Sunday, August 5, 2012

မိုးည အေမွာင္ရိပ္မွ …
ေတးၿမဳံငွက္၏ အခ်စ္အိမ္



(က)
က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ေနခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ေလးတြင္ သီတင္းကြ်တ္မီးထြန္းပြဲ၊ ေစ်းတန္းလမ္းေလွ်ာက္ရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္း၏။ လမ္းမၾကီး ဝဲယာတေလွ်ာက္တြင္ …. ဝါးလုံးတိုင္မ်ား စုိက္ၿပီး …. ၾကိဳးတန္း၏။ ၾကိဳးတန္းတေလွ်ာက္၌ကား … ေရာင္စံုမီးပံုမ်ား အစီအရီ ထြန္းထားၾကသည္။ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္မူ မုဒ္ဦးၾကီးမ်ားႏွင့္ ….။ မီးေရာင္စံု …။ မီးပံုး ပံုသ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ …..။

မီးေရာင္စံု ရႊန္းလက္ေသာည။ ၾကည့္စရာပြဲမ်ားကလည္း စံုသည္။ အၿငိမ့္ ….။ ဇာတ္…။ စတိတ္ရႈိး….။ စင္တင္ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္ …..။ စံု၏။

ေနမက်ခင္ကတည္းမွ က်ေနာ္တို႔ ကေလးတသိုက္က ေဂြလိမ့္ရင္း ….. ၿမိဳ့လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းသလားထားၾကၿပီးျဖစ္၏…။ ေစ်းထိပ္ကြက္လပ္ၾကီးတြင္က….အၿငိမ့္…။ တံတားထိပ္ကားဆိပ္မွာက …. စတိတ္ရႈိး …။ စသည္ …. စသည္ျဖင့္ …. က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းရထားၾကၿပီ။

က်ေနာ္တို႔က အၿငိမ့္စင္အေနာက္လည္း ေရာက္သည္။ အၿငိမ့္မင္းသမီး အမၾကီးတုိ႔ အဝတ္လဲေနသည္ကိုလည္း အားမနာ …။ ေမာင္းထုတ္လွ်င္လည္း မသြား … ေပကပ္ကပ္ႏွင့္ ….။

ေျခာက္လံုးပတ္ဝိုင္းနားလည္း မေယာင္မလည္ႏွင့္ သြား၏။ လူလစ္လွ်င္မူ ဗံုတီးလုိက္ေသး၏။ ဆုိင္းဆရာမွ မ်က္ေထာက္နီၾကီးျဖင့္ လွမ္းၾကည့္မွ အေနာက္သို႔ ဆုတ္ၾက၏။

က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္သက္သည္က စတိတ္ရႈိး…။ စင္ေပၚတြင္ ဂီတာရွည္ရွည္ၾကီးမ်ားကို “ေဒါင္း” ….“ေဒါင္း” ႏွင့္ ၾကိဳးညိႇေနလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ စင္အနားမွ မခြာေတာ့ …။ ” တတ္စတင္ ….ဝမ္း …တူုး … သရီး …ဖိုး … တတ္စတင္ … ဝမ္း…တူး…သရီး…ဖုိး…” ဟူ၍ စင္ေပၚမွ မိုက္ခြက္အား ကိုင္ၿပီး အသံစမ္းလွ်င္ … က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း စင္ေအာက္မွ လုိက္ေအာ္သည္။ ဘာရယ္မဟုတ္ ေပ်ာ္၏။ စင္ေပၚမွ ဂီတာႏွင့္ အကိုၾကီးမ်ားအားလံုးက က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕မွ သူမ်ားပင္ …။ သူတုိ႔အား လမ္းထိပ္အုတ္ခံုမ်ား၌ ည…ညတြင္ အၿမဲေတြ႔ရသည္။ ဆံပင္က ရွည္ရွည္…။ အင္ကၤ်ီက က်ပ္က်ပ္၊ ေကာ္လံက ၾကီးၾကီးခၽြန္ခၽြန္ …။ ေဘာင္းဘီရွည္မ်ားက ေပါင္ရင္းက်ပ္ၿပီး အဖ်ားတြင္ က်ယ္က်ယ္ႏွင့္ “ ဘဲ ” မ်ား “ဖလဲ” မ်ား ….။

“ ေနမင္းကြယ္ ညိႇဳးရင္

မိုညအေမွာင္ရိပ္ဝယ္…

အို … ေမရယ္ အနမ္းေဝဖ်ာမယ္…။

ၾကယ္ကေလးေတြကို ဝွက္ရင္

ေထြးပိုက္လို႔ထားမယ္

ေၾကာက္စိတ္ေတြ ဖယ္ထားကြယ္….။”

(ေမာင္သစ္မင္းေရးသည့္ အခ်စ္ညရင္ခုန္သံမွ)

သီခ်င္းသံမ်ားက ညံစီ၏။ စင္ေပၚမွလည္းဆုိ၏။ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္မ်ားမွလည္း ေဆာင္းေဘာက္မ်ားႏွင့္ဖြင့္သည္။ အၿပိဳင္ …..။

“ ေငြေရာင္ ပင္လယ္ဝယ္…

စိတ္ကူးေလး ရြက္လႊင့္မယ္

ပန္းေလွေပၚမွာကြယ္

အုိ… အခ်စ္အိမ္ေလး တည္မယ္ ”

(ေမာင္သစ္မင္ေရးသည့္ စိတ္ကူးေလးရြက္လႊင့္မယ္မွ )

ထုိစဥ္က ….ညသည္ …ၾကယ္ေရာင္ ….လေရာင္…. မီးပံုးေရာင္စံုမ်ားႏွင့္ ရႊန္းရႊန္းျမျမ…။ လင္းလင္းပပ…။ ေတးသံမ်ားက ေဝေဝစီစီ ….။ ခ်ဳိခ်ဳိအီအီ….။ ျပန္၍ ငဲ့ၾကည့္ေသာ္ … လြန္ခဲ့ေသာ … ႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္၊ ၄ဝ မွ …။ စတီရီယိုေခတ္ဦး …..။


(ခ)

စာအုပ္အမည္ -  ေတးၿမံဳငွက္
စာေရသူအမည္ - ေမာင္သစ္မင္း
စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ - ၉၉၈/၂ဝဝ၁(၈)
မ်က္ႏွာ္ဖံုးခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ - ၆၂ဝ/ ၂ဝဝ၁(၈)
ထုတ္ေဝသူ - ဦးထြန္းလြင္
ခ်စ္စရာစာေပတုိက္
အုပ္ေရ ၁ဝဝဝ။ ပထမအၾကိမ္ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္
တန္ဖုိး ၄၅ဝက်ပ္။

(ကို)ေမာင္သစ္မင္းအား ဝတၱဳေရးဆရာအျဖစ္ က်ေနာ္မသိ…။ သီခ်င္းေရးဆရာအျဖစ္သာ သိခဲ့၏။ ေနာင္မွ …. သူ၏ … “အိမ္မက္” ကဗ်ာစာအုပ္အား ဖတ္မိသျဖင့္ (ကို)ေမာင္သစ္မင္းအား ကဗ်ာဆရာတဦးအျဖစ္ သိရျပန္သည္။ ယခုမူ …. “ေတးၿမံဳငွက္” အား ေတြ႔၍ သူ႔အား ဝတၱဳေရးဆရာအျဖစ္ပါ သိလာရျပန္သည္။

“ေတးၿမံဳငွက္” အရင္ … ၁၉၇၅၊ ၇၆ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း (ကို)ေမာင္သစ္မင္း လံုးခ်င္းဝတၲဳရွည္မ်ား ေရးခဲ့ေသးသည္။ “အေရွ႕ေနထြက္ အေနာက္ေနဝင္” “မေျပာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းေလး တခု ” …။

ထုိဝတၱဳမ်ားက လွ်ဳိ႕ဝွက္သည္းဖုိဝတၱဳမ်ား။ တတိယေျမာက္စာအုပ္တြင္မူ လွ်ဳိ႕ဝွက္သည္းဖုိဆန္မႈမွ ေျပာင္း၍သြား၏။ “ဖက္ထားစမ္ပါ အခ်စ္ရယ္” အား ကဗ်ာဆန္ဆန္ေရး၏။ “ငရဲ၌ သစ္ငုတ္ျဖစ္ေစ” တြင္မူ လွ်ဳိ႕ဝွက္သည္းဖုိ လံုးဝမပါေတာ့ ….။ အကို ဆရာဝန္တေယာက္၏ ဘဝမ်ားအား ေရးထား၏။ (မဆလ)ေခတ္ ဆရာဝန္တို႔၏ ဘဝမ်ား ….။

ယခု ….“ ေတးၿမံဳငွက္” က (ကို)ေမာင္သစ္မင္း၏ ပဥၥမေျမာက္ ဝတၱဳရွည္ျဖစ္သည္။

ဇာတ္လမ္းက ႐ုိး႐ိုး … ေမတၱာဘြဲ႔ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝမ်ား …။ ေတးသီေသာ သီခ်င္းေရးဆရာ “ကိုကိုေဝ” ႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားအား စံုမက္ျမတ္ႏိုးသည့္ “ေမေမၾကိဳင္” တုိ႔၏ ေမတၱာဘြဲ႔ ….။ ကိုကိုေဝက ေတးသီ၍ အႏုပညာအား ရွာ၏။ ေငြမရွာတတ္…။ ကဗ်ာဖြဲ႔၍ အႏုပညာအား သိမ္းဆည္း၏။ ဓန ဥစၥာ မသိမ္းဆည္း…။ “ေမေမၾကိဳင္” က သံစဥ္မ်ားကိုလည္း ခ်စ္၏။ ကဗ်ာမ်ားကိုလည္း ႏွစ္သက္၏။ အႏုပညာတြင္ စီးေမ်ာ၍လည္း ေပ်ာ္ဝင္၏။ သို႔ေသာ္ …. အိမ္ေထာင္တခုက ေငြကိုလည္း လိုအပ္၏။ ဥစၥာ ဓနကိုလည္း ေတာင္းတ၏။ ဤသို႔ႏွင့္ “ေတးၿမဳံငွက္” အား အရွိန္ျမင့္၍ (ကို)ေမာင္သစ္မင္း ဖြဲ႔၏။

“ေတးၿမဳံငွက္”က ဤမွ်ႏွင့္မရပ္ …။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဘားလမ္းအား လူးလာေခါက္တံု႔ ပ်ံ၏။ ေမာင္ေထာ္ေလးလမ္းသို႔ ကူး၏။ ၃၃ လမ္းအတြင္းသို႔ ဝင္ျပန္သည္။ ၃၃ လမ္းထိပ္ေရာက္ေတာ့ … နားျပန္၏။ “ေရႊၾကည္ေအး” လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ …။ ….“ေရႊၾကည္ေအး” တြင္ သိဒၵတၱလႈိင္၊ ေဖာ္ေဝး၊ ေအာင္ခ်ိမ့္တို႔ႏွင့္ ေတြ႔ရသည္။ တခါတခါ …. ျပည္မွ ဆင္းလာသည့္ နယ္ပိုင္ၾကီးသား ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ႏွင့္ ဆံုရျပန္သည္။ ဤတြင္ “ေတးၿမဳံငွက္” သည္ ကဗ်ာမ်ားအား အာခံတြင္းထဲမွ အန္ထုတ္၏။

တဖန္ …. မင္းမင္းလတ္၊ စုိးပိုင္၊ စိန္သစ္၊ ေအာင္ကိုလတ္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေစျပန္သည္။ “ ေရာ့အင္႐ိုး” ဂီတအား ၾကားရျပန္၏။ မရပ္ေသး…။

“ေတးၿမဳံငွက္” က ပ်ံဆဲပင္ ….။ မႏၲေလးသို႔ ေရာက္၏။ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေနဝင္း၊ ေဒါက္တာ စုိင္းခမ္းလိတ္တို႔ႏွင့္ ဆံုျပန္၏။ ဂီတသံစဥ္မ်ားက …. ေဆး႐ုံရိပ္သာမွ ေတာင္ေျခသိုိ႔တိုင္ ပ်ံ႕လႊင့္ေစျပန္၏။ မရပ္မနား ေတးၿမံဳငွက္က ပ်ံေလ၏…..။ ပ်ံရင္း အန္ထုတ္၏။ စာလံုး …. ေဆးစက္ႏွင့္ နရီသံစဥ္တို႔….။

(ဂ)
စတီရီယုိေခတ္ဦး၏ အစက …. က်ဥ္းက်ဥ္းေလးမွ စသည္ဟု ဆုိရမည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထက္တန္းလႊာႏွင့္ ပညာတတ္ အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္းမွာပင္ ဗဟိုျပဳခဲ့ၾကရ၏။ က်ယ္ျပန္႔မႈက မရွိ….။

စိုးပိုင္၊ မင္းမင္းလတ္၊ သိန္းတန္၊ ေက်ာ္ေဆြဟန္တို႔က ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ….။ ဂီတာတီးၾက၏။ သီခ်င္းဆုိၾက၏။ လမ္းေဘးအုတ္ခံုႏွင့္ တန္ေဆာင္တုိင္စင္ျမင့္ပြဲမ်ားမွာပင္ …..။ ထုိစဥ္က …. စုိးပိုင္ဟူ၍ မျဖစ္ေသး ….“ဖုိးညိဳ” ဟူသည့္ ဂစ္တာသမားတဦးမွ်သာ ။ မင္းမင္းလတ္သည္္လည္း …. မင္းမင္းလတ္ဟူ၍ မသိၾက ….။ “မာရွယ္” ဟူ၍သာ သိၾကေသးသည္။

ျမန္မာ့အသံ၏ စေနေန႔ည၊ အဂၤလိပ္ပိုင္း အစီအစဥ္တြင္ ေမာ္ဂင္၊ ေအာ္စတင္၊ ရစ္ခ်က္ခင္တုိ႔က လက္စြမ္းျပၾက၏။ ဗစ္တာခင္ညိဳက ဆုိသည္။ သူ႔အသံက “ကလစ္ရစ္ခ်တ္” အသံႏွင့္တူ၍ နာမည္ရသည္။ တင္မိုးခုိင္တုိ႔ ညီအမမ်ားလည္း ဆုိၾကသည္။ တကၠသိုလ္ေအးေမာင္က ရယ္ဂ်ီဘဦးအမည္ႏွင့္ ဆုိသည္။ အဂၤလိပ္သီခ်င္းမ်ားသာ ….။

႐ုပ္ရွင္ဘက္တြင္ အဂၤလိပ္သံစဥ္အား ျမန္မာစာသားသြင္းၿပီး ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းအျဖစ္ ဝင္းဦးမွ စ၍ဆိုသည္။ ေအာင္ျမင္၏။ တကၠသိုလ္ထြန္းေနာင္၏ “ရည္းစားလုိခ်င္တယ္” သီခ်င္းေပါက္သည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ …. အဂၤလိပ္သီခ်င္းသံစဥ္တြင္ ျမန္မာစာသားထည့္၍ ဂစ္တာႏွင့္ သီဆိုမႈက ဆူဆူညံညံႏွင့္ ထူးျခားလာ၏။

သိန္းတန္ႏွင့္ သန္းႏုိင္က “ ပေလးဘြိဳင္း” ဟူ၍ တီးဝိုင္းေထာင္သည္။ ပုလဲ၊ စိန္လြင္၊ သန္းႏုိ္င္တုိ႔က ပင္တုိင္အဆုိေတာ္မ်ား….။

“မာရွယ္” က ေမာ္ဂင္တုိ႔ႏွင့္ေပါင္းၿပီး “အီလက္ထေရာနစ္မစ္ရွင္း” (အီးမစ္ရွင္း) အား ေထာင္၏။ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ၏ ျမန္မာစာသားဆန္းဆန္းမ်ားႏွင့္ “မာရွယ္” သည္ မင္းမင္းလတ္ ျဖစ္လာေတာ့၏။ မင္းမင္းလတ္၏ သီခ်င္းမ်ားက စတီရီယုိေခတ္ဦးအား ထြင္ခဲ့သည္ဟု ဆုိရမည္။

(ဃ)
၃၃ လမ္းထိပ္….။ ေရႊၾကည္ေအး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၏ စားပြဲတြင္ နံရံကိုကပ္ၿပီး ထုိင္တတ္ၾကသည္က ကဗ်ာဆရာမ်ား ….။ ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေဖာ္ေဝးႏွင့္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တုိ႔ ….။ ဆံပင္ရွည္ရွည္ ညႇဥ္းသိုးသိုး၊ လြယ္အိတ္ဖားလ်ား….။ လြယ္အတ္ထဲတြင္မူ “ႏုတ္ဘြတ္” ေသးေသးေလးမ်ား ပါၾက၏။ ကိုသစ္မင္း၊ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေနဝင္း၊ ကိုစိမ္းသူ ….၊ သုခမိန္လႈိင္တုိ႔ကလည္း ေရႊၾကည္ေအးတြင္ပင္ ထုိင္ၾက၏။ သူတုိ႔က သီခ်င္းေရးၾကသည့္ သူမ်ား….။ လူစုမိၾကၿပီဆိုလွ်င္ …. စကားဝုိင္းသည္ ဆူဆူညံညံ၊ စိုစုိေျပေျပ…..။ ေရႊၾကည္ေအးတြင္ စတီရီယိုအုပ္စုႏွင့္ ကဗ်ာအုပ္စုတုိ႔ ေပါင္းမိေနၾကသည္။

စတီရီယိုအုပ္စုကလည္း ဂီတသစ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးၾကီးႏွင့္ …..။

ကဗ်ာအုပ္စုကလည္း ကဗ်ာသစ္အတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႏွင့္ ….။ သူတုိ႔ေတြက လူငယ္မ်ား ….. ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တူ သူခ်င္းလည္းျဖစ္သည္။ အႏုပညာသစ္၏ ခရီးေဖာ္မ်ားလည္း ျဖစ္၏။ ဤတြင္ ေပါင္းစည္းမိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တဦးႏွင့္တဦး ….ေလးေလးစားစား၊ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး၊ တုိင္တုိင္ပင္ပင္ …..။ ကူညီစရာရွိက…လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ၊ ေဝဖန္စရာရွိလွ်င္လည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း …..။

“သီခ်င္းေရးဆရာဆုိတာ ကဗ်ာဆရာလုိပဲ ေလးနက္မႈရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြ ကဗ်ာကို ခ်စ္သေလာက္ သီခ်င္းေရးဆရာေတြ သူတုိ႔ သီခ်င္းကို မခ်စ္ၾကဘူး။ ကဗ်ာဆရာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔ကဗ်ာကို ေငြအတြက္ မေရးဘူး။ သီခ်င္းေရးဆရာေတြကေတာ့ သူတုိ႔သီခ်င္းေတြကို ေငြအတြက္ ေရးေနၾကတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ ျမတ္ႏုိးေလးစားမႈမရွိတာ သိပ္ေပၚလြင္ေနတယ္။ က်ေနာ္ မေက်နပ္ဆံုး အဲဒါပဲ“

မွန္သည္။ သုခမိန္လႈိင္စကား သိပ္မွန္လြန္းေနသည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ သူ႔ကဗ်ာေလးေတြအေပၚမွာ သစၥာရွိသည္။ ဘယ္ေတာ့မွ ကဗ်ာျဖင့္ စီးပြားမရွာ။ (စာမ်က္ႏွာ ၁၆၆ - မွ)

ေမာင္သစ္မင္းက သုခမိန္လႈိင္၏ စကားကို နားေထာင္ရင္း …. သုခမိန္လႈိင္၏ မွတ္စုစာအုပ္ကေလးကို ဖြင့္လွန္ၾကည့္သည္။

“လိပ္စာေတြ၊ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ေတြ၊ သီခ်င္းအတိုအစေတြ အႏၲရာယ္ကင္းပရိတ္ေတြ၊ ဘုရားစာေတြ၊ အေၾကြးစာရင္းေတြ အသံုးစရိတ္မွတ္တမ္းေတြ …..

သမီးအတြက္ လြယ္အိတ္ ၁၅ က်ပ္

ေဖာ္ေဝး ထမင္း ၅ က်ပ္

နံရံကပ္ပိုစကာ ၂၅ က်ပ္

လက္ဖက္ရည္ ၁၂ က်ပ္

ဘဲကင္ ၆ က်ပ္

“အစကေတာ့ ဒီစာအုပ္ေလးထဲ ကဗ်ာေတြ ေရးဖို႔ပဲ ေနာက္ေတာ့ ကဗ်ာမေရးျဖစ္ဘဲ အတုိအစေတြ ေလွ်ာက္မွတ္တဲ့ စာအုပ္ျဖစ္သြားတယ္“

“ ဒါေတြလဲ ကဗ်ာေတြပဲေပါ့ဗ်ာ” ေမာင္သစ္မင္းက ဝင္ေျပာသည္။ (စာမ်က္ႏွာ ၁၆၄-မွ )

(င)
သီခ်င္းသံအား ၾကားရ၏။ ခ်ဳိခ်ဳိျမျမ….။ အႏုပညာပစၥည္း…။ ပစၥည္းဟူ၍ ပါလာၿပီျဖစ္၍ ကုန္စည္တခုဟုပင္ ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၾကရေတာ့မည္…။ ဤတြင္ ထုတ္လုပ္မႈပါၿပီး ကုန္ထုတ္စြမ္းအားစုမ်ား … ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးမ်ား ရွိလာေလၿပီ။ သီခ်င္းတပုဒ္ ….၊ ကုန္စည္တခုအတြက္ ပထမ သီခ်င္းေရးသူ၊ တီးခတ္မည့္သူမ်ား ….၊ သီဆိုမည့္သူ …။ ၿပီးလွ်င္ … ထုတ္လုပ္မည့္သူ ….။ ဤတြင္ ပထမအင္အားစု သံုးစုသည္ အႏုပညာရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ သူတုိ႔၏ ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္အားက ႏွလံုးသားမွ လာသည္။ ရင္ခုန္သံႏွင့္ ရင္း၏။ ေငြေၾကး မပါ။ ဤအရာမ်ားႏွင့္ ထုတ္လုပ္သူ၏ ေငြရင္းေပါင္း၍ အႏုပညာပစၥည္းအား ထုတ္၏။ က်ေနာ္တုိ႔ သီခ်င္းသံအား ၾကားရ၏။ ခ်ဳိခ်ဳိျမျမ….။

ထုတ္လုပ္သူေငြရွင္က ေငြႏွင့္ရင္းသည္ျဖစ္၍ အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ား ရရန္ အားထုတ္၏။ ႏွလံုးေသြးမွလာေသာ အႏုပညာသည္တုိ႔က အႏုပညာတန္ဖိုးအား ၾကီးျမတ္မႈ ထား၏။ ေငြရွင္က ေငြအျမတ္ ရရန္ … ေစ်းကြက္တြင္လည္း ယူမည္။ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးအတြင္းမွလည္း ႏႈိက္၍ ညႇစ္၍ လုိခ်င္သည္။

ဤပဋိပကၡမ်ားအား “ ေတးၿမံဳငွက္” တြင္ ေတြ႔ရ၏။

စတီရီယိုေခတ္ဦးတြင္ ထုတ္လုပ္သူဟူသည္က ေတးသံသြင္းဆုိင္မ်ားျဖစ္သည္။ ယခုကဲ့သို႔ တေခြလံုးအား ျဖန္႔ခ်ိျခင္းမဟုတ္ …။ မာစတာတေခြအား ေတးသံသြင္းဆုိင္မွ ဝယ္ၿပီး …..တပုဒ္ခ်င္းစီျဖစ္ျဖစ္၊ တေခြလံုးျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ကူး၍ ေရာင္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေတးသံသြင္းဆုိင္မ်ားက စီရီးတေခြ .. ေခြလာေရာင္းလွ်င္ အဆမတန္ ေစ်းႏွိမ္ၾက၏။ နာမည္မေပါက္ေသးသည့္ အေခြျဖစ္ပါက သီခ်င္းတပုဒ္လွ်င္ ၅ က်ပ္ထက္ ပိုမေပးၾက။

ထုိအခ်ိန္က ထီးဆုိင္တုိ႔၊ စိုးပိုင္တုိ႔၏ အေခြမ်ား ေပါက္ေသာ ေခတ္ …. ။

ထီးဆုိင္၏ “ ႏြဲ႔တင္အတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္” အေခြအား ေအာက္ျမန္မာျပည္အတြက္ ရန္ကုန္တြင္ ဆင္းၿပီး ေစ်းကြက္ရွာသည္။ “ယင္းမာ”ေတးသံသြင္းက ကိုယ္စားလွယ္ယူသည္။ ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ႏွင့္ ….။

“ယင္းမာ” မွာ ေအာက္ျမန္မာျပည္ရွိ ေတးသံသြင္းဆုိင္မ်ားအား ျပန္၍ ျဖန္႔သည္။ ဆုိင္ၾကီး ၆ဝဝ က်ပ္။ ဆုိင္ေလး ၄ဝဝ က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ …။ ဤေစ်းက ထုိအခ်ိန္တြင္ စတီရီယိုေလာက၌ ေစ်းျမႇင့္သည္ဟု ဆုိရမည္။ ေစ်းျမႇင့္ေသာ္လည္း ထီးဆုိင္အေခြက ျမတ္မည္။ ဤသည္ကိုလည္း …. ေတးသံသြင္းဆုိင္မ်ားက သိၾက၏။ သို႔ေသာ္ …. “ယင္းမာ” ၏ ေတာင္းေစ်းအား မေပးခ်င္ၾက။ ရန္ကုန္ရွိ ေတးသံသြင္းဆုိင္မ်ားအၾကား ညိႇၾက၏။ စည္းေဝးၾက၏။ တုိင္ပင္ၾက၏။ စာရြက္ေတြ ေဝၾက၏။ ထီးဆုိင္၏ “ႏြဲ႔တင္အတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္” အေခြအား ၃ဝဝ က်ပ္ထက္ ပိုမေပးရန္ …။ လုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ ေသြးစည္းၾက၏။ အႏုပညာသည္တုိ႔မွလည္း တင္း၍ေတာင့္ထားၾက၏။ သို႔ေသာ္ … ခပ္ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ ….။

“ဒီဆုိင္ေတြ အားလံုးပိတ္သြားေအာင္္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ နည္းရွိရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔လည္း သီခ်င္းမေရးေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သီခ်င္းမဆိုၾကနဲ႔ေတာ့ ….”

“အဲဒါလဲ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေကာင္ေတြက လူလည္ေတြဗ်”

ေမာင္သစ္မင္းက ေျပာရင္း သက္ျပင္းခ်သည္။

“မာနေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆံုး တင္းထားရမယ္ေလ ”

“တင္းေတာ့တင္းတာပဲ ေနာင္ေနာင္၊ မာနေလွ်ာ့လုိက္ရင္ ဝင္ေငြေကာင္းၿပီး မာနတင္းလုိက္ရင္ ဝင္ေငြနည္းသြားေရာ။ ငါ့ဝမ္းပူစာ မေနသာေတာ့လည္း ေလွ်ာ့ခ်ည္တခါ တင္းခ်ည္တလွည့္ လုပ္ေနရေတာ့တာပဲ” (စာမ်က္ႏွာ ၃၁၉-၃၂ဝ မွ)

စိုးပိုင္၏ စကားဆံုးေတာ့ အားလံုးသက္ျပင္းရွည္ၾကီးအား ခ်လုိက္ၾကသည္။ သူတုိ႔၏ အေမာက “ ေရႊၾကည္ေအး” အတြင္း လႈိက္၍ေန၏။

ေတးၿမံဳငွက္က စတီရီယိုေခတ္ဦး၏ ေကာင္းကင္တြင္ ေလဆန္၍လည္း ပ်ံ၏။ ေလဟုန္တြင္လည္း စီး၏။ အျမင့္သို႔လည္း တက္၏။ လွ်ပ္၍လည္း ပ်ံသန္း၏။ အာခံတြင္းအတြင္း ငံုကာထားသည့္ ေတးသီခ်င္းတုိ႔အား သီရင္း …..။ ။

မင္းေဆြသစ္

No comments:

Post a Comment