ေက်းဇူးတင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့
ေျမႀကီးနဲ႔ ေက်ာက္ခဲကေလးေတြ
ေျမႀကီးနဲ႔ ေက်ာက္ခဲကေလးေတြ
သူတို႔ အညာမွာ မိုးက ေခါင္သေလာက္ ေဟာဒီ အေၾကမွာ မိုးေတြက ရြာလွပါလား။ တစ္ခါတစ္ေလ ရြာလိုက္တာမွ ေရအျပည့္နဲ႔ ဧရာမ မိုးျဗဲဒယ္အိုးႀကီးကို သြန္ေမွာက္ခ်လုိက္သလိုပဲ။ ပင္လယ္ သမုဒၵရာထဲမွာ ေရေတြမွာ က်န္ရစ္ၾကေသးရဲ႕လားလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ကို ရြာတာ။ အညာသားျဖစ္တဲ့ သူဟာ အေၾကမိုးနဲ႔ ေနသားတက် မျဖစ္ခင္မွာ အေတာ္ ေနရခက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မိသားစုနဲ႔ ခြဲခြာေနရခ်ိန္ဆိုေတာ့ တိမ္ညိဳတိမ္မည္းေတြကလည္း အလြမ္းတိမ္ျဖစ္ၾက မိုးေရစက္ေတြကလည္း အလြမ္းမိုးစက္ေတြ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာေပါ့။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ မိုးေရေတြေၾကာင့္ ေျမျပင္ဟာ ဗြက္ထ မေနရစ္ဘဲ၊ အလိုက္သင့္ စီးဆင္းသြား၊ အလ်ားသင့္ စိမ့္၀င္သြားေပလို႔။
ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျမင္ျမင္ရသမွ် အေရာင္အဆင္းဆိုလို႔ သံုးမ်ိဳးသံုးစားပဲ ျမင္ေတြ႔ေနရတာကိုေတာ့ သူ စိတ္ပ်က္မိတယ္။ ဟိုမွာ အျဖဴ၊ ဟိုေနရာ ခပ္စိမ္းစိမ္း၊ ဒီအနား စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕၊ ဟိုဘက္မွာ နီညိဳေရာင္ ဒီဘက္မွာ ညိုနီေရာင္၊ မိုလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္၊ တစ္ရက္လည္း မဟုတ္ ႏွစ္ရက္လည္း မဟုတ္ အျဖဴ၊ အစိမ္း၊ နီညိဳေရာင္ေတြခ်ည္း မၾကည့္ခ်င္ ျမင္လ်က္သားနဲ႔ ေနရတာ လကို ႏွစ္ေတြ စားခဲ့ၿပီ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြေရာ သူကိုယ္တိုင္ေရာက အျဖဴေရာင္၊ ပတ္ပတ္လည္ ၾကည့္ေလရာမွာ ေရွာင္မလြတ္တာက ေျမနီေရာင္သုတ္ထားၿပီး ေရညွိေတြစြဲၿပီး စိမ္းညိဳ႕ေမွာင္ေနတဲ့ အုတ္နံရံ၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ စိုက္ထားၾကတဲ့ ကန္စြန္းပင္ႀကီးေတြ၊ ဟင္းႏုနယ္ေတြ၊ မုန္ညင္း၊ မုန္လာပင္ေတြက အစိမ္းေရာင္၊ မေန႔ကလည္း ျဖဴ၊ နီ၊ စိမ္း၊ ဒီေန႔ေတာ့ နီ၊ ျဖဴ၊ စိမ္း၊ မနက္ျဖန္က်ေတာ့ စိမ္း၊ နီ၊ ျဖဴ ေနာက္ေန႔ေတြက်ေတာ့လည္း ဒီ အေရာင္ သံုးေရာင္ထဲမွာပဲ သံသရာလည္ေနရဦးမွာ ၾကာလာေတာ့လည္း သူ စိတ္ပ်က္မိတာေပ့ါ။
ၿပီးေတာ့ ဘာဂီတမွလည္း နားေထာင္စရာ မရွိတဲ့ ရပ္၀န္း။ တစ္ခါတေလ အေၾကာင္းသင့္ တိုက္ဆိုင္လြန္းပါမွ ရြာမဘက္ဆီက ထင္ပါရဲ႕ တစ္ခါတစ္ရံ ေအးသိဒၶိဘက္က ထင္ပါရဲ႕၊ အသံခ်ဲ႕စက္က သီခ်င္းကေလး သဲ့သဲ့ ေလေၾကာင္းၾကံဳနဲ႔ မ်က္စိလည္ လမ္းမွား ေရာက္လာတယ္။ စာဥေရာ ငါ အေရာက္လာခဲ့မွာ ေမာင္ ဘယ္လို ေျဖေျဖ မရေတာ့ဘူး အရႈံး မေပးနဲ႔ မိငယ္ေရ လူေျခတိတ္ေတာင္ အိပ္လို႔ မရေပါင္ တဲ့။ တိုးတိုးသဲ့သဲ့ ၾကားရတဲ့ သီခ်င္းသံကို နားစိုက္ေထာင္ေနတုန္း ေလေၾကာင္းက ေခ်ာ္ထြက္သြားေတာ့ သူ႔ နား ခံတြင္းခ်ဥ္ က်န္ရစ္ျပန္ေရာ။
ညအိပ္ေဆာင္ ပိတ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ခရမ္းနယ္ဘက္က ဓားျပမႈနဲ႔ ဒီထဲ ေရာက္လာတဲ့ နာႏူးတို႔၊ ေမာ္လၿမိဳင္ကၽြန္းဘက္က ပစၥည္းယူ လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘတိုး တို႔၊ သံလံုး တို႔၊ ပလပ္စတစ္ဇလံုကို ဗံုလုပ္တီးၿပီး သီခ်င္းေတြ ဆိုတတ္ၾကတယ္။ သံစဥ္ ခုနစ္ပါးရဲ႕ ဟိုဘက္က အ႒မေျမာက္ သံစဥ္နဲ႔ န၀မေျမာက္ သံစဥ္ေတြလား၊ နံပါတ္ ထိုးမရတဲ့ သံစဥ္ အသစ္ေတြနဲ႔ ဆိုေနလိုက္ၾကတာ။ ၾကာေတာ့လည္း သူတို႔ သီခ်င္းေတြက ထပ္တစ္ရာမကေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ရိုးအီလာၿပီေလ။ သူတို႔လည္း သီခ်င္းေတြ ဒီလို ဆိုရ ဟစ္ရမွ ေနသာၾကေပမေပ့ါ။
အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ နာမည္ႀကီး သီခ်င္းေတြကို အညွီအေဟာက္ စာေျမွာင္ေတြ သြတ္သြင္း ဖလွယ္ စပ္ဆိုထားတဲ့ နာဒူးတို႔ သီခ်င္းေတြကို အိပ္ရာေပၚ ေက်ာခင္းရင္း အေၾကာဆန္႔ေနရတဲ့ သူကေတာ့ ၾကားတစ္ခ်က္၊ မၾကားတစ္ခ်က္။ ေယာက်္ားသားေတြခ်ည္း ေနၾကတဲ့ က်ားတိုင္းျပည္၊ ဖိုေလာကသားေတြရဲ႕ ဖိုၿမိဳ႕ေတာ္ဆိုေတာ့ နားႏူးတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြထဲမွာ ရုန္႔ရင္းတာေတြ တစ္တစ္ခြခြေတြ ဗံုးေပါလေအာေပါ့။ ဆီးက်ိဳးတာေရာ၊ ကြင္းလံုးပံုတာေရာ၊ အံမေလးေတာ့ေတြေရာ ပါၾကေလေတာ့ ႀကိဳးထိုးစိပ္ပုတီးေတြ၊ ေန႔နံစိပ္ပုတီးေတြနဲ႔ သမၺဳေဒၶဂါထာေတြ၊ နာေမာေတဂါထာေတြ စိပ္ေနၾကသူေတြရဲ႕ နားကို မုဒိမ္းက်င့္သလို ျဖစ္ေနတယ္ေလ။
ေက်ာခင္း၊ အေညာင္းဆန္႔၊ ေပါင္းထမင္းလံုးေတြကို စီရင္း သူ႔စိတ္ေတြကေတာ့ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ သံုးျပည္ေထာင္ကို ေျခဆန္႔ ခရီးျပင္းႏွင္ေနတယ္။
ငယ္ငယ္က ကစားခဲ့တဲ့ ေဘာလံုးပြဲေတြမွာ ရႈံးခဲ့တာေတြ၊ အႏိုင္ရခဲ့တာေတြ၊ ေနဗာရြန္းအေျမာက္၊ အာေရးဗ်ရဲ႕ေလာ့ရင့္(စ္)၊ လူစြမ္းေကာင္းခုနစ္ေယာက္ စတဲ့ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြ ျပန္ၿပီး အရသာခံ စဥ္းစားရင္း ေက်ာင္းသားဘ၀က လြတ္သြားခဲ့ရတဲ့ ခ်စ္သူရည္းစား ငါးႀကီးေတြ အေၾကာင္းလည္း ပါတာေပ့ါ။
ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔ ေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြထဲက စြဲမက္မွတ္မိေနတဲ့ လူ႔မိတ္ေဆြေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္ (ဘဏ္)၊ ဆရာဦးေအာင္ခင္၊ ဆရာဦးဘရင္ကေလး၊ ဆရာေပၚဦးသက္၊ ဆရာခင္ေမာင္ရင္၊ ကိုေရႊေအာင္သိမ္း၊ ကိုေအာင္တိတ္တို႔ရဲ႕ လက္ရာေျမာက္ ပန္းခ်ီကားေတြကလည္း သူ႔ စိတ္အာရုံထဲမွာ ျပန္ေပၚလာတယ္။
တေကာင္းနဲ႔ ၾကာညွပ္ ၾကားက အိမ္ကေလး ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္လံုးေလာက္ပဲ ရွိတဲ့ ငလ်င္ၿပိဳဆိုတဲ့ ရြာကေလးမွာ အေျခစိုက္ၾကၿပီး ဘူမိေဗဒကြင္းဆင္းခဲ့ၾကတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ ၾကာညွပ္ လက္ေရြးစင္ အသင္းနဲ႔ သူတို႔တစ္ေတြ ေဘာလံုး ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားခဲ့ၾကပံုေတြ၊ အနီးစခန္း၊ ေဗာင္နီ၊ က်ားတြင္းေရ၊ ကၽြဲႏြားေထာက္ ရြာေတြက ဘူမိေဗဒ ကြင္းဆင္းရင္း ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို သတိရ ေအာက္ေမ့ရင္း သူ႔ စိတ္ကူးေတြ လြတ္လပ္ ပ်ံ၀ဲေနၾကတယ္။
သူနဲ႔ ကပ္လ်က္ အိပ္တဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါး လက္၀ယ္ထားရွိမႈနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့ ဒိုက္ဦးနယ္ထဲက ဦးေလးခန္႔ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕လက္မ လက္သည္းခြံ ႏွစ္ခုနဲ႔ သန္းႀကီးမေတြကို နာနာ တုပ္ေနတယ္။ သူ႔ ခါး ကိုင္းကိုင္းႀကီးကို ပိုၿပီး ကိုင္းလိုက္ၿပီး မ်က္ေမွာင္ေတြ ကုတ္လိုက္မိၿပီဆိုရင္ေတာ့ သန္းႀကီးမေတြ ကံဆိုးကုန္ၾကတာေပါ့။ သူ႔ခမ်ာ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ရွာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သန္းႀကီးေတြ ဘယ္နား ေနေလ့ေနထ ရွိတယ္ဆိုတာ သိေလေတာ့ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမၼာဆိုသလိုေပါ့။
သူ ေရာက္ေနတဲ့ အေဆာင္ (၃)၊ အခန္းနံပါတ္ (၄) မွာ ဘ၀တူ အေယာက္ တစ္ရာေက်ာ္ ရွိတယ္။ ဒီ လူတစ္ရာေက်ာ္ကို အထိန္းခိုင္းထားခံရသူကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ပါတတ္တဲ့ စိတၱဇလူသတ္သမားလို ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ လူသတ္လာခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ။ တရားရုံးက သူ႔ကို ေသဒဏ္ခ်ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူႀကီး ေသေန႔ မေစ့ခဲ့ဘူး။ အမိန္႔ေၾကညာခ်က္ တစ္ခုေၾကာင့္ ဒီလူႀကီးကို ေသဒဏ္ကေန တစ္သက္တစ္ကၽြန္းေျပာင္း ခ်မွတ္လိုက္တယ္။
အရပ္ ကလန္ကလား၊ မ်က္ေပါက္ က်ဥ္းက်ဥ္း၊ ႏွာေခါင္း ပြတတ၊ မ်က္ႏွာမွာ ၀က္ျခံပုန္းေတြ ဗရပ်စ္နဲ႔ အျပံဳးအရယ္ မရွိ။ မ်က္ႏွာထား ဆိုးဆိုးနဲ႔ ဒီ အခန္းလူႀကီးကို ကြယ္ရာမွာ သရဲႀကီးလို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဒီ အရင္က ေထာင္ ဘယ္ႏွခါ က်ဖူးၿပီး သရဲႀကီး ဆိုတဲ့ ဘြဲ႔ကို ဘာလို႔ အပ္ႏွင္း ထားၾကပါလိမ့္၊ စပ္စုခ်င္စရာ မေကာင္းလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ ဘယ္သူကမွ မစပ္စုၾကဘူး။
စိပ္ပုတီးတစ္လံုး လည္ပင္းမွာ ဆြဲခ်င္ ဆြဲထားမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္လက္မွာ ကိုင္ခ်င္ ကိုင္ထားမယ္။ ညာဘက္မွာေတာ့ အက်ဥ္းသားေတြကို ရိုက္ဖို႔ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း အျမဲလိုလို ကိုင္ထားေလ့ရွိတဲ့ သရဲႀကီးကို ဒလဘက္က ခိုးမႈနဲ႔ ေထာင္က်တဲ့ ေအာင္ဘုက အလကား ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ သရဲႀကီး။ လိမ္စရာ မရွိ ဘုရားေတာင္ လိမ္တဲ့ လူလိမ္ႀကီး။ ပါးစပ္က ဘုရား .. ဘုရား၊ လက္က ကားရား .. ကားရား ဆိုတဲ့ အေကာင္ႀကီး။ ေထာင္ထဲကေန ေျခေထာက္က အရင္ ထြက္မလာပါေစနဲ႔၊ ေခါင္းက အရင္ထြက္လာပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးေနတယ္။ သူခိုးေအာင္ဘုကို သရဲႀကီးက တျမန္ေန႔က ရိုက္ထားတာ အရႈိးေတြ ထင္လို႔။ ဒီ့ျပင္လူေတြ နည္းတူ ဒီ အရႈိးေတြက ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္နဲ႔ ေပ်ာက္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီ သရဲႀကီးကို အျပင္ေရာက္ရင္ သရဲဘ၀က ကၽြတ္ေအာင္ ခၽြတ္မယ္လို႔ ၾကံဳး၀ါးေနၾကတဲ့ ေအာင္ဘုတို႔လို ေအာက္လမ္းသမားေတြ၊ အထက္လမ္းသမားေတြ အမ်ားႀကီး။
သရဲႀကီးက အခန္းသား အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာ မျဖစ္ရေအာင္၊ ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းေတြနဲ႔ အညီ ေနေအာင္ ႀကီးၾကပ္ေပးရတာအျပင္ သူတို႔ ဘာစကားေတြ ေျပာေနၾကတယ္၊ ဘာေတြ တိုင္ပင္ေနၾကတယ္ ဆိုတာေတြကို အျမဲ နားစြင့္ေနၿပီး ေထာင္မွဴးဆီကို အစီရင္ခံရတဲ့ အခန္းလူႀကီးေတြရဲ႕ အလုပ္ကို တာ၀န္ေက်တဲ့ အျပင္ အလြန္ က်ိဳးႏြံတဲ့လူ။
မဂၢဇင္းမွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကိုျမင့္ဆန္းနဲ႔ ေတြ႔ၾကတဲ့အခါ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဖတ္ဖူးၾကတဲ့ ၀တၳဳေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ၊ ကဗ်ာေတြ အေၾကာင္း လမ္းေလွ်ာက္ရင္း စကားေတြ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ သူဟာ ဘူမိေဗဒအသင္းက ထုတ္ေ၀တဲ့ ေက်ာက္ရိုင္း နံရံကပ္ စာေစာင္ရဲ႕ စာတည္း ျပန္ျဖစ္သြားေရာ။ စာမူေတြ ဖိတ္ေခၚၾက၊ စာမူေတြ ေရြးခ်ယ္ၾက၊ လက္ေရးလက္သား ေကာင္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုကိုေထြးနဲ႔ ၀င္းေသာ္တို႔၊ စာ အဖတ္မ်ားတဲ့ ၀င္းတင့္နဲ႔ ရဲသွ်မ္းတို႔က အယ္ဒီတာေတြ၊ ပန္းခ်ီ သရုပ္ေဖာ္ ေကာင္းတဲ့ ေမာင္ေမာင္စိုးမင္းနဲ႔ ဇင္ေမာ္တို႔ရဲ႕ အကူအညီ မပါဘဲ ေက်ာက္ရိုင္း နံရံကပ္ စာေစာင္ ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။ ေက်ာက္ရုိင္း အေၾကာင္း ျပန္ေတြးရင္း ေပ်ာ္စရာအတိ လြမ္းစရာ အျပည့္နဲ႔မို႔ သူ႔ မ်က္လံုးေတြ စိုစြတ္ ကုန္တာေပ့ါ။
ကံ့ေကာ္ရိပ္၊ တမာရိပ္ ခိုခဲ့တဲ့ သူေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ သူ႔ထဲမွာ တမာရနံ႔ေတြ ႀကိဳင္သင္းလာၿပီး ေက်ာက္မ်က္ပညာ၊ ေက်ာက္ျဖစ္ရုပ္ႂကြင္းပညာနဲ႔ ထရေဗဒေတြ အေၾကာင္း ႏွီးေႏွာ ျဖစ္ၾကျပန္ေရာ။ ဘရမ္တန္ ကြန္ပတ္စ္ကို အသံုးျပဳနည္း၊ ေကာင္းကင္ ဓာတ္ပံု ၾကည့္နည္းေတြကို သူ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။
ပန္းခ်ီဘိုဘိုထြန္းနဲ႔ ဆံုတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူက ၀င္ၿပီး ေျပာလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာက ေရေဆးပန္းခ်ီ၊ ပါတိတ္ပန္းခ်ီအေၾကာင္း ေျပာတဲ့အခါမွာ သူ႔မွာ မ်ားမ်ားစားစား ေျပာစရာ မရွိဘူး။ အဲဒီ အခါ သူက အေကာင္းဆံုး နားေထာင္သူ သက္သက္။ ပန္းခ်ီကို၀သုန္ရဲ႕ ေရးဟန္၊ ပန္းခ်ီကုိညိဳ၀င္းရဲ႕ အလုပ္ လုပ္ပံုလုပ္နည္း၊ ပန္းခ်ီကိုေက်ာ္ေသာင္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူေတြ စိတ္၀င္စား ေနၾကတဲ့ ပါတိတ္ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္း ပညာေတြ အေၾကာင္း ဘိုဘိုထြန္းက သူ႔ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္လာေအာင္ ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေျပာတတ္တယ္။ သူကေတာ့ ဟိုတစ္ခ်ိန္က ဆီေဆးပန္းခ်ီကို နည္းနည္းပါးပါး စမ္းသပ္ ေရးဆြဲခဲ့ဖူးတဲ့သူ၊ ေက်ာင္းပန္းခ်ီ ျပပြဲေတြမွာ လူေခ်ာ လုပ္ခဲ့ဖူးသူ မဟုတ္လား။ ပန္းခ်ီဘိုဘိုထြန္းနဲ႔ ေတြ႔ရတာ သူ႔ရဲ႕ ေအးစက္ေနတဲ့ ပန္းခ်ီ ေရးခ်င္စိတ္ေတြ ျပန္ၿပီး ပူေႏြး လာေစတယ္။
ဂစ္တာနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ၊ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေရာ ေျပာစရာေတြ ရင္ဘတ္နဲ႔ အျပည့္ ရွိေနသူကေတာ့ ကိုမိုးျမင့္ပဲ။ သူ ခံစားမိတာေတြကို ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ေတးကဗ်ာေတြကိုလည္း ခဏ ခဏ ရြတ္ဆို ျပတတ္တယ္။ ဘာ တူရိယာမွ လက္ကိုင္ မရွိတဲ့ ေတးေရးဆရာေပါ့။ ကန္စြန္းခင္ကို ေလတိုးလို႔ ယိမ္းႏြဲ႔ ေနတာလည္း ပါသလို ပုရြက္ဆိတ္ေလးေတြ၊ စပါးလံုးေတြ ခ်ီသြားၾကပံုကိုလည္း ပမာျပဳလိုက္ေသးတယ္။
ရုပ္ရွင္အဘိဓာန္၊ ရုပ္ရွင္ေမာ္ကြန္းတိုက္ဆိုတဲ့ ဘြဲ႔ေတြကို ပိုင္ဆိုင္သူကေတာ့ ရဲေက်ာ္စြာတဲ့။ ျမင္ျမင္သမွ် သူ ၾကည့္ဖူးတဲ့ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြနဲ႔ ဆင္ဆင္ တူသတဲ့။ ေရခ်ိဳးၾကရတာ၊ ထမင္းယူၾကရတာ၊ ေပါက္ျပားေပါက္ၾကရတာ အားလံုး အားလံုး ေဟာလိ၀ုဒ္က ထုတ္လုပ္တဲ့ ရုပ္ရွင္ကား၊ ဂ်ပန္ရုပ္ရွင္၊ ေဟာင္ေကာင္ရုပ္ရွင္၊ အိႏၵိယရုပ္ရွင္ကားေတြရဲ႕ နာမည္ေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း ေျပာလိုက္၊ အက်ယ္ ေျပာလိုက္နဲ႔ သူ ၾကည့္ဖူး မွတ္မိေနတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲက ဇာတ္၀င္ခန္းေတြနဲ႔ ဆင္ဆင္ တူသတဲ့။ မိလႅာတက္ၾကရင္း အခန္းခ်င္း ကပ္ေနရင္ေတာင္ သူ မွတ္မိတဲ့ ရုပ္ရွင္ အေၾကာင္း၊ ဗြီဒီယိုေတြ အေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပရင္ မစင္နံ႔ နံတာကို သတိ မထားမိေအာင္ ေျပာႏိုင္စြမ္းတယ္။
ရာသီေတြေျပာင္း၊ ႏွစ္ေတြ ၾကာေညာင္းလာေတာ့ လူတစ္ေယာက္မွာ အႏုပညာဆိုတာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တယ္ ဆိုတာ သိသိ လာသလို အႏုပညာ ခံတြင္းေတြလည္း ခ်ဥ္၊ ခ်ဥ္ျခင္းေတြလည္း တပ္လာတယ္။
အင္း …. ေနႏွင့္ဦး။ အျပန္ေရာက္လာရင္ေတာ့ဆိုၿပီး ဆႏၵ ရွိတာေတြ၊ အာသီသ ရွိတာေတြ တန္းစီ ဇယား ဆြဲထားတာ ဇယားက အေတာ္ ရွည္ေနၿပီ။
ထြက္ႏွင့္သမွ် စာအုပ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြေတာ့လား မထတမ္း ဖင္ဂၽြတ္စြဲေအာင္ကို ဖတ္ပစ္လိုက္ဦးမယ္။ ရုပ္ရွင္ေတြလည္း တစ္ကားၿပီး တစ္ကား၊ တစ္ရုံၿပီး တစ္ရုံ ဆက္တိုက္ ၾကည့္ပစ္လုိက္ဦးမယ္။ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိၿပီး ျပပြဲေတြ ေစာင့္ၾကည့္၊ ပန္းခ်ီျပခန္းေတြကို တ၀ႀကီး လွည့္ၾကည့္လိုက္စမ္းမယ္။ ေနေသးသပ ခ်ံဳထဲက၊ ခ်ိဳေသြးသပ တျမျမနဲ႔ေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ေတာင္ယာေတြၾကားထဲက လမ္းကေလးဟာ သူတို႔တေတြ အိပ္ရာထဲ မ၀င္ၾကခင္မွာ အေညာင္းအညာေျပ ေလွ်ာက္ၾကတဲ့ လမ္းကေလး။ ၈ ေပ၊ ၉ ေပ ေလာက္ က်ယ္တဲ့ ေျမသားနည္းနည္း၊ သဲမ်ားမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔တည္ေနတယ္။ ဒီထဲကေန အိမ္ကို ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ ဆုမွတ္ရက္ သံုးဖို႔ တစ္ဖို႔ ကိုက္ရဲ႕လား။ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္မွာ အိမ္ျပန္ေရာက္မွာလဲ။ တြက္ၾက ခ်က္ၾကတာ ဒီ သဲေျမလမ္းကေလးေပၚမွာပဲေပါ့။ မဟာဘုတ္ေတြ ထူခဲ့ၾကတာ ေအာင္လံထူ စစ္သူႀကီးပြဲေတြေရာ၊ ဇနကပ်က္ကိန္းေတြ၊ တစ္ထိပ္စည္း၊ ငါးအလယ္ထိုင္၊ ဆယ့္ႏွစ္ဘရိတ္ေတြ ေရးျခစ္တြက္ခ်က္ၾကတဲ့ ေျမသင္ပုန္း သဲစာအုပ္ႀကီးေလ။
လမ္းကေလးရဲ႕ ဟိုဘက္မွာရွိတဲ့ ကန္စြန္းႀကီးခင္းထဲက အရြက္ေတြက လမ္းကေလးရဲ႕ ဒီဘက္မွာ ရွိတဲ့ ဟင္းႏုနယ္ပင္ေတြဟာ ေဆြမေတာ္၊ မ်ိဳးမေတာ္ၾကပါဘဲနဲ႔ ေလတိုက္တိုင္း ယိမ္းကေနၾကတယ္။
တိမ္ညိဳတိမ္မည္ေတြ အထုလိုက္ အထည္လိုက္ စုျပံဳခ်ီတက္လာၿပီဆုိရင္ ေဟာဒီ အေၾကအရပ္မွာ မိုးက မရြာဘဲကို မေနဘူး။ ၿပိဳမတတ္ ရြာတတ္တယ္။ အဲဒီလို ရြာခ်ၿပီဆိုရင္ အလြမ္းဓာတ္ခံေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ သူေတြအဖို႔ ပိုလြမ္းေစတာေပါ့။ သူ႔မွာ သံေယာဇဥ္ေတြ၊ ခင္မင္မႈေတြ၊ တြယ္တာစရာေတြ အမ်ားႀကီး ထားရစ္ခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။ လြမ္းမိုးေစြတာနဲ႔ အႏုပညာ ငတ္မြတ္ဆာေလာင္ေနတာနဲ႔ ေပါင္းမိၿပီး သူ အေတာ္ကို အေနရ အထိုင္ရ ခက္ ေနမိတယ္။
မိုးေတြ သည္းသည္းပဲ ရြာရြာ၊ ဖြဲဖြဲပဲ ရြာရြာ၊ မိုးတိတ္သြားရင္ ေရေတြ စီးသြား၊ စိမ့္သြားၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ေတာင္ယာခင္းေတြၾကားက လမ္းကေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ အေၾကာတင္းေနပံုက ေျခခ်ရက္စရာ မရွိဘူး။ ဗန္းထဲက ဖုတ္ၿပီးသား နႏြင္းမကင္း မုန္႔ေတြလိုပဲ၊ မို႔မို႔အိအိ တင္းတင္းရစ္ရစ္ေလး။ ပန္းခ်ီ ေရးခ်င္စရာ၊ သဲေျမျပင္ အိအိစိုစိုက ကဗ်ာေတြ ေရးလွည့္ပါ၊ ပန္းခ်ီဆြဲလွည့္ပါလို႔ သူ႔ကို လက္ယပ္ ေခၚေနသလိုပဲေလ။
တုတ္ကေလး တစ္ေခ်ာင္း သူ လိုက္ရွာတယ္။ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုကို လြမ္းေနသူ ဆိုေတာ့ မိသားစုနဲ႔ အတူ ေနခဲ့တဲ့ အိမ္ကေလး။ သူ႔ ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ အိမ္ကေလး။ တစ္သက္လံုး ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘဲ ေနခ်င္တဲ့ မိသားစုနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မခြာခ်င္တဲ့ အိမ္ကေလး။ မိသားစုကို လြမ္းဆြတ္ သတိရစိတ္ကေလးကို လြမ္းတမ္းတစိတ္က လႈိက္လႈိက္ တက္လာတယ္။ သူ ရွာေနတဲ့ တုတ္ေခ်ာင္းေလး ေတြ႔ေတာ့ သဲေျမမြမြေပၚမွာ သူ႔ အိမ္ကေလးရဲ႕ ပံုကို ေရးဆြဲပစ္လိုက္တယ္။
ေဟာဒါက ၀ရန္တာေလး၊ အရင္ ၀ါးကပ္မိုးထားတဲ့ အိမ္ကေလးကို သူက သဲပန္းခ်ီထဲမွာေတာ့ စိတ္ကူးထဲ ရွိတဲ့အတိုင္း သြပ္မိုးနဲ႔။ ဒါက အရင္က ျပတင္းေပါက္။ အခု သူ ေရးေနတဲ့ အိမ္ကေလးမွာ ျပတင္းေပါက္ ခပ္က်ယ္က်ယ္၊ တံခါးလည္း နဂို အရွိထက္ က်ယ္လိုက္တယ္။ ဒီဘက္မွာ သူတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ လက္ထပ္ၾကတဲ့ တစ္ရက္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စိုက္ထားတဲ့ “တည္ပင္” အရြက္ေတြက ေ၀စည္ေနလို႔။ သူ႔ စိတ္ကူးထဲမွာ အကိုင္းေတြ၊ အခက္ေတြ ေ၀စည္ေနမယ့္ “တည္ပင္” ကို ျမင္ေယာင္ရင္း သဲေျမေပၚမွာ တည္ပင္တစ္ပင္ ေရးလိုက္တယ္။ ေလွကားရဲ႕ ညာဘက္မွာ သားဦးေလး “ပတၱျမားေသြး” ေမြးတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ စိုက္ထားတဲ့ စိန္ပန္းနီပင္ကလည္း အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္း။ စုတ္တံေတြနဲ႔ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ ေ၀းေနတဲ့လူ လက္ထဲက ၀ါးတုတ္ ခေနာင္းေလးမွာ ပန္းခ်ီေမွာ္နဲ႔ အႏုပညာ စ်ာန္ေတြ ကိန္း၀ပ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနၾကၿပီလား။ စံပယ္ရုံေလးကလည္း မပါမျဖစ္၊ သူ႔ သမီးေလး “စံပယ္ျမင့္” ေမြးေန႔မွာ စိုက္ခဲ့တဲ့ စံပယ္ရုံကေလး။ အိမ္မွာေတာ့ ဒီ စံပယ္ရုံေလးရဲ႕ အေျခမွာ ထံုးေက်ာက္ေတြ ပတ္ခ်ာ၀ိုက္၊ စီစီရီရီ ၀ိုင္းပတ္ထားတာေလ။
သူ တကုပ္ကုပ္နဲ႔ ပန္းခ်ီဆြဲေနတာကို ပန္းခ်ီဆရာ ဘိုဘိုထြန္း လာၾကည့္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာပါ သူ႔ ဆီက ပန္းခ်ီေရးခ်င္စိတ္ ကူးစက္သြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ပန္းခ်ီဆရာက သူ႔ စကား ဆယ္ခြန္းမွာ ေျခာက္ခြန္း၊ ခုနစ္ခြန္းပါတတ္တဲ့ သူ႔ရဲ႕ သားကေလး ပံုတူကို ေရးလိုက္တယ္။ သူ႔ သားေလးနဲ႔ ဘိုဘိုထြန္း သားေလးက မတိမ္းမယိမ္၊ ကၽြမ္းက်င္သူ ေရးတာဆိုေတာ့ ခဏေလးနဲ႔ ၿပီးသြားၿပီ။ ပံုကေလးက ခ်စ္စရာေလး။ ပါးေဖာင္းေဖာင္း နားရြက္ကားကားေလး။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ပန္းခ်ီေရးေနၾကတာကို မိတ္ေဆြ အခန္းေဖာ္ေတြ၊ အေညာင္းေျပ လမ္းေလွ်ာက္ၾကသူေတြ လာၾကည့္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ခရီးသြားဟန္လႊဲ၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း စိတ္၀င္တစား လာၾကည့္ၾကတယ္။ တစ္ကေန ရွစ္အထိတဲ့ အခန္းရွစ္ခန္းက သရဲႀကီးလို ဘီလူႀကီး၊ ဘီလူးေလး၊ သရဲေလးေတြလည္း ျပပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ထဲမွာ ပါတယ္ေလ။
ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာ ရြက္ပုန္းသီးေတြ၊ ပန္းခ်ီ၀ါသနာရွင္ေတြ ပန္းခ်ီလက္သင္ေတြ ၀င္ၿပီး လက္စြမ္းျပၾကသလို ျပပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ဦးေရလည္း ပထမေန႔ကထက္ အမ်ားႀကီး တိုးလာတယ္။ ေရးၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကလည္း ကိုယ့္၀ါသနာနဲ႔ ကိုယ္၊ ကိုယ့္ခံစားခ်က္နဲ႔ ကိုယ္။ အျပင္မွာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြ ပန္းခ်ီပစၥည္းေတြ ေစ်းႀကီးျမင့္လို႔ ရတက္မေအး ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔ကေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ အလ်ဥ္း မရွိဘဲ ပန္းခ်ီကားေတြ ေဟာတစ္ကား၊ ေဟာတစ္ကား ေရးေနၾကၿပီ။
ၾကက္သားေၾကာ္ အျမည္းနဲ႔ အေကာင္းစား အရက္ပုလင္းပံု ေရးသူရွိသလို၊ ေမနဲ႔ေမာင္နဲ႔ ဖဲေမြ႔ရာေပၚမွာ အတူယွဥ္တြဲ အိပ္ေနၾကပံု ေရးသူလည္း ရွိတယ္။ ေဆးမင္ေၾကာင္ရုပ္က ဒီဇိုင္းဆန္ဆန္ အရုပ္ေတြ ေရးသူရွိသလို၊ ေရကူး၀တ္စံုနဲ႔ အတိုင္းအထြာ စံခ်ိန္ျပည့္၊ စံခ်ိန္လြန္ ပံုေတြ ေရးၾကသူလည္း ရွိတယ္။ ေတာကား၊ ေတာင္ကား၊ ယာလြမ္းသူ၊ လယ္လြမ္းသူေတြလည္း ပါတာေပါ့။
သူကေတာ့ သက္ထားကို သတိရေနတာနဲ႔ မအိမ္သူရဲ႕ ပံုတူကို စ်ာန္အျပည့္နဲ႔ ေရးတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တူေအာင္ ႀကိဳးစားေရးတယ္။ ႏွာတံစင္းစင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းပါးပါး၊ ဆံပင္ေတြက သြယ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္၊ မ်က္ရစ္က ပါတယ္ဆိုရုံ၊ မ်က္မွန္က ဘဲဥပံုနဲ႔၊ ဆံပင္ေတြက ပိပိရိရိ၊ ျပံဳးေန ရယ္ေနတာပဲ ျမင္ခ်င္စိတ္နဲ႔ သြားကေလးေတြ ေပၚရုံေလာက္ ျပံဳးေနတဲ့ပံု ေရးလိုက္တယ္။
ဘယ္ကေန ဘယ္လို စိတ္ကူးရတယ္ မသိဘူး။ သက္ထားရဲ႕ နားရြက္ အဖ်ားမွာ အရြယ္ အေလာေတာ္ေလာက္ ကြာဇ့္ေက်ာက္ကေလး ႏွစ္လံုး နားကပ္ အေနနဲ႔ ေကာက္ပန္ ေပးလိုက္တယ္။ ဒီနားကပ္ ႏွစ္လံုး မပန္ခင္မွာ ကြာ့ဇ္မွာ ကပ္ေနတဲ့ သဲမႈန္ေတြကို ပုဆိုးျဖဴနဲ႔ စင္းေနေအာင္ ပြတ္လိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ညြန္႔ကေန လည္ပင္းအထိ အနားမွာ ရွိတဲ့ ကြာ့ဇ္၊ မာဘယ္၊ ထံုးေက်ာက္ေရာင္စံုေတြ ေလွ်ာက္ေကာ္ၿပီး လည္ဆြဲအေနနဲ႔ အလွဆင္ စီျခယ္ေပးလိုက္တယ္။ သဲေျမေပၚက သူတုိ႔ ေရးၾကတဲ့ သဲေျမကမၺလာ တစ္ေၾကာင္းဆြဲ ပန္းခ်ီေတြဟာ ဘ၀တူေတြ အတြက္ေတာ့ ေသာက၊ အပူအပင္၊ အေမာအလြမ္းေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ ေျပေစလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
သူတို႔အားလံုး အိပ္ေဆာင္ထဲ ၀င္ၾကရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကပၸလီပင္လယ္ေအာ္က တိမ္ပုပ္၊ တိမ္ညစ္ေတြ ခါးေတာင္း ဖင္ၾကားေျမွာင္ေအာင္က်ိဳက္၊ လက္ပန္းေပါင္းေတြ တေျဖာင္းေျဖာင္းခတ္ၿပီး ဘီလူးဆိုင္းတီး တက္လာၾကတယ္။ အိပ္ေဆာင္ထဲမွာ တန္းစီ ထိုင္ေနၾကရင္း အခန္းသားေတြက သဲေျမေပၚမွာ ေရးထားတဲ့ ပန္းခ်ီေတြဆီ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက၊ ေကာင္းကင္ မည္းမည္းႀကီးကိုလည္း မ်က္ေတာင္၀င့္ၾကည့္လိုက္ၾကနဲ႔ ဂနာမၿငိမ္ၾကဘူး။ ပန္းခ်ီေရးတဲ့သူ မဆိုထားနဲ႔ ၾကည့္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတာင္မွ ပန္းခ်ီကားေတြ အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနၾကပါေပါ့လား။
သရဲႀကီးကေတာ့ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကို ညာလက္မွာ ကိုင္ထားၿပီး အခန္းရဲ႕ ေရွ႕ထိပ္၊ ေနာက္ထိပ္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဘယ္လက္နဲ႔ စိပ္ပုတီး စိပ္ေနတယ္။ လွ်ပ္စီးေတြ ၀င္းခနဲ၊ ၿပိဳးခနဲ လက္သြား၊ မိုးၿခိမ္းသံေတြ ေပါက္ကြဲထစ္ခ်ဳန္းေနတဲ့ အျပင္ဘက္ကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေငးလို႔ ေနျပန္တယ္။
မၾကာခင္မွာပဲ အုတ္ရိုးေတြေပၚ၊ ေတာင္ယာေတြေပၚ၊ သြပ္ျပားေတြ အေပၚ မိုးစစ္သည္ေတြ တရၾကမ္း ခုန္ေပါက္ ေျပးဆင္းလာၾကတယ္။ ရြာတာမွာ အၿငိဳးတႀကီးနဲ႔ ရြာေနသလိုမ်ိဳး။ ကန္စြန္းပင္ေတြလည္း ျပားျပား၀ပ္ေနၾကသလို ဟင္းႏုနယ္ပင္ေတြလည္း ခပ္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ခ်မ္းေနၾကရွာတယ္။
အခန္းထဲမွာ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ အခန္းလူႀကီးက “ႏွေျမာစရာေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့၊ သခၤါရခ်ည္းပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ မိုးတိတ္သြားရင္ေတာ့ က်န္ရစ္တဲ့ သဲေျမေလးဟာ ပန္းခ်ီေရးဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ေျမျပင္ ျပန္ျဖစ္လာဦးမွာ” တဲ့။
သရဲႀကီးပါးစပ္က လူစကား ထြက္လာတယ္။
ညီပုေလး
(လပ္ေပၚ ကိုးအုပ္ေတာ့ ျမတ္ေက်ာ္ ပုဆိုးစုတ္ႏွင့္ မဂၢဇင္း ၀တၳဳတိုမ်ား မွ)
No comments:
Post a Comment