Friday, August 3, 2012

အေမႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား



ဧရာ၀တီျမစ္ထဲက လွမ္းၾကည့္လွ်င္ပင္ မတ္ေ- ာက္ျမင့္မားေသာ ျမစ္ကမ္းပါးေတြကုိ ေတြ႔ေနရေလသည္။ ေရႊညဳိေရာင္ျမစ္ကမ္းပါးသည္ ဧရာ၀တီကုိ ျမင့္မားေသာ အရပ္မွ ငုံ႔ၾကည့္ေနသည္။ စိမ္းၾကည္ေသာ ဧရာ၀တီေရဦးသည္ ျမစ္ကမ္းပါးဆီသုိ႔ ဦးတည္တုိး၀င္ရ်္ ေကြ႔ကာ ၊ တိမ္းကာ အေ၀းဆီသုိ႔ ဆက္လက္စီး၀င္သည္။ ျမစ္ကမ္းပါး၏ သက္ရင့္ေက်ာက္ ေျမလႊာသည္ အထစ္ထစ္ အရစ္ရစ္ ထကာ ၊ လႊသြားေတြပါေသာ မုန္႔လွီးဓားျဖင့္ ေပ်ာ့တြဲေနေသာ မုန္႔လုံးမ်ားကုိ လွီးျဖတ္ထားသလုိ ခုံးခုံးရုံးရုံး လွပေနသည္။ ျမစ္ေရသည္ ကမ္းပါးယံေအာက္ေျခက္ို ထိစပ္ေနျခင္းမရွိ။ ျမစ္ကမ္း ႏွင့္ ကမ္းပါး ေအာက္ေျခၾကားတြင္ လူသြားစရာ သဲၾကမ္းလမ္းကေလး ရွိသည္။ သည္လမ္းက ျမစ္နားတန္းရြာကေလးေတြဆီ သြားလုိ႔ရသည္။

သံကုိင္းဘက္မွခုတ္ေမာင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္သည္ ျမစ္ေကြ႔ေက်ာက္ကမ္းပါးျမင့္ျမင့္ကုိ
ေတြ႔ရလွ်င္ပင္ ေရနံေခ်ာင္း ေရာက္ေတာ့မည္ကုိ သိႏိုင္သည္။ ကမ္းပါးျမင့္ျမင့္ၾကီးေတြႏွင့္ ယွဥ္ကာ ေမာ္ေတာ္သည္ စက္ရွိန္သတ္ရင္း ၀င္ေရာက္တက္သည့္အခါတုိင္း ၊ အေမ့ ေမြးရပ္ေျမႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းရ်္ ခံစားမႈသည္ တုိးထိလာရျမဲ။ ေရစပ္စပ္ သဲျပင္ေပၚသုိ႔ ထုိးခ်ထားေသာ ကုန္းေပါင္က တစ္ဆင့္ ေညာင္လွဆိပ္ကမ္းကုိ ေျခခ်မိသည့္ အခါတုိင္း သည္ေဒသ ၊ သည္ပတ္၀န္းက်င္၏ ရနံ႔ေတြက တုိး၀င္လာတက္သည္သာ။ေညာင္လွဆိပ္ကမ္းမွာ ေရနံေခ်ာင္းျမဳိ႕တြင္းကုိ သြားဖုိ႔ ျမင္းလွည္းေတြ ရွိသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ ရွိသည္။

ေညာင္လွမွ ေရနံေခ်ာင္းသုိ႔ သြားရာ လမ္းသည္ ေတာင္ကုန္း ၊ ခ်ိဳင့္၀ွမ္း ၊ ေရနံစင္ ၊ ေရႊေရာင္ျမက္ခင္းမ်ား ၊ နီညဳိေရာင္ ေက်ာက္စရစ္ေျမ ၊ အေ၀းမွ ေရနံေမွ်ာ္စင္မ်ား ၊ ေငြေရာင္ သံကန္မ်ား ၊ ၀ါးကပ္မုိး အိမ္ကေလးမ်ားျဖင့္ လွပေနတက္သည္။ က်ြန္ေတာ္က ေစ်းသက္သာေသာ ေမာ္ေတာ္ကားကုိ စီးေလ့မရွိ။

ခရီးသည္ေတြ ၊ ကုန္ေတြ ညပ္သပ္ေနတက္တာ ဘာမွခံစားလုိ႔မရ။ တစ္ခါတစ္ေလမွ ေရာက္ရေသာ သည္ေရ ၊ သည္ေျမ၏ အလွေတြကုိ အနည္းငယ္ေလ်ာ့ပါးသက္သာေသာ ေငြေၾကးျဖင့္ မလဲခ်င္။ ျမင္းလွည္းကုိ တစ္ေယာက္တည္း ငွားကာ သြားေလ့ရွိသည္။ အဆင္းေတြမွာ တေရြ႕ေရြ႕ ထိန္းဆင္းရေသာ ၊ အတက္ေတြမွာ တေမာ့ေမာ့ ရုန္းတက္ရေသာ သည္ေဒသ၏ ပထ၀ီ၀င္ကုိ အျပည့္အ၀ ခံစားခ်င္လုိ႔ျဖစ္သည္။ ကားလမ္းႏွင့္ ယွဥ္ကာ ဧရာ၀တီသည္ တစ္ခါတစ္ခါ ေဖြးခနဲ ေပၚလာတက္သည္။

အဆင္းေကြ႔ေတြမွာလဲ ျမင္းလွည္း (ျမင္းရထားဟု ေခၚၾကပါသည္) ဘီးထဲကို ျမင္းရုိက္ၾကိမ္ ကလန္႔သံ ေတာက္….ေတာက္…ေတာက္….ေတာက္သည္ သည္ေဒသ၏ ဂီတျဖစ္သည္။
အေမ့ကုိ သည္ေဒသမွာ ေမြးသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သည္ေဒသမွာ ေနထုိင္ခဲ့သည္။ အေမက သူမ၏ ငယ္ဘ၀ေတြကုိ ျပန္ေျပာတုိင္း သည္ေဒသ၏ ေရ ၊ ေျမ ၊ ေလ ၊ အိမ္ေျခေတြ အေၾကာင္း ပါတက္သည္သာ။ ဧရာ၀တီ ၊ ဘီအုိစီ အလုပ္သမားတန္းလ်ား ၊ ေရနံစင္ႏွင့္ ပုိက္လုိင္းမ်ား ၊ ထေနာင္းႏွင့္တမာတန္းမ်ားအေၾကာင္း ေျပာရ်္မ၀ႏိုင္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါမွ ၊ ႏွစ္ႏွစ္မွတစ္ခါ က်ဲက်ဲပါးပါး ေရာက္ျဖစ္ေသာ သည္ေနရာကို ျမင္းလွည္းျဖင့္ ျဖတ္သန္းရတုိင္း အေမ့ကုိ သတိရပါသည္။

အေမ့ကုိ သတိရတုိင္း အေမျပခဲ့ဖူးေသာ ဓာတ္ပုံမ်ားကုိ သတိရပါသည္။ အထူးသျဖင့္မူ…..။
အေမ့အေၾကာင္းကုိ သိပ္မ်ားမ်ားစားစား (ထူးထူးျခားျခား) ေျပာစရာမရွိလွပါ။ အေမသည္ သာမာန္ဆင္းရဲေသာ မိသားစုတစ္ခုတည္းမွ ေမြးဖြားသူသာျဖစ္သည္။ အေမသည္ သစ္ေတာအုပ္ထဲက သာမာန္ သစ္ရြက္တစ္ရြက္သာ ျဖစ္သည္။ သစ္ရြက္ဆုိေပမယ့္ အညာေႏြမွာ ရဲရဲပီပီ ရွိတက္ေသာ ထေနာင္းရြက္ကေလးႏွင့္ ႏႈိင္းရမည္ ထင္သည္။

အေမ့ကုိ ေညာင္လွမွာ ေမြးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ အေဖ့အလုပ္ရွိရာ ရန္ကုန္သုိ႔ ေျပာင္းလာရသည္။ အေမ့ဘ၀ခရီးက ဒါပဲျဖစ္သည္။ အေမသည္ စကားသိပ္ေျပာလွသူ မဟုတ္။ အေဖႏွင့္မူ လုံး၀ ေျပာင္းျပန္ အခ်ဳိးက်သည္။ အေမ၏ ညဳိညက္ေသာ အသားအေရ ၊ ၀ုိ္္င္းစက္ ျပဴးက်ယ္ေသာ မ်က္လုံးတစ္စုံ ၊သနားၾကင္နာတက္ေသာ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ မ်က္ရည္လြယ္ျခင္းမ်ားကုိ အေမ့အေမြအျဖင့္ က်ြန္ေတာ္ ရရွိပါသည္။ က်ြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ေမာင္ႏွမ ငါးေယာက္ထဲမွာ အေမ က်ြန္ေတာ့္ကုိ အခ်စ္ဆုံးျဖစ္သည္ (ဟု ထင္ပါသည္) အကုိ အမေတြ အသုိက္ခြဲသြားၾကျပီ။

...........................

‘မင္း အေမနဲ႔ ေပါင္းရသင္းရတာ ဟန္မက်ပါဘူးကြာ။စကားက တယ္နည္းတာပဲ။ ကပ္စည္းနည္းလုိက္တာလည္း လြန္ေရာ။ မင္းအေမ ေသရင္ ဥစာေစာင့္ျဖစ္မွာကြ။ လည္ပင္းမွာ ေသာ့ၾကီးဆြဲထားတာ ၾကည့္ပါလား ‘
အေဖ မၾကာခဏ ေျပာတက္သည္။ အေမ့ အကၤ်ီရင္ဘတ္တြင္ တုိက္ခ်ိတ္အၾကီးၾကီးတစ္ေခ်ာင္း တြယ္ခ်ိတ္ထားတက္ေသာ “ေသာ့” တစ္ေခ်ာင္းကုိ ရည္ညြန္းရ်္ အေဖက စတက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ြန္ေတာ္ မွတ္မိသည့္ အရြယ္ကတည္းက အေမ့ရင္ဘတ္က ေသာ့ တစ္ေန႔တစ္ရက္မွ ျဖဳတ္ထားတာ မေတြ႔ရဖူးေခ်။

အေမက သုံးသေလာက္ ၊ ျဖဳန္းသေလာက္ အေမက ႏွေျမာတက္သည္။ အေဖ ငယ္ငယ္က ဖဲရုိက္သည္။ အရက္ကေလး ဘာေလး ေသာက္ခ်င္သည္။ အေမ အမွတ္တရ ေျပာျပတက္ေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကုိ က်ြန္ေတာ္ သတိရေနတက္သည္။ ထိုေန႔က အေဖ ဖဲရႈံးလာသည္၊ အရက္ေတြလည္း မူးလာသည္။အေမ ဆြဲထားေသာ ဆြဲၾကဳိးႏွင့္ လက္ေကာက္ကုိ ေတာင္းသည္။ အေမက မေပး။ မေပးေတာ့ အေဖက ရုိက္သည္။

ဆြဲၾကဳိးႏွင့္ လက္ေကာက္ မေပးေတာ့ အေမ့သစ္တာကုိ ရန္ရွာတယ္။ အေမ့ရင္ဘတ္က ခ်ိတ္ျဖင့္ တြယ္ထားေသာ  ေသာ့ကုိ ထိခ်င္လာသည္။ အေမက သူ႔ေသာ့ကုိ အထိမခံ။ ဆြဲၾကဳိးကုိ ခ်ြတ္မေနေတာ့ပဲ ဆြဲျဖတ္လိုက္သည္။ လက္ေကာက္ကို ခ်ြတ္သည္။ အေဖ့လက္ထဲကုိ ထည့္ေပးလိုက္သည္။ ထိ္ုအခါက်မွ အေဖ ျငိမ္သက္သြားသည္။ ႏွေျမာတြန္႔တုိတက္ေသာ အေမက ေရႊကုိ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးေတာ့ အေဖကပင္ အံ့ၾသသြားသည္။ ထုိေန႔က အေဖ ေရႊေတြ ဖဲရႈံးပစ္လုိက္သည္။ အေဖထြက္သြားေတာ့မွ အေမငုိသည္....တဲ့

''အေမက ေရႊေတြ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေပးလုိက္တာလဲဗ် ''
  ထိုစဥ္က က်ြန္ေတာ့္ကုိ မေမြးေသးေသာ္လည္း၊ အေမေျပာျပေတာ့ က်ြန္ေတာ္က ႏွေျမာတသစြာ အေမ့ကုိ အျပစ္တင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
''အဲဒါေတြက သူရွာထားတဲ့ ပစ္စည္းေတြပဲဟာ ၊ သူယူသြားခြင့္ ရွိတာပဲ''
'' ေနာက္လည္း အဲဒီလုိ လုပ္တာပဲလား ''
'' ဟင့္အင္း ၊ နင့္အေဖ အဲဒီတစ္ခါပဲ လုပ္တာပါ ၊ စိတ္ထိခုိက္သြားသလား မသိပါဘူးဟယ္ ၊ ေနာက္ေတာ့ ဖဲမရုိက္ေတာ့ပါဘူး ''

အေမက က်ြန္ေတာ့္ကုိ ''နင္''  ဟု သုံးတက္ပါသည္။အေမက စိတ္ကူးရသည့္အခါ ငယ္ဘ၀ေတြကုိ ေျပာျပတက္ပါသည္။ အေဖကေတာ့ အေမ့ကို စိတ္လုိလက္ရ စတက္သည္။ ထုိအခါမ်ဳိးတြင္ အေမက ျပဳံးသည္ဆုိရုံကေလး ျပဳံးကာ ၊ အေဖ့ကုိ ေငးၾကည့္ေနတက္သည္။

.......................

'' မင္းအေမက ေညာင္လွသူကြ ၊ ေညာင္လွ ဘီအုိစီမွာ ေမြးတာ ။ အေဖက ေရနံတြင္း တစ္တြင္းမွာ စက္ဆရာေပ့ါ ။ ညေနဘက္ အလုပ္အားတဲ့ အခ်ိန္ကေလးဆို အေဖက ေညာင္လွကုိ စက္ဘီးကေလးနဲ႔ လာရတာ ။ မင္းအေမတုိ႔ေနတဲ့ ေညာင္လွ ဘီအုိစီတန္းလ်ားက ျမဳိ႔နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ လွမ္းသား ။ အေဖကသာ ပုိးရတာပါကြာ ၊ မင္းအေမက ဘ၀င္ ခပ္ျမင့္ျမင့္ရယ္ ။

'' အေဖက မယ္ဒလင္ေလးနဲ႔ သြားသြားၾကဴရတာ ။ ဟုိသီခ်င္းဟာကြာ.....ဘာတဲ့.....'' ဂုဏ္ျမင့္သူ ''ဟာ ။ တကယ္ေမတၱာစစ္နဲ႔ ခ်စ္ရဲ႔သားနဲ႔ ျငင္းပယ္ေတာ္မူအားရက္တယ္ ၊ အထင္ေတာ္လြဲလို႔ရယ္....ခ်စ္တဲ့သူရယ္ မခြဲႏိုင္ရွာရက္တယ္ ။ အဲဒီသီခ်င္းကို ဘီအုိစီေညာင္ပင္ေအာက္ကေန ဆုိတာ ၊ မင္းအေမက လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ဘူးကြ ''

အေဖက အသံေနအသံထားေတြနဲ႔ ဆုိျပေတာ့ အေမက မ်က္လုံးေတြ ေမွးစင္းေနေအာင္ ရယ္ေမာေနတက္သည္ ။ အေမက မာနၾကီးေၾကာင္း ၊ ေနာက္ေတာ့ အေဖက ရုိးသားမွန္း သိ၍ လူၾကီးေတြက ေပးစားခဲ့ေၾကာင္း ၊ အေမက မိဘစကားကုိ နားေထာင္ကာ အေဖႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ေၾကာင္းမ်ားကုိ အေဖက စီကာစဥ္ကာ ေျပာတက္သည္။

အခုေတာ့ အေမလည္း ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ျပီ။ အေဖက အေမ့ထက္ ႏွစ္ႏွစ္ၾကီးသည္။ သားသမီးေတြက အိမ္ခြဲသြားၾကျပီ ။ အငယ္ဆုံးျဖစ္ေသာ က်ြန္ေတာ္သာ အိမ္မွာ က်န္ရစ္ေနတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း မေျပာင္းလဲတာ တစ္ခုရွိသည္။ အေမ့ရင္ဘတ္မွာ တုိက္ခ်ိတ္ၾကီးႏွင့္ တြယ္ခ်ိတ္ထားေသာ ေသာ့တစ္ေခ်ာင္း။

...................

ထိုေန႔က အိမ္မွာ အေမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိသည္။ ျပီးေတာ့ ထုိေန႔က မွတ္မွတ္ရရ အိမ္ေရွ့က ပိေတာက္ပင္ေတြ ပိေတာက္ေတြ ပြင့္ေနသည္။ မိုး၏ ေရွ့ေျပး ရနံ႔တခ်ိဳ႔ ေ၀့၀ဲေနေသာ ေႏြေႏွာင္း၏ ရက္တစ္ရက္ ျဖစ္ေလသည္။ အေမက ျပတင္း၀က ပိေတာက္ရႈခငး္ေတြကုိ ၾကည့္ေနသည္။

'' ဂ်ပန္ေတြ ေတာ္လွန္တာ ႏွစ္ေပါငး္ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ သား ''
'' ႏွစ္ေပါငး္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ျပီ အေမ''
'' ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေတာင္ ေက်ာ္သြားျပီလား ''
ထုိ႔ေနာက္ အေမ စကားျပတ္သြားသည္။ အေမက သူ႔အခန္းထဲကုိ ၀င္သြားသည္။ ျပီးေတာ့ ရင္ဘတ္က ေသာ့ကုိျဖဳတ္ကာ အေမ အပ်ဳိဘ၀ကတည္းက ပါလာေသာ သံမဏိေသတၱာၾကီးကုိ ဖြင့္သည္။

အ၀တ္အစားေတြေအာက္က ေက်ာက္ကာ ေသတၱာ အနက္တစ္လုံးထုတ္သည္။ ေက်ာက္ကာေသတၱာေလးကုိ ဖြင့္လုိက္ေတာ့ အထဲမွာ ေငြဖလားေလးေတြ ၊ ေငြကြမ္းေလး ၊ ေငြထုံးဘူးကေလးေတြ ၊ ေနာက္ အေမ ငယ္ငယ္တုန္းက ဇာပန္းထုိးသည့္ ဇာထုိးအပ္ေတြ ၊ ပန္းထိုးအပ္ေတြလည္း ပါသည္။ ေရာင္စုံခ်ည္လုံးကေလးေတြ ၊ ေငြဒဂၤါးကေလးေတြ ၊ ေၾကးနီျပား ညဳိညဳိေလးေတြ ။ ေနာက္ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴတခ်ိဳ႕ ။

သည္ေက်ာက္ကာ ေသတၱာအနက္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ တခါမွ မျမင္ဖူးေခ် ၊ အေဖပင္ ျမင္ဖူးလိမ့္မည္ မထင္ ။ေသတၱာကေလးက အလ်ား ရွစ္လက္မ ၊ အနံငါးလက္မေလာက္ ရွိသည္။ ေသတၱာထဲက ပစၥည္းကေလးေတြကုိ အေမ တယုတယ ထုတ္သည္။ ေသတၱာကေလးထဲမွာ ခငး္ထားတဲ့ စကၠဴကေလးကို ဖယ္လုိက္ေတာ့ ဓာတ္ပုံအေဟာင္းကေလး သုံးပုံ ထြက္လာသည္။ အေမက တစ္ပုံ အရင္ျပသည္။ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္၏ ပုံျဖစ္သည္။ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နွင့္ ယွဥ္ကာ မတ္တပ္ရပ္ေနသည္။ ေနာက္မွာ တန္းလ်ားခင္းေတြ ။

'' ရပ္ေနတာ နင့္ အဘြားေပါ့ ၊ အေမ့အေမက ေဒၚေသာ့တဲ့ ၊ အသားျဖဴျဖဴကေလးနဲ႔ သိပ္လွတာ သားရဲ႕႔ ''
'' ရပ္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးက ဘယ္သူလဲ ''
'' အဲဒါ အေမေလ ၊ အေမ ကုိးႏွစ္သမီးတုန္းက အေမ့အေမနဲ႔ ရုိက္ထားတာ ''
ဓာတ္ပုံထဲမွာ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္လုံး ဓာတ္ပုံအရုိက္ခံေနသည္ႏွင့္ မတူ။ ကင္မရာကုိ အထူးအဆန္းလုိ ၾကည့္ေနၾကပုံမ်ဳိးျဖစ္သည္။
'' ေနာက္က တန္းလ်ားက ေညာင္လွက အေမတုိ႔ ေနခဲ့တဲ့ ဘီအုိစီ တန္းလ်ား၊ အေမငယ္ငယ္ကတည္းက ေနခဲ့တာ''

အေမက ေနာက္တစ္ပုံ လွမ္းေပးသည္။ မိန္းမပ်ဳိတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ဆံေတာက္သိမ္းစ လွပေသာ မိန္းမပ်ဳိတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ေမးေစ့ကုိ လက္ေထာက္ထားသည္။ အကၤ်ီလက္ေတြက
ပြေယာင္းေယာင္း ၊ ေနာက္ခံပန္းခ်ီကားက ဧည့္ခန္းတစ္ခန္း၏ ပုံျဖစ္သည္။

မိန္းမပ်ဳိက ျပဳံးေနေသာ္လည္း အသက္မပါလွေခ်။
'' အဲဒါ အေမ့သူငယ္ခ်ငး္ ျမစိန္ ၊ အေမ့ရဲ႔ အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်ငး္၊ ရန္လည္း အျဖစ္ဆုံး သူငယ္ခ်င္းေပ့ါ ။ အေမ့အႏြံတာလည္း သိ္ပ္ခံရွာတယ္။ ဒီဓာတ္ပုံက အေမန႔ဲ သူ တေန႔တည္း ရုိက္တာ ၊ ေရနံေခ်ာင္းကုိ သြားရုိ္က္တေလ ၊ အေဖမသိေအာင္ ရုိ္က္တာ။ အျပန္မုိးခ်ဳပ္လုိ႔ အေဖ့ အရုိ္က္ခံရေသးတယ္''

အေမက စိ္တ္ပါလက္ပါ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၀မ္းပန္းတသာ ရွိေနပုံလညး္ ရသည္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ၀မ္းနည္းေနပုံလည္း ရသည္။ အခန္းတြင္းမွာ ပိေတာက္နံ႔ေတြ ရွိေနသည္။ ေလသည္ မုိးေငြ႔ေတြကို သယ္ေဆာင္လာစ ျပဳလာျပီ။

'' ေဟာဒီပုံကုိ ၾကည့္စမ္း....သား ''
အမ်ဳိ်းသားတစ္ေယာက္ပုံ ျဖစ္သည္။ဓာတ္ပုံအနားေတြ ဖြာလန္ေနသည္။ ဓာတ္ပုံေထာင့္မွာ ေဆးသားေတြ ကြာက်ေနသည္။
ေခ်ာေမာသည္ဟု မဆုိသာေသာ္လည္း  ညဳိလဲ့ေသာမ်က္၀န္းႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားက ျပတ္သားၾကည္လင္ဟန္ ရွိသည္။

'' ဒါက ဘယ္သူလဲ အေမ''
''ေနာက္ဘက္မွာ ၾကည့္''
 ဓာတ္ပုံေနာက္မွာ စာတန္းေလးတစ္ေၾကာင္း ။ မင္ေရာင္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ မင္ေရာင္။
'' အသက္ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ခ်စ္ရပါေသာ ျမသုိ႔ ''
                              ၁၃ ၊ ၃ ၊ ၁၉၄၅

ကၽြန္ေတာ္ အေမ့မ်က္ႏွာကုိ နားမလည္ႏိုင္သလုိ ၾကည့္ေနမိသည္။ အေမက ျပဳံးသည္ ဆုိရုံကေလး ျပဳံးေနသည္။

'' အဲဒါ အေမ့ငယ္ရည္းစားေပါ့ ၊ ကုိဘေအးတဲ့။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးထဲကုိ ပါသြားတာ ၊ ျပန္မလာေတာ့ဘူး ''

''ဘယ္လုိ ျပန္မလာတာလဲ အေမ ''

'' သူတို႔ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္ ထြက္သြားၾကတာပဲ။ ကုိဘေအးရယ္ ၊ ကုိကံေမာင္ရယ္ ၊ ကုိပုိက္တင္ရယ္။ကုိပုိက္တင္ကေတာ့ စစ္ၾကီးျပီးေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္သြားတယ္ဆုိလား။ ကုိကံေမာင္ကေတာ့ ရြာကုိ ျပန္ေရာက္လာတယ္ ၊ဒါေပမယ့္ ဦးေႏွာက္ပ်က္စီးသြားျပီး ျပန္ေရာက္လာတာ ၊ ဘာမွျပန္မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ကုိဘေအးကေတာ့ သရက္မွာဆုိလား ၊ ပ်ဥ္းမနားဆုိလား
က်ဆုံးသြားတယ္တဲ့ ''

''ဒီဓာတ္ပုံက အေမ့ကုိ သူမသြားခင္က ေပးခဲ့တာလား''

''ေအး...ဟုတ္တယ္ ၊ သူမသြားခင္က ၾကဳိေပးခဲ့တာ။ အခုနက အေမ့သူငယ္ခ်င္း ျမစိန္နဲ႔အတူ သြားရုိက္တဲ့ အေမ့ဓာတ္ပုံကုိလညး္ သူယူသြားတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးက သူ ျပန္မလာေတာ့ဘူးဆုိရင္ သူ႔ ဓာတ္ပုံကုိ တစ္သက္လုံးသိမ္းထားလုိက္ပါေတာ့တဲ့။ အေမ့ဓာတ္ပုံကေတာ့ စစ္ေျမျပင္မွာပဲ က်ေနခဲ့ျပီ တူပါရဲ႕ ''

'' ထြက္သြားတဲ့ေန႔က အေမနဲ႔ မေတြ႔ဘူးလား ''

'' ေတြ႔တာေပါ့ ၊ ျမစိန္ပဲ အေမ့ကုိ လာေခၚတာ။ ေညာင္လွ ျမစ္ဆိပ္က ကမ္းပါးထိပ္ကုိ အေမ ေရာက္သြားေတာ့ သူတုိ႔သုံးေယာက္ပါတဲ့ ေလွကေလးက ျမစ္ဆိပ္ကေန ထြက္ေနျပီ ၊ ေလွေပါင္းမုိးထဲမွာ လက္ျပသြားရွာတယ္။ အေမက ကမ္းပါးထိပ္က သူတူုိ႔ေလွကေလး အေ၀းမွာ ေပ်ာက္သြားတဲ့အထိ အေမ ကမ္းပါးထိပ္မွာ ရပ္ေနတယ္။ အဲဒါ ေနာက္ဆုံး ျမင္လုိက္ရတာပါပဲ''

'' ဒီဓာတ္ပုံကုိ အေဖက ဘာေျပာလဲဟင္ ''

''ဟင့္အင္း...ဒီဓာတ္ပုံအေၾကာင္း နင့္အေဖမသိဘူး ၊ အေမ တစ္ခါမွ မျပခဲ့ဘူး ''
အေမက ေက်ာက္ကာေသတၱာေလးထဲကုိ ပစၥည္းေတြ ျပန္ထည့္သည္။ ဓာတ္ပုံအေဟာင္းကေလးေတြကုိ တယုတယ ျပန္ထည့္သည္။
ပိေတာက္ရနံ႔သည္ ေလထဲတြင္ ေ၀့၀ဲေနသည္။

အေမဆုံးသြားတာ ၾကာခဲ့ျပီ။ မုိးရက္တစ္ရက္မွာ ဆုံးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္လည္ရက္ တစ္ရက္မွာေတာ့ အေမ့ကုိ ရည္စူး၍ ဆြမ္းေကၽြးခ်င္သည္ဟု အေဖေျပာသည္။ ရပ္ေ၀းက သားသမီးေတြကုိလည္း အေမ မွာသည္။ အေမ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ထဘီ ၊ အကၤ်ီ တခ်ဳိ႔ကုိလညး္ ႏြမ္းပါးသူေတြကုိ ေပးေပးဖုိ႔ အေဖစီစဥ္သည္။ ထိုေန႔က အေမ့ ေသတၱာကုိ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေလာက္အတြင္း ပထမဆုံးအၾကိမ္ အေဖဖြင့္သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေမ့ေက်ာက္ကာေသတၱာကေလးကုိလည္း ဖြင့္ျဖစ္သြားကာ ၊ ဓာတ္ပုံေဟာင္းေတြကုိ အေဖ ေတြ႔သြားခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္က အေဖ့ကုိ အကဲခတ္ေနမိသည္။ အေဖက ဓာတ္ပုံေတြကုိ တစ္ပုံခ်င္းၾကည့္သည္။ ဓာတ္ပုံေနာက္က စာကုိ ဖတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ျပဳံးလာသည္။

''ဒါ ဘယ္သူလဲကြ''

'' အေမ့ ငယ္ရည္းစားလုိ႔ ေျပာတာပဲ ''

'' ေဟ....မင္း ဘယ္သူေျပာလဲ''

'' အေမ ေျပာခဲ့ဖူးတာပဲ''

အေဖက ဘာမွမေျပာေတာ့ပဲ ဓာတ္ပုံကေလးေတြကုိ ေက်ာက္ကာေသတၱာထဲသုိ႔ ျပန္ထည့္သည္။ အေတာ္ၾကီးၾကာမွ စကား စေျပာသည္။

'' မင္းကြာ သိလ်က္သားနဲ႔ ၊ မင္းအေမ ေျမျမွဳပ္တဲ့ေန႔က ေျပာဖုိ႔ေကာင္းတယ္''
''ဘာကုိလဲ အေဖ''

'' ေၾသာ္....ဓာတ္ပုံေတြေလကြာ ၊ မင္းအေမ ေျမျမွဳပ္တဲ့ေန႔က သည္ဓာတ္ပုံေလးေတြ သူနဲ႔အတူ ထည့္ေပးလုိက္ရင္ သူ သိပ္၀မ္းသာရွာမွာ''

အေဖက အေလးအနက္ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။အျပင္ဘက္မွာေတာ့ မုိးေတြ ညဳိရီေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အေမ့ရင္ဘတ္က ေသာ့ကေလး ၊ စစ္ေျမျပင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ အေမ့ရဲ႔ ဓာတ္ပုံကေလး ၊ ျပီးေတာ့ မ်က္ရည္လြယ္တက္ေသာ အေမ့ မ်က္၀န္းမ်ားကုိ လြမ္းေနမိေလသည္။

ေန၀င္းျမင့္
mmcybermidia

No comments:

Post a Comment