Saturday, July 28, 2012

ဇာတ္ခံု




ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ေတးသီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုဖို႔ ကၽြန္မ လံုး၀ ၀ါသနာမပါခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္းမ်ားကို ထုတ္ေဖၚျပသျပီးမွ ေရွ႕ဆက္ေျပာျပရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္ေတာ့ မလြဲမေသြ ကိုယ္ရည္ေသြးျခင္းအမႈကို ကၽြန္မျပဳရေပလိမ့္မည္။

.....................

အသားမည္းမည္း၊ ပါးစပ္ျပဲျပဲ၊ နဖူးေမာက္ေမာက္၊ ႏွာေခါင္းပြပြႏွင့္ ကပၸလီမမ်ား နိုင္ငံျခားတြင္ မင္းသမီးျဖစ္ေနၾကေပမဲ့ သူတို႔အသားအေရာင္ေလာက္ပင္ နက္ေမွာင္ျခင္းမရွိေသာ၊ သူတို႔ႏႈတ္ခမ္းေလာက္ ထူထဲျပဲလန္မေနေသာ (သြားကေတာ့ သူတို႔လို ျဖဴေဖြးတန္းစီမေနဘဲ အနည္းငယ္ ေရွ႕ထြက္ေနေသာ္လည္း ပါးစပ္ေစ့မရေအာင္ေတာ့ လံုျခံဳမႈကင္းမဲ့မေနၾကပါ) မ်က္ႏွာခြက္သည္မွလြဲ၍ နဖူးလံုး၀မေမာက္ေသာ၊ ႏွာေခါင္းျပားခ်ပ္ခ်ပ္ေသးေသးေလးႏွင့္ ကၽြန္မ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မင္းသမီးျဖစ္ရန္ အရိပ္ေရာင္မွ်မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။

"ငါတို႔ဆီမွာ သရဲကားရိုက္ရင္ေတာ့ မင္းသမီးျဖစ္ေကာင္းပါရဲ႕" ဟု အားခဲခဲ့ဖူးေသာ္ျငား သိုက္ကား၊ ဥစၥာေစာင့္ကားမ်ားပင္ တစ္ပတ္ေၾကာ့မလာေတာ့သည့္ေနာက္ ေဒၚျမေလးလက္သစ္လည္း ျဖစ္ခ်င္၍ မရေတာ့ပါ။

ငယ္ငယ္တုန္းက တအားအလွမက္ခဲ့သည္။ အလွဟူသည္ ျပင္တိုင္းရသည္ဟု ထင္ကာ ျမဳိ႕တက္ျပီး ဓာတ္ပံုဆရာလုပ္ေနေသာ ေဖ့ေဖ့အား ဂါ၀န္လွလွေလးမ်ား၊ လက္သည္းနီ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီအစံုမွာသည္။ ေဖေဖကလည္း တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးမို႔ မွာသမွ်အေရာင္အေသြးကို ရေအာင္ အေသးအမႊားကအစ စိတ္တိုင္းက်ေအာင္ ၀ယ္ပို႔သည္။ ဂါ၀န္လွလွေလးမ်ားသည္ ကၽြန္မကိုယ္ေပၚေရာက္သည္ႏွင့္ လူႏွင့္အက်ႌ တျခားစီ ျဖစ္သြားကာ ရယ္စရာ ကာတြန္းရုပ္ကေလးတစ္ရုပ္လို

ေတြ႕သမွ်လူမ်ား ျပဳံးေစ့ေစ့ျဖစ္ကုန္ၾကည္။ ထိုအခါ အညိုရင့္ရင့္၊ အနက္ေဖ်ာ့အသားေပၚမွာ မ်က္ႏွာေခ်အေဖြးသားႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းကို ရဲေနေအာင္ဆိုးထားေသာ ကၽြန္မ မလံုမလဲႏွင့္ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖစ္ရသည္မွာ အခါခါ၊ ေငးၾကည့္ရေအာင္ လွပေခ်ာေမြ႕ေသာ အပ်ဳိေပါက္အရြယ္ အိမ္နီးခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္မကင္းေသာ အစ္မတစ္ေယာက္ကို ျမင္တိုင္း ေမေမ့ကို -

 "သမီးကို ဘာလို႔ အဲဒိလို လွေအာင္မေမြးတာလဲ" ဟု အျပစ္တင္သည္။ ေမေမက ျပဳံးျပီး -

"ညည္းအေဖနဲ႔အေမက လွမွ မလွဘဲ၊ ည္းလည္း ဘယ္ လွမွာလည္း"
ဟု ရိုးရိုးေလး ျပန္ေျပာသည္ကိုလည္း မေက်နပ္။ ကၽြန္မအပ်ဳိေပါက္ျဖစ္ေတာ့ ထိုအစ္မႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္က အျငိမ့္မင္းသမီးျဖစ္ျပီး တစ္ေယာက္က အလွျပကားမ်ားတြင္ မပါမျဖစ္ရပ္ရြာ၏ ေရွ႕ေဆာင္ ကြမ္းေတာင္ကုိင္အေနႏွင့္ သီခ်င္းဆိုရ၊ေတးသရုပ္ေဖာ္ကရႏွင့္ ၾကည့္မ၀ရႈမ၀ျဖစ္ကာ အားက်ခဲ့သည္။

ဘယ္လို ပံုစံႏွင့္မွ် သည္တစ္သက္တြင္ ကၽြန္မ မင္းသမီးမျဖစ္နိုင္။ သူတို႔အလွကိုအားက်၍ သူတို႔လိမ္းသည့္ေပါင္ဒါ၊ သူတို႔ဆိုးသည့္ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ လက္သည္းနီေရာင္၊ သူတို႔၀တ္သည့္ အ၀တ္အစားပံုစံအေရာင္အေသြး ေရြး၍ ၀တ္ေလ၊ ကိုယ့္မွာ စိတ္ညစ္ရေလ၊ အရွက္အနာတရျဖစ္ေလ။ ၾကာေတာ့ သည္ေလာက္ျဖစ္လွတာ ကိုယ့္ရုပ္နဲ႔ကိုယ္ လူအရယ္ေတာ့မခံနိုင္ဘူးဟု အားလံုးကို စိတ္နာျပီး အလွလည္းမျပင္၊ မွန္လည္းမၾကည့္ အရွိအတိုင္းေနလိုက္မွ စိတ္ခ်မ္းသာသြားေတာ့သည္။

လူပံုကမလွေသာ္လည္း လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ လႈိက္လွဲေႏြးေထြး၍ လူခ်စ္လူခင္မ်ားသူမ်ားကို ေတြ႕ဆံုဖူးၾကပါလိမ့္မည္။

အရြယ္အနည္းငယ္ရျပီးေနာက္ ကၽြန္မေစ်းဆိုင္ထိုင္ေသာအခါ ကၽြန္မဆိုင္မွ စားေသာက္ဖြယ္ရာကို ၀ယ္လိုသျဖင့္ လမ္းညႊန္ခဲ့ဖူးေသာ သူမ်ား၏ စကားကို ျပန္ၾကားခဲ့သည့္အတိုင္း ကၽြန္မထံပို႔လိုက္ေသာ သတင္းတစ္ရပ္ကို မိတၱဴပြားကာ မၾကာခဏ ခံစားၾကည့္မိသည့္အခါမ်ားတြင္ေတာ့ ကၽြန္မ ရယ္ေမာတတ္သည့္အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္သြားေတာ့သည္။

"မေန႔က ၀ယ္ခဲ့တဲ့ သရက္သီးသနပ္မ်ဳိး လိုခ်င္လို႔ ဘယ္ဆိုင္က၀ယ္လဲ"

"ေစ်းရံု(၁)၊ထ ဲက ေရႊေတာင္၀င္းလက္ဖက္ဆိုင္ေဘးက"

"ေၾသာ္... သိျပီ၊ အရုပ္ဆိုးဆိုး၊ မ်က္ႏွာပုတ္ပုတ္နဲ႔ အျမဲတမ္းႏႈတ္ခမ္းစူထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးမဟုတ္လား"

"ေအး ... ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္၊ စကားေျပာလည္း ဘုက်တယ္၊ ေစ်းေရာင္းတာလည္း စိတ္မရွည္ဘူး၊ သူ႕လုပ္စာစားေနတဲ့အတိုင္းပဲ"

"ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္မလည္း အဲဒီအမ်ဳိးသမီးကို ၾကည့္မရလို႔ မ၀ယ္တာၾကာျပီ၊ ဟိုးအရင္တုန္းက သူ႔အေမၾကီးေရာင္းတုန္းက အရမ္းသေဘာေကာင္းတာ၊ ကၽြန္မအျမဲ၀ယ္တဲ့ေဖါက္သည္ေပါ့့၊ အခုအေမၾကီးမထြက္တဲ့ေနာက္ပိုင္းထဲက မ၀ယ္ျဖစ္ေတာ့တာ ႏွစ္ခ်ီေနျပီ"

"ကိုယ္လည္း တျခားဆိုင္မွာ မရွိမွ သူ႔ဆီသြား၀ယ္တာ၊ ေစ်းသည္တဲ့ကြာ စကားတစ္ခြန္းက ႏွစ္ခြန္းေျပာရရင္ စိတ္မရွည္ေတာ့ဘူး၊ ရုပ္ကလည္း အသက္ေအာင့္ျပီး ၾကည့္ရတယ္။"

         ဤကဲ့သုိ႔ မိဘလက္ထက္က အရမ္းကာေရာ က်ဳးေက်ာ္ ထိုးေဖာက္တိုး၀င္ေနၾကေသာ စီးပြားေရးေစ်းကြက္မ်ားကို ကၽြန္မ ဣေျႏၵရရ ကာဆီးဟန္႔တားနိုင္ခဲ့သည္။ ထိုသူမ်ားကို "ကၽြန္မ၏ အခ်စ္ေတာ္မ်ား" ဟု ကၽြန္မစိတ္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း က်ိတ္ကာ အမည္ေပးထားခဲ့မိေသးသည္။

...............................

"ေဟ့ မရဘူးေနာ္၊ နင္ ကရမယ္၊ မကရင္ ငါတို႔လည္း မကဘူး၊ ဒါပဲ"

"ဒါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေကာင္း လုပ္တဲ့ အလုပ္မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အသင္းအဖြဲ႕နဲ႔ လုပ္တာ ျငင္းမယ္ေတာ့ မၾကံနဲ႕၊ ငါတို႔နဲ႔ အတူ စင္ေပၚတက္ကရင္က မကလို႔ကေတာ့ ျပႆနာရွာျပီမွတ္"

"ကထိန္ဆိုတာ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ေက်ာင္း၊ တစ္ေက်ာင္းမွာ တစ္ရက္ထဲ လွဴလို႔ရတာ၊ တို႔ေစ်းကထိန္ေအာင္ပြဲအတြက္ တစ္ေစ်းလံုးက အလွဴေငြနဲ႕ လုပ္ရတဲ့ပြဲ၊ တစ္ခုခုေတာ့ တာ၀န္ေက်ရမယ္၊ နင့္လို စင္ေပၚတက္ျပီး ကခ်င္တဲ့လူေတြ အမ်ားၾကီး၊ တို႕က သင့္ရာ သင့္ရာ ေရြးရတာ၊ နင္က စာေရးဆရာမဆိုေတာ့ အနုပညာနဲ႔ နီးစပ္တယ္၊ နင့္ကို ဆင္ရမယ့္အ၀တ္အစားဖိုးကပဲ ေသာင္းခ်ီတယ္၊ ကပါဟယ္။"

ဘုရားေရ...၊ အိပ္မက္မဟုတ္... တကယ္... အေခ်ာ့၊ အေျခာက္၊ အေျမွာက္ေလးေတြႏွင့္ ခယေတာင္းဆိုေနေသာ ကၽြန္မခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသရသူ တခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ကၽြန္မ မင္းသမီး ျဖစ္ရေတာ့မည္ဆိုပဲ။ ယံုၾကည္စရာေတာ့ သိပ္မေကာင္းလွ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဗီဇေလးက ေခါင္းေထာင္လာခ်င္သလိုလို။

"ဘယ္လိုလဲ ကမယ္မဟုတ္လား"
"အင္... ကမယ္... ကမယ္၊ အယ္... မကတတ္ဘူး၊ ကၽြန္မ တကယ္ မကတတ္တာ"

 "ဘာမွ မပူနဲ႔၊ တစ္ဖြဲ႔လံုးမွာ တကယ္ကတတ္တာ ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိတာ၊ အားလံုး သင္ရမွာ၊ သင္ေပးမယ့္ ဆရာေတြေခၚျပီးျပီ"
ေတာ္ပါေသးရဲ႕ဟု က်ိတ္ျပီး သက္ျပင္းခ်ရသည္။ မင္းသမီးျဖစ္ဖို႔က ေသခ်ာသြားျပီေပါ့။

"ဘာကရမွာလဲ၊ တပင္တိုင္လား၊ ယိုးဒယားလား၊ ႏွစ္ပါးသြားလား"

"မဟုတ္ဘူး၊ ဘီလူးက"

"ဟင္... ဘာေျပာတယ္၊ ဘီလူးက..."

"ဟုတ္တယ္ေလ၊ ရာမဇာတ္ေတာ္ၾကီးကမွာ၊ နင္က ဒႆဂီရိရဲ႕ႏွမေတာ္ ဂမီ ၻလုပ္ရမယ္"

ဟုတ္တာေပါ့ေလ။ ရာမဇာတ္မွာ ကိုယ့္ရုပ္ကိုယ့္ရည္နဲ႔ သီတာေဒ၀ီလုပ္ခ်င္လို႔ေတာ့ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ ဂမီ ၻ ပဲျဖစ္ရမွာေပါ့။ ဂမီ ၻ ျဖစ္ေတာ့ေကာ နည္းသလားဟု ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ကို ျမွင့္လိုက္ရသည္။

"နင္ဖိတ္ခ်င္တဲ့ စာေရးဆရာေတြ အကုန္သာဖိတ္၊ ေရွ႕ဆံုးကခံုေတြကို ဧည့္သည္ေတာေတြအတြက္ နင္ၾကိဳက္သေလာက္ယူ၊ ပိုတဲ့ခံုေတြကိုမွ ေစ်းသူေစ်းသားေတြ ထိုင္ၾကမွာ၊ ျပီးေတာ့ နင့္ဧည့္သည္စာေရးဆရာေတြအတြက္ လက္ဖက္သုပ္၊ ဆိပ္သားပတ္ဖ္၊ လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ဧည့္ခံမယ္၊ စိတ္ခ် နင္မ်က္ႏွာမငယ္ေစရဘူး"

နည္းတဲ႔ အခြင့္အေရး မဟုတ္ပါလား၊ ကၽြန္မေၾကာင့္ျဖင့္ မဟုတ္ပါ။ စာေပကို ခ်စ္ေသာ စာေရးဆရာမ်ားကို ေလးစားေသာ

ကၽြန္မတို႔ေစ်းမွ ေစ်းသူေစ်းသားမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မ မ်က္ႏွာရေတာ့မည့္ကိန္း ဆိုက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သည္ေလာက္ အခြင့္အေရးေပးလို႔မွ မယူလိုက္က ကၽြန္မ ဘီလူးမိုက္ ျဖစ္ေရာ့မည္။

 ေနာက္ရက္ကစ၍ ဇာတ္တိုက္ရေတာ့သည္။ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ အုန္းငွက္ေပ်ာဆိုင္မွ ဦးျမတ္ေက်ာ္မွ ပသွ်ဴးရာမႏွင့္ ဆန္ပြဲရံုမွ အဘ ဦးတင္ညႊန္႔က ဟာနုမာ ဇာတ္ရုပ္မ်ားကို ယူထားရင္းမွ က်န္ေစ်းသူေစ်းသားေတြကိုလည္း အကဆရာ ဆိုဗီယက္ျပန္ ဦးလွမိုး၊ ရာမဦးအုန္းေမာင္၊ ဒႆဂီရိ ဦးျမဟန္တို႔နွင့္တြဲ၍ အကသင္ေပးသည္။ ရာမမင္းသားလုပ္မည့္ ဦးစိုးသန္းႏွင့္ လကၡဏလုပ္မည့္ မိဘ ေမတၱာ အုန္းငွက္ေပ်ာဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေမာင္ေအာင္ခိုင္တို႔က နဂိုထဲက အဆို၊ အကအနုပညာဗီဇ ရွိၾကသူမ်ားမို႔ အရာရာအဆင္ေျပရံုမွ်မက သီတာေဒ၀ီကေလးမ ႏြယ္နီ၀င္းကလည္း ရုပ္ရည္ဟန္ပန္ အမူအယာကအစ ေျပာစရာမရွိ။

 ေျပာစရာရီသည္က  ဒႆဂီရိလုပ္မည့္ ကၽြန္မ၏ အစ္ကိုေတာ္ ဘိုဘုိႏွင့္  ဂမီ ၻႏွမ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္သာ အစိမ္းသက္သက္ ေျခမေျမွာက္ လက္မေျမွာက္တတ္ႏွင့္ ဆရာေတြ ေခၽြးျပန္ေအာင္ သင္ရသည္။ အဲသည္မွာမွ ဘိုဘိုက ဆရာေကာင္းတပည့္ ပီသသည္၊ ရိုးသားၾကိဳးစားသျဖင့္ အခ်ိန္တိုတိုႏွင့္ မွင္ေမာင္းေကာင္းေကာင္း  ဒႆဂီရိေလာင္းဘ၀

ေရာက္သြားသည္။ မရိုးမသားနွင့္ မၾကိဳးစားေသာ ကၽြန္မသာ ဂမီ ၻ  သခင္မကိုင္မည့္ ေဒါင္းေတာင္အစား မဲဇလီကိုင္းမ်ားႏွင့္ အကတိုက္ျပီးတိုင္း တစ္ေန႔တစ္ေန႔ မဲဇလီရြက္ေတြ ေျခြေျခြသုပ္စားပစ္သျဖင့္ မၾကာခဏ မဲဇလီကိုင္း ရွာေပးရသည့္ ဇာတ္ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္ ဇနီး မခင္စန္းႏြယ္၏ ေဒါသအိုးကို မဲဇလီရိုးႏွင့္ ထိုးဖြင့္ျပီး တစ္ရပ္ကြက္လံုး မဲဇလီပင္ တံုးသြားမွ ကၽြန္မ ကကြက္ သံုးကြက္ေလာက္ႏွင့္ စင္ေပၚေရာက္ခဲ့ေတာ့သည္။

..........................

ထိုညက ေကာင္းကင္တြင္ ျပည့္စက္လွပေသာ လမင္းႏွင့္အတူ ေငြၾကယ္တို႔သည္ စိန္ပြင့္ကေလးမ်ား ၾကဲပက္ထားသည့္အလား ျပဳိးျပက္ေတာက္ပေနၾကသည္။

ကထိန္ခင္းသည့္ ဆားလင္းေက်ာင္းတိုက္ေရွ႕မွ "ျမန္မာ့နန္းတြင္း ပံုေတာ္ရာမအဖြဲ႕၏ ရာမယဏဇာတ္ေတာ္ၾကီး" ဟူေသာ နဖူးစည္းဆိုင္းဘုတ္ေအာက္မွ ခမ္းနားၾကီးက်ယ္ေသာ ဇာတ္စင္ၾကီးမွာလည္း ဆလိုက္မီးေရာင္မ်ား ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးမွ ဧည့္ခံတီးလံုးမ်ားႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္မ်ားကအစ ပရိတ္သတ္၏ စိတ္ႏွလံုးကို ညွဳိ႕ယူဖမ္းစားထားခဲ့သည္။

ဇာတ္စင္ေရွ႕မွာေတာ့ အလွဴလက္ဖက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာလုပ္ထားေသာ ကၽြန္မ၏အထူးဧည့္သည္ေတာ္ စာေရးဆရာမ်ား၊ ဥကၠဌၾကီး (ဆရာ လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္)၊ မမဦး(ဆရာမၾကီး ေဒၚခင္ေဆြဦး)၊ ဆရာၾကည္နိုင္၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိုတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ ဆရာဟိန္းလတ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ ဆရာေမာင္ေသြးသစ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ ဆရာေဆာင္း၀င္းလတ္၊ ဆရာမ ခင္ပန္ႏွင္း၊ ဆရာမ သြယ့္ပန္းဆန္၊ ဆရာေမာင္ညိဳျပာ၊ ဆရာ ယဥ္မင္းပိုက္၊ ပန္းခ်ီသန္းျမင့္ေအာင္၊ ကြန္ပ်ဳးတာ ေမာင္၀ဏၰ၊ ပန္းခ်ီမေမႊး၊ ရာသက္ပန္၊ ညိဳညိဳတင္လွ၊ ျမေသြးရည္၊ ျမသက္နိုင္ႏွင့္ တျခားဆရာ ဆရာမမ်ား ေရာက္လာျပီးေနရာယူေနၾကျပီ။ ဆရာ ေမာင္ညိဳျပာက စေရာက္ကတည္းက

"က်ဳပ္တို႔က ေ၀းတယ္၊ က်ဳပ္တို႔အဖြဲ႕ ပြဲျပီးရင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲ အိပ္ျပီး မနက္မွ ထျပန္မွာ"

ဟု သတင္းပို႔ထားသျဖင့္ ကေလးေတြက ေက်ာင္းေပၚမွာ ေနရာတစ္ေနရာ အဆင္သင့္ ရွင္းထားေပးသည္။ ေနာက္ထပ္စာသမားေတြ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာၾကသည္။ စာေရးဆရာေတြက ရာမဇာတ္လည္းျဖစ္၊ ကၽြန္မလည္း ကမည္ဆို၍ လာအားေပးသူမ်ားျပီး ေစ်းသူေစ်းသားမ်ားက စာေရးဆရာမ်ားကို ေလးစား၍ ဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မက ၾကားထဲမွ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ မ်က္ႏွာ ရ၍ေနသည္။ ေက်နပ္ဖြယ္ ေကာင္းေလစြ။ ရာမဇာတ္ မထြက္မီ ေစ်းသူေစ်းသား ကေလးမ်ားက သီခ်င္းပေဒသာႏွင့္ ေျဖေဖ်ာ္ၾကစဥ္ စာေရးဆရာမ်ားႏွစ္သက္အားေပးကာ ဆုခ်ၾကသျဖင့္ ပို၍တက္ၾကြကုန္ၾကကာ တကယ့္ သမ ၻာရင့္ မင္းသား မင္းသမီး အဆိုေတာ္ဂိုက္ေတြ ဖမ္းကုန္ၾကကာ ဇာတ္ရွိန္တက္လာၾကသည္။

ထိုေန႔ညကေတာ့ အမွန္တကယ္ပင္ ကၽြန္မအလုပ္မ်ားေနခဲ့သည္။ ညေနပိုင္း ခံုခင္းသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ပြဲစတင္၍ ေရွ႕ပိုင္းသီခ်င္းပေဒသာ အစီအစဥ္ႏွင့္ ရာမဇာတ္ စတင္သည့္ အခ်ိန္ အစီအစဥ္ေၾကညာေနရသည္အထိ ကိုယ့္ကကြက္ကို စိတ္ကူးႏွင့္မွ် ျမင္ေယာင္က်င့္ဖို႔ မေတြးအား။

"သမီး သြားျပင္ေခ်ေတာ့။ အဘ နေရးရွင္းေျပာေပးမယ္" ဟု ဆရာ ရာမဦးအုန္းေမာင္ အနားလာေျပာမွ မိုက္ခရိုဖုန္းကို ေပးျပီး ေျပး၀င္ခဲ့ရသည္။ ဇာတ္စင္ေနာက္မွ ေရႊေရာင္ေျပာင္ေျပာင္ကေလး ဘယ္ေျပးညာေျပးႏွင့္ သမင္အက က်င့္ေနေသာ မ်ဳိးမ်ဳိးကို  ခလုပ္တိုက္ျပီး ဒုသႏွင့္ ခယသားႏွစ္ပါးလုပ္မည့္ ကိုသန္းညြန္႔ႏွင့္ နန္းမံုေ၀တို႔ ဘီလူးညီေနာင္ေဘးမွ ဂမီ ၻ၀တ္စံုကို ယူကာ ၀တ္ရသည္။ မိတ္ကပ္စိုးစိုးက အလြန္ကၽြမ္းက်င္၍ ဆယ္မိနစ္မွ်ေလာက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာျခယ္သျပီးသြားသည္။ အစ္ကိုေတာ္ ရာ၀ဏက စိမ္းစိမ္းလက္လက္ျပဳိးျပက္ေနေသာ ဒႆဂီရိ၀တ္စံုႏွင့္ ခန္႔ျငားထြားၾကိဳင္း၍ ေနသည္။ ရင္ကိုဖြင့္ကာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ပိုက္ထားျပီး ကၽြန္မကို ဘီလူးျပဳံး ျပဳံးကာ-

"ဟဲ ... ဟဲ... ႏွမေတာ္ ဂမီ ၻ၊ အိုေကတယ္မဟုတ္လား" ဟု ႏႈတ္ဆက္ကာ လက္ထဲမွ ကိုင္ထားေသာ သန္လ်က္ကို ဟန္ပါပါ တစ္ခ်က္၀င့္ျပသည္။

"ဟို... ကၽြန္မ မဲဇလီ... အဲ... ေဒါင္းေတာင္ေရာ" ဟု အေျပးအလႊားရွာမည္ျပင္ေတာ့ ၍  လကၡဏေမာင္ေအာင္ခိုင္က

"ေရာ့၊ ဒီမွာ အစ္မၾကီး ေဒါင္းေတာင္" ဟု ယူလာေပးသည္။ ေဒါင္းေတာင္ ႏွစ္ခုကို လက္ျပန္ဆုပ္လိုက္သည့္ လက္ဖ၀ါးမ်ား၏ ေသြးလွည့္ပတ္ႏႈန္း ခံစားမႈက ရင္ထဲသည့္တိုင္ စီးေမ်ာ၀င္ေရာက္လာသည္။
ကၽြန္မ ဂမီ ၻၻျဖစ္သြားျပီ။

ထိုညမွာ ကၽြန္မ၏ ကကြက္က သံုးခန္းျဖစ္သည္။ ေမွာရံုေတာမွာ ေတာျမဳိင္မ်ားကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈျပီး သားေတာ္ႏွစ္ပါးကို နယ္ေျမအပိုင္စားေပးေသာ  ဂမီ ၻနယ္ေပးခန္း၊ သားေတာ္ ဒုသႏွင့္ခယမင္းသား၏ေလးခ်က္ႏွင့္ ေသပြဲ၀င္သြားေသာ ဦးေခါင္းမ်ားကို ျဖတ္၍ ေမာ္ကြန္းကမၺည္းထိုးထားခဲ့သည္ကို ရင္ကြဲပက္လက္ျမင္ရေသာ အခန္းႏွင့္ ရာမမင္းအေပၚ အျငဳိးၾကီးစြာႏွင့္ ေမာင္ေတာ္ ဒႆဂီရိထံ အခစား၀င္၍ ရာမ၏ဇနီး သီတာေဒ၀ီကို သိမ္းပိုက္ရန္ ေရႊသမင္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ျဖားေယာင္းေစခန္း ဘဲေလးကကြက္တို႔ျဖစ္သည္။

ရာမဦးအုန္းေမာင္က ေနာက္ခံစကားေျပာပိုင္သည္။ ဆိုင္းက အပို႔ အပင့္ေကာင္းသည္။ ဇာတ္ခြင္ထဲ သရုပ္ေဆာင္ေတြက ဇာတ္ကြက္မွာ စီးေမ်ာသည္။ အမွားအယြင္းကင္းစြာ ထိုညက 'က' နိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ကၽြန္မ အခန္းမ်ားမွာ ကၽြန္မထြက္မလာခင္ ရာမဦးအုန္းေမာင္၏ နေရးရွင္းမွာ 'ဂမီ ၻသခင္မ' ဟု ပါလိုက္သည္ႏွင့္ လက္ခုပ္သံမ်ားက ထြက္လာသည္။ ဂမီၻလုပ္မည့္ ကၽြန္မကို ေရွ႕မွ စာေရးဆရာမ်ားက ၾကဳိတင္အားေပးေသာ လက္ခုပ္သံျဖစ္သည္။ ထိုလက္ခုပ္သံေတြက စျခဴလိုက္သလိုျဖစ္ျပီး ကၽြန္မထြက္လာသည္ႏွင့္ ေနာက္မွ ပရိတ္သတ္က ဆက္တီးေတာ့ လက္ခုပ္သံက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မရပ္၊အေပၚက ကရသည့္သူမွာ အားတက္လိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။

တစ္ရပ္ကြက္လံုး မဲဇလီပင္တံုးေအာင္ ျဖံုးလာခဲ့သည့္ကၽြန္မ သည္ညက်ခါမွ ေဒါင္းေတာင္ႏွစ္လက္ႏွင့္ သြက္လိုက္သည္မွာ ေျပာစရာမရွိ။ ပထမတစ္ခန္းျပီး၍ အထဲ၀င္လာကတည္းက ဇာတ္ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္က-

"ဂြတ္တယ္ေဟ့၊ နင္ အေတာ္လမိုင္းကပ္တယ္" ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ႏွင့္အတူ ပြဲျပီးသြားသည္ႏွင့္ ခင္မင္ ရင္းႏွီးသူမ်ားအားလံုး ၀ိုင္း၀န္းႏႈတ္ဆက္ေထာပနာျပဳၾကသျဖင့္ ၾကည္နူးစိတ္တစ္၀က္ႏွင့္ မယံုမရဲ။

စာေရးဆရာတခ်ဳိ႕ ႏႈတ္ဆက္ ျပန္ၾကျပီး တခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းေပၚမွာ အိပ္ၾကည္။ အားလံုးလိုလို...

"နင္ ဂမီ ၻ လုပ္တာ ေတာ္တယ္" ဟု အားေပးၾကသည္။ (တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့မသိ၊ မေကာင္းဘူးေျပာရမွာ အားနာလို႔လည္း ျဖစ္နိုင္သည္။) ဆရာတစ္ေယာက္က -

" ဂမီ ၻဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ကေလာင္ခြဲျပီး စာေရး" ဟု တိုက္တြန္းသည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ထိုညကေတာ့ ၾကည္နူးေက်နပ္စရာအတိႏွင့္ ကုန္ဆံုးသည္။

မနက္လင္းေတာ့ ကၽြန္မ ဆိုင္ခင္းရကာ ပံုမွန္ဘ၀ ျပန္ေရာက္သည္။ အဲသ္ညမွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ကၽြန္မ၏ အခ်စ္ေတာ္မ်ား ကၽြန္မဆိုင္ေရွ႕သို႔ ဘြားခနဲ ေရာက္လာၾကသည္။ ညဥ့္တုန္းက ၾကည္နူးမႈေလး မျပယ့္တျပယ္ႏွင့္ ကၽြန္မ လိုက္ေလ်ာညီေထြ စကားစခင္းေပးလိုက္မိသြားသည္။

"ဘာလုိခ်င္လို႔ပါလဲ၊ သံပုရာသီး သနပ္လား၊ သရက္သီး သနပ္လား" ဆိုေတာ့ သူတို႔က ကၽြန္မကို တေလးတစားၾကည့္ျပီး -

"၀ယ္ေတာ့ ၀ယ္ပါ့မယ္၊ ဒါေပမဲ့ အစ္မနဲ႔ စကားေျပာခ်င္လို႔လာတာပါ"     

ထူးေထြသည့္ အဲ့ရာေသာ္ပဲ၊ ကၽြန္မ မ်က္ႏွာကို အသက္ေအာင့္ ၾကည့္ခဲ့ဖူးသူေတြက...

"အစ္မ ညက သိပ္ေကာင္းတာပဲ၊ ကၽြန္မတို႔ လာၾကည့္တယ္" 

ကၽြန္မမ်က္ႏွာ အစြမ္းကုန္ျပံဳးသြားမိမည္ထင္သည္။ ကမန္းကတမ္း ျပန္ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ရသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ထပ္ေျပာသည္။

"ဟုတ္တယ္ အစ္မ သိပ္ေတာ္တာပဲ"

"ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ ဘီလူးကကေတာ့ သူမ်ားထက္ ပိုသဘာ၀က်လို႔ေနမွာေပါ့"

"မဟုတ္ဘူး၊ အစ္မက ညက အရမး္လွေနတယ္။"

ဘုရားေရ၊ ကၽြန္မကို လွတယ္ဆိုပါလား။ အရပ္ကတို႔ေရ၊ ဟုတ္မွလည္း လုပ္ၾကပါ။

"အစိမ္းေရာင္ထိုင္မသိမ္းနဲ႔ အဆင္တန္ဆာေတြက အစ္မကို စင္ေပၚမွာ ထြားထြားၾကီး ျဖစ္သြားတယ္။ ေခါင္းကလည္း တင္ေခါင္းဆုိေတာ့ အရပ္ပိုျမင့္သြားသလိုပဲ။ ျပီးေတာ့ အစ္မ ဆံပင္ေတြက အရွည္ၾကီး၊ ဖားလ်ားခ်ထားတာ သိပ္ၾကည့္ေကာင္းတာပဲ”

အင္း… ေနာက္က ၾကည့္လို႔ေနမွာေပါ့။ ၾကည့္ေကာင္းရံုတင္ပဲလား၊ ေစာေစာကေျပာေတာ့…

“ေမွာ္ရံုေတာမွာ သားေလး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ လွည့္ပတ္ကတဲ့ အခန္းမွာ ေဒါင္းေတာင္နဲ႔ သားေတြကို ေက်ာသပ္၊ ရင္သပ္ ခ်စ္မ၀တဲ့အခန္းက လွလိုက္တာ အစ္မရယ္၊ ျပီးေတာ့ ေတာအုပ္ထဲက အုတ္ခံုေပၚမွာ သားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေခါင္းေတြနဲ႔ ကမၺည္းေက်ာက္စာေတြကိုျမင္ေတာ့ အစ္မျဖစ္သြားတဲ့ဟန္က မ်က္စိထဲကကို မထြက္ေတာ့ဘူး၊ ကၽြန္မျဖင့္ မ်က္ရည္ေတာင္လည္တယ္၊ တကယ္လွတာပါ အစ္မရယ္၊ ဘုရားစူးရေစရဲ႕၊ အဲဒါေျပာျပခ်င္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အေစာၾကီး ေစ်းလာၾကတာပါ”

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔ ျပန္မေျပာျဖစ္ခင္မွာပဲ သူတို႔ႏွင့္ ကၽြန္မ နားလည္မႈရသြားသည့္အျပင္ အက်ည္းတန္သေလာက္ အလြန္အလွမက္ခဲ့ဖူးေလေသာ ကၽြန္မ၏ဘ၀အတြက္ သူတို႔၏ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာက ကၽြန္မကို ခြန္အားျဖစ္ေစခဲ့ေလသည္။

သူတို႔ေျပာသြားသည့္ “လွတယ္” ဆိုတာ မိခင္ေမတၱာကို ဆိုလ်င္ျဖင့္ ကၽြန္မ အျမဲလွေနခ်င္ပါသည္။

သန္းျမင့္ေအာင္  
(ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္ ၏ (သဏၳာန္မဲ့ထုထည္) ၀တၴဳတိုမ်ားထဲမွ)




သန္းျမင့္ေအာင္




မသိဂၤ ီ၊ သန္းျမင့္ေအာင္၊ ခင္ေဆြဦး၊

No comments:

Post a Comment