Wednesday, September 12, 2012

  ရြာကလူေတြဖတ္ေစခ်င္တဲ့  ႏိုင္ငံေရးအေႀကာင္း



    ရြာကလူေတြဖတ္ေစခ်င္လို႔ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေဆာင္းပါးကေလးေတြေရးခဲ့တာ သုံးပုဒ္ရွိေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ( အရင္က ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ) ထပ္ေျပာခ်င္
တာက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးသမားမဟုတ္ပါဘူး ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ သာမန္စာေပေဝဖန္ေရးဆရာပါ။ သို႔ ေပမယ့္လည္း လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ သိထားတာကေလးေတြ ယူဆထားတာကေလးေတြကို လြယ္လြယ္က ေလးျပန္ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ။
   
အရင္လေတြတုန္းက "အစိုးရ" "မင္း"အေၾကာင္း အေတာ္အသင့္ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ သိပ္က်ယ္ဝန္း တဲ့ကိစၥႀကီးဆိုေတာ့ ေျပာစရာေတြရွိဦးမွာပဲ၊ ထပ္လည္းေျပာရဦးမွာပဲ၊ အစိုးရဆိုေတာ့ တကယ့္တရားကို စစ္လိုက္ေတာ့ လူထုရဲ႔ အေစခံျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို အေလးအနက္ထားၿပီး တင္ျပခဲ့ပါတယ္၊ လူထုႀကီး တစ္ရပ္လုံးက တစ္နည္းေျပာရင္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးက တို႔ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေပး၊ တို႔ဘဝေတြသာယာဝ ေျပာေအာင္သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေအာင္ အစိုးရအျဖစ္ တစ္နည္းေျပာရရင္ မင္းအျဖစ္ ခန္႔အပ္လိုက္ျဖစ္တယ္ ဒီေနရာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ (၂၃) ႏွစ္ေလာက္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္း သတိရလို႔ ကိုးကားပါရေစ။
   
အစိုးရဆိုတာျပည္သူလူထုဆႏၵတဲ့ ကိုက္ညီမယ့္ တိုင္းျပည္အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အခ်ိန္ကန္႔ သတ္ေစခိုင္းထားတဲ့ သစၥာအရွိဆုံး ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ( ၁၊ ၁၁၊ ၈၈၊ နတ္ေမာက္ၿမိဳ႔ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ရုံး မိန္႔ခြန္း)
    ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကေတာ့ "အခ်ိန္ကန္႔သတ္ေစခိုင္းထားတဲ့ သစၥာအရွိဆုံး ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း"လို႔ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ ေျပာထားတာပါ၊ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ တည့္(ဒဲ႔)ေျပာခ်လိုက္တာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ စကားနည္းနည္းနားဝင္ရိုင္းေပမယ့္ သေဘာကေတာ့ အတူတူပါပဲ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က " အခ်ိန္ကန္႔သတ္ေစခိုင္းထားတဲ့ "လို႔ဆိုပါတယ္၊

အစိုးရသက္တမ္းဟာ ငါးႏွစ္ျဖစ္ေစ၊ ေျခာက္ႏွစ္ျဖစ္ေစ ကန္႔သတ္ေပး ထားတယ္၊ ငါ ႏွစ္အစိတ္အစိုးရလုပ္မယ့္ေဟ့ ငါကေတာ့ ႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ လုပ္မယ္ကြာလို႔ ကိုယ့္သ ေဘာနဲ႔ကိုယ္ အစိုးရလုပ္လို႔မရဘူး၊ အစိုးရဆိုတာ လူထုက သေဘာတူေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခန္႔အပ္ရတာ ကိုး၊ ဒီအေၾကာင္းေတြ ကြၽန္ေတာ္တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
  
ေနာက္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ အစိုးရကိုလူထု ကေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရသလို အဲဒီအစိုးရက လူထုအက်ိဳးစီးပြားကို မေဆာင္ရြက္
ေတာ့ဘူး ေနရာမက် ေတာ့ဘူးဆိုရင္ လူထုကအဲဒီအစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္တယ္၊ အခ်ိန္မေရြးျဖဳတ္ခ်
ႏိုင္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီအစိုးရကအစကတည္းက လူထုကခန္႔အပ္ထားတာမို႔ပါပဲ။

ဆက္ၿပီးေတာ့ လူထုက အစိုးရကိုေပးအပ္ထားတဲ့ " လုပ္ပိုင္ခြင့္ " ေတြအေၾကာင္းေျပာပါ့မယ္လို႔
ကြၽန္ေတာ္ ဒီေဆာင္းပါးကို အဆုံးသတ္ခဲ့ပါတယ္၊ အခုဆက္ ပါမယ္။
   
" လုပ္ပိုင္ခြင့္ "
ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ၿမိဳ႔သားစာတတ္ေပတတ္ ပရိသတ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ေပးရင္ အမ်ားႀကီးေပးလို႔ ရပါလိမ့္မယ္။   ကြၽန္ေတာ့္ပရိသတ္  ရြာသားေတြအတြက္
ကေတာ့ လိုရင္းကိုတည့္ (ဒဲ့) ေျပာမွ ေနရာက်ပါလိမ့္မယ္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာ လိုရင္းတည့္(ဒဲ့) ေျပာရရင္ အာဏာပါပဲ၊ အာဏာရွိ မွ အစိုရလုပ္လို႔ရမွာကိုး။ အရင္လေတြက ေဆာင္းပါးေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္ဒီလိုေရးခဲ့ပါတယ္၊

အစိုးရကို လူထုက တို႔အတြက္ မင္းဒါေတြ ဒါေတြ လုပ္ေပးရမယ္၊ ဒါေတြ ဒါေတြ လုပ္ေပးလို႔ ဓခိုင္းထားဓ တာ၊ အဲဒီအတြက္မင္းကို တို႔က (၁) လစာ၊ ရိကၡာ၊ အေဆာင္အယာင္ေတြ ေပးမယ္၊ (၂) လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ေပးမယ္၊ မင္း ငါတို႔အစိုးရ လုပ္ေပေတာ့လို႔ လူထုႀကီးက ခန္႔အပ္လိုက္တာ။
အဲဒီ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာ အာဏာပါပဲ။
   
အဲဒီေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာ အာဏာကို ေခၚတာ ဟုတ္ပါၿပီ၊ အာဏာဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဒါနဲ႔ပဲ သပြတ္အူလိုက္ေတာ့မယ္၊ ထင္တယ္၊ ကဲ ဒီလိုလုပ္ရေအာင္ ေက်ာင္းဒကာေရ ခင္ဗ်ားတို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ဥပမာ လြယ္လြယ္ေပးၿပီး ေျပာၾကစို႔၊

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုတစ္ဝန္းတစ္လ်ားမွာ ေက်းလက္ ေတာရြာေတြ ၿမိဳ႔ႀကီး၊ ၿမိဳ႔လတ္၊
ၿမိဳ႔ငယ္ေတြမွာ ရပ္ကြက္အသီးသီး ရွိၾကတယ္၊  ရပ္ကြက္ဆြမ္းႀကီးေလာင္း  အသင္းဆိုတာ  ရပ္ကြက္တိုင္းလိုလိုမွာ ရွိတယ္၊  ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ႀကီးမွာေတာ့  လမ္းတိုင္းလိုလို  ရွိတယ္၊ 
ရပ္ကြက္  ဓမၼာရုံမွာပဲ ရပ္ကြက္ရဲ႔သာေရးနာေရးကိစၥအဝဝကို စည္းေဝးတိုင္ပင္ၾကတယ္၊

က်မ္းမာေရးကိစၥအတြက္ ကေလးငယ္ေတြ ပုိလီယိုေဆးတိုက္
မယ္ဆိုလည္း အဲဒီမွာပဲစုတယ္၊ ၿမိဳ႔ႀကီးေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ ရပ္ကြက္ဓမၼရုံဟာ ၿမိဳ႔ေတာ္ခန္းမေေပါ့၊ အဲဒီမွာရပ္ကြက္ဆြမ္းႀကီးေလာင္း အသင္းဖြဲ႔ၾကစို႔၊ အေရးႀကီးဆုံးနဲ႔ပထမဆုံးလုပ္ရ မယ့္ လုပ္ငန္းက အႀကီးအမွဴးဦးစီးဦးကိုင္လုပ္မယ့္ လူႀကီးတစ္ေယာက္လိုတယ္၊ ေရြးၾကရမယ္။
    ရပ္ကြက္ထဲ မွာ သီလ၊ သမာဓိရွိတဲ့သူ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းတဲ့သူ၊ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့
သူ၊ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ ခ်င္စိတ္ရွိတဲ့သူ၊ ဆက္ဆံေရးေျပျပစ္တဲ့သူ၊ စသည္ စသည္ အရည္
အခ်င္းရွိသူကို ေရြးရေပမေပါ့၊

အရက္ သမား၊ဖဲသမား၊ ေဆးသမားတို႔ေရြးလို႔ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ႏွစ္လုံးတစ္လုံး  ဒိုင္ေတြဆိုလည္း  ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊  လည္ပင္းမွာ  ပုတီးနဲ႔ညဘက္က်ရင္ ခုႏွစ္အိမ္
ေက်ာ္ကၾကားရေအာင္  အက်ယ္ႀကီးေအာ္ၿပီး  ဘုရားရွစ္ခိုးတတ္ေပမဲ့  အိမ္ထဲမွာ ကုတ္ႀကိတ္တဲ့
(ေကပီ) သမားဆိုရင္လည္း မျဖစ္ေသးဘူး ( ေကပီဆိုတာ ခြက္ပုန္းကိုေခၚတာ)  အဲဒီေတာ့  အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့  အရည္အခ်င္းေတြရွိသူမွျဖစ္မယ္ေပါ့။

သူ႔ကိုအမ်ားသေဘာတူ ဦးစီးဦးကိုင္ လုပ္ဖို႔  ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္လိုက္ၿပီလို႔  ဆိုၾကပါစို႔၊  ဆြမ္းေလာင္းအသင္းရဲ႔ ကိစၥဝိစၥေတြဆိုတာကလည္း ဝါ တြင္းမိုးလမွာ သံဃာေတာ္ေတြ
ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ မပင္ပန္းရေအာင္ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္
ၾကတာမဟုတ္လား  ဒီအလုပ္ေတြကို သူတစ္ေယာက္တည္းလုပ္လို႔မရႏိုင္ဘူးေလ၊ ရပ္ကြက္သား
ရပ္ကြက္သူေတြ စုေပါင္းညီညာ လုပ္ၾကရမွာေပါ့၊

သူက စီမံကြပ္ကဲရမယ္၊ စီစဥ္ညြန္ၾကားရမယ္၊ အလုပ္ေတြ ခြဲေဝေပးရမယ္၊ လဆန္းလဆုတ္ လျပည့္လကြယ္ အဖိတ္ ဥပုသ္ေန႔တိုင္း ဆြမ္းေလာင္းရမယ္၊ အေရးႀကီးတာတစ္ခုက ရံပုံေငြပဲ။ ေငြေရးေၾကး ေရးကိစၥ ထိန္းသိမ္းရမယ္၊ စာရင္းဇယား ျပဳစုထားရမယ္၊ ဒါေတြအားလုံးလုပ္ဖို႔ အလုပ္ခြဲေဝေပးရမယ္၊   ဘယ္သူကဘာလုပ္၊ ဘယ္သူကဘာတာဝန္ယူလို႔ တာဝန္ေတြကို ခြဲေဝေပးအပ္ပိုင္ခြင့္ သူ႔မွာရွိရမယ္၊ သူေပးတဲ့ တာဝန္ကို ရပ္သူရြာသားေတြ ေက်ပြန္ေအာင္ထမ္းေဆာင္ရမယ္၊ အဲဒါ‘အာဏာ’ပဲ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ပါပဲ။
   
ဒီဥပမာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္  ရလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္၊  ရပ္ကြက္ဆြမ္းေလာင္းသင္း  ဥကၠဌ
လူႀကီးကို  ရပ္ကြက္သူ  ရပ္ကြက္သားေတြက  ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခန္႔အပ္ၿပီး သူ႔ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္
ဓအာဏာဓ ေပးအပ္လိုက္ ၾကတယ္၊ သူကဒီအာဏာကို အသုံးျပဳၿပီး ရပ္ကြက္ဆြမ္းေလာင္း အသင္း
ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္တယ္၊ ဒီသေဘာ ပဲေပါ့။ လူထုကအစိုးရကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္လိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့အစိုးရကို အာဏာေပးအပ္တယ္၊ အဲ ဒီအာဏာကို အသုံးျပဳၿပီး တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဴပ္တယ္ လူထုရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာအတြက္ အစိုးရအလုပ္ ကို လုပ္ၿပီး     " အာဏာ" နဲ႔စီမံ ခန္႔ခြဲတယ္၊ ခ်မ္းသာအတြက္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔စြဲစြဲ ျမဲျမဲ သေဘာေပါက္ထားရမယ္။
   
ကိုင္း ေက်ာင္းဒကာေရ၊  လူထုကေတာ့ အစိုးရကို  "အာဏာ" ေတြေပးအပ္လိုက္ၿပီ။
ဒီအာဏာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြသုံးၿပီး အုပ္ခ်ဴပ္ေတာ့လို႔ အပ္လိုပ္ၿပီးၿပီ၊ အဲဒီအာဏာေတြက ဘာေတြလဲ၊ ကြၽန္ေတာ္ အစီရင္ ခံခဲ့တဲ့အတိုင္း သိပ္က်ယ္ဝန္းနက္ရႈိင္းပါတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳးစားၿပီးတင္ျပေန
တာပါ၊ ၿမိဳ႔သား စာတတ္ေပတတ္ေတြ အတြက္ကေတာ့ ဖတ္စရာ ေလ့လာစရာ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ေပါပါလိမ့္မယ္၊ အဂၤလိပ္စာအုပ္၊ ျမန္မာ စာအုပ္၊ အခုဆိုရင္ တရုတ္စာအုပ္ေတြေတာင္ရွိေနေရာ့မယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာက လူေတြအတြက္ကေတာ့ အမ်ားစုလူထုက ေသစာရွင္စာေလာက္သာ တတ္ၾကတာဆိုေတာ့ သူတို႔အတြက္ ဘယ္မွာ လြယ္ပါ့မလဲ၊ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳးစားတင္ျပေနတာပါ။ ေနရာမက်ရင္ ေဝဖန္ေထာက္ျပ ျပင္ဆင္ၾကပါ၊ (ရြာသားေတြ နားလည္ ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့၊) အဲဒီေတာ့လူထုက ေပးအပ္လိုက္တဲ့ အာဏာဟာ (သုံးခု) ရွိတယ္။ ဒီအာဏာ (၃) ရပ္ဟာ လူသိမ်ားတယ္၊ အေခၚအေျပာမ်ားတယ္၊ အဲဒါေတြက
    (၁)- အုပ္ခ်ဴပ္ေရး ၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးအာဏာ
    (၂)- ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ
    (၃)- တရားစီရင္ေရးအာဏာ။
ကဲ ...တစ္ခုခ်င္းၾကည့္ရေအာင္....

၁၊ အုပ္ခ်ဴပ္ေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးအာဏာ
    အုပ္ခ်ဴပ္ေရးဆိုတာက စေျပာၾကစို႔ေရွးဘုရင္ေခတ္ကဆိုရင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဴပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူသည္လို႔ ရွိတယ္။ ေျပာစရာရွိလာတာက  ကြၽန္ေတာ္တို႔စကားမွာ  အုပ္ခ်ဴပ္တာ
ရွိတယ္၊၊ အုပ္စုိးဆိုတာ ရွိတယ္၊ မကြဲမျပားသုံးစြဲေနၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ အုပ္ခ်ဴပ္နဲ႔ အုပ္စိုးဆိုတာ မတူဘူး၊ အုပ္ခ်ဴပ္ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ လူထုကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာနဲ႔ လူထုအက်ိဳး အျမဲဦးထိပ္ထားၿပီး တရားနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဴပ္တယ္၊ ေကာင္းတဲ့ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္၊ အုပ္စိုးဆိုတာက ဆိုးတဲ့အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္သေဘာ အရအုပ္စိုးကို အဲသလို ကြဲျပားေအာင္ ခြဲျခားသုံးခ်င္တယ္၊

အထက္မွာတုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္တင္ ေျမွာက္လိုက္တဲ့ အစိုးရကို အာဏာလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ေပးအပ္လိုက္ၿပီလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အစိုးရက လူထုေပးတဲ့ အာဏာကို အသုံးျပဳၿပီး တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဴပ္ၿပီလို႔ နားလည္လိုက္ၾကစို႔။ ဘယ္လိုအုပ္ခ်ဴပ္သလဲ၊ အုပ္ခ်ဴပ္ တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။
   
အုပ္ခ်ဴပ္တယ္ဆိုတဲ့အထဲမွာ  စီမံခန္႔ခြဲတယ္ဆိုတဲ့  သေဘာက တစ္ခါတည္းပါသြားၿပီ
လားလို႔ နားလည္အပ္ပါတယ္၊ လူထုရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လူထုရဲ႔ အေရးကိစၥေတြ( စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ အျခားလူမူေရးေတြ)ကိုေဆာင္ရြက္ဖို႔ စီမံခန္႔ခြဲရတယ္၊ ကြၽန္ေတာ့္ပရိတ္
သတ္  ရြာကလူေတြနဲ႔  အနီးစပ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ စိုက္ပိ်ဳးေရး ကိစၥ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။ လယ္ယာစိုက္
ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းဟာ    ကြၽန္ေတာ္တို႔  ရြာသားေတြရဲ႔  အဓိက   စီးပြားေရးလုပ္ငန္း  အသက္ေမြး
ဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းျဖစ္တယ္၊ အေရးႀကီးဆုံး အေရးကိစၥျဖစ္တယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။

အထက္က ေျပာခဲ့တာမွတ္မိမွာပါ၊ အစိုးရဆိုတာ လူထုရဲ႔ အေရးကိစၥ ေတြကို လူထုအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရတယ္၊ ဆိုတာေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကဲæ အခုလူထုရဲ႔ အေရး ႀကီးဆုံးအေရးကိစၥျဖစ္တဲ့ လယ္ယာစိုက္ပိ်ဳးေရးလုပ္ငန္းကို  အစိုးရက ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ေပးမလဲ၊ ့ စိုက္ဖို႔ ပ်ိဳးဖို႔ေျမယာေတြ ခြဲေဝသတ္မွတ္ေပးရမယ္။ ေျမရွိယုံနဲ႔မၿပီးေသးဘူး မ်ိဳးကလိုေသးတယ္၊ မ်ိဳးေစ့ေတြ ပံ့ပိုးေပးရမယ္၊  ေျမၾသဇာဆုိတာလည္း လိုေသးတယ္၊ ေခတ္နဲ႔အညီ ေခတ္မီေျမၾသဇာေတြ ပံ့ပိုးေပးရမယ္၊ ပိုးသတ္ေဆးေတြ ပံ့ပိုးေပးရမယ္၊ ဒါ့အျပင္ အေျခခံက်တဲ့ ကုန္ထုတ္ကိရိယာေခၚတာေပါ့၊ လယ္ယာသုံးပစၥည္းေတြ ကြၽဲ ႏြား၊ ထြန္တုံး၊ ထြန္တံက အစ လယ္ထြန္စက္ေတြ၊ ထယ္ထိုးစက္ေတြ၊ ပ်ိဳးက်ဲစက္ေတြ၊ ရိပ္သိမ္းေခြၽေလွ႔စက္ ေတြကို ေခတ္နဲ႔အညီပံ့ပိုးေပးရမယ္၊ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္၊ ဒါ့အျပင္ ေခတ္မီတိုးတက္လာတဲ့ နည္းစနစ္ ေတြကိုလည္း ေခတ္နဲ႔အညီ သင္ျပေပးရမယ္။
   
ကဲ... စိုက္ၿပီးၿပီ၊ ရိတ္သိမ္းၿပီးၿပီ၊ ရလာတဲ့ထြက္ကုန္ သီးႏွံေတြ မေရာင္းခင္ သိုေလွာင္ရေတာ့မယ္၊ က်ီေတြ၊ သိုေလွာင္ရုံေတြ၊ ဂိုေဒါင္ေတြ ေဆာက္ေပးရမယ္၊ ၿပီးရင္ အေရးႀကီးဆုံးအပိုင္းကို ေရာက္လာ ၿပီ ေရာင္းရေတာ့မယ္၊ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္မွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြစားဖို႔အတြက္ ေရာင္းရမွာေပါ့ ျပည္ပပို႔ကုန္အေနနဲ႔လည္း ေရာင္းရမွာေပါ့၊
ေခြၽးနဲ႔ရင္းၿပီး စိုက္ထုတ္ခဲ့ရတဲ့ လုပ္အားအတြက္ အက်ိဳးေက်း ဇူးခံစားရမွာေပါ့၊

ဒီမွာ အေရးႀကီးဆုံးအပိုင္းကို ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ သူတို႔ေခြၽးနဲ႔ရင္းၿပီး စိုက္ခဲ့ပ်ိဳးခဲ့တဲ့ အက်ိဳး အျမတ္ကိုၾကားလူ၊
( ၾကားလူဆိုတာ ေငြရွင္၊ ေၾကးရွင္၊ ဓနရွင္ ေတြေျပာတာ ) ေခါင္းပုံျဖတ္တာမ်ိဳးကို အစိုးရက အကာအကြယ္ေပးရမယ္၊ ေခါင္းပုံျဖတ္တဲ့စနစ္ မရွိေအာင္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ေမးေနစရာလိုေသးလား၊ ဘာမွမစိုက္မပ်ိဳး အလုပ္မလုပ္ တဲ့ဓနရွင္ေတြ မတန္တဆ ေစ်းႏွိမ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တျခားလိမ္လည္ ေကာက္က်စ္တာမ်ိဳးနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ "ေခါင္းပုံျဖတ္" သြားရင္လူထုပဲ အက်ိဳးစီးပြား ထိခိုက္နစ္နာမယ္၊ မထိခိုက္ မနစ္နာေအာင္ အကာအကြယ္ေပးရမွာက အစိုးရတာဝန္ပဲ၊ အဲ ဒီအထိ တာဝန္ယူရမယ္၊
   
အဲဒီအတြက္ အမ်ားကသိေနၾကတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနဆိုတာ ရွိလာတယ္၊ အဲဒီမွာ ဝန္ႀကီးက တာဝန္ ယူတယ္၊ သူ႔လက္ေအာက္မွာ ဌာနေပါင္းမ်ားစြာ၊ လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဝန္ထမ္းေပါင္းမ်ားစြာ
ထားၿပီး အခုေျပာ ခဲ့တဲ့ လူထု (ေတာင္သူလယ္သမားထု )ႀကီးရဲ႔ အေရးကိစၥေတြကို စီမံခန္႔ခြဲေပး
ရမယ္၊ အဲဒါ အာဏာပဲ၊ အဲဒီအာဏာကိုသုံးၿပီး အုပ္ခ်ဴပ္တာ၊ စီမံခန္႔ခြဲတာေတြ အားလုံးဟာ လူထုရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ပဲျဖစ္ရ မယ္၊ ဒါကလြဲ လို႔တျခားဘာမွ မျဖစ္ရဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ရင္ထဲ အသည္းထဲမွာစြဲေနေအာင္ မွတ္ထားရမယ္၊

ထပ္ေျပာရရင္ အစိုးရက.. အုပ္ခ်ဴပ္ေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး အာဏာကိုသုံးတာဟာ လူထုရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္သာ ျဖစ္ရမယ္၊ ျပန္ခ်ဴပ္ၾကစို႔ဆိုရင္ျဖင့္ အစိုးရဟာေတာင္သူလယ္သမား လူထုႀကီးရဲ႔ ဘဝအတြက္ ေပါက္တူး၊ ေပါက္ျပား၊ ေကာက္ဆြ၊ တံစဥ္ကအစ ပံ့ပိုးေပးရမယ္၊ ေျမရွင္၊ယာရွင္၊ ဓနရွင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႔ အႏၱရာယ္က ကာကြယ္ေပးရမယ္၊ မွတ္မိပါလိမ့္မယ္၊ ထင္ပါရဲ႔၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသည္းစြဲ  ပါရမီအႏုပညာရွင္ႀကီး တြံ႔ေတးသိန္းတန္ရဲ႔ ေထြးညိဳသီခ်င္း တစ္ပုဒ္ထဲမွာ ...
" ဒီစနစ္ဆိုးေတြကိုကာကြယ္ ေက်ာမြဲမ်ားအတြက္ တိုက္ဖ်က္ပစ္ရမယ္ " ဆိုတဲ့စာသားမွတ္မိေနဦးမွာပါ၊ အစိုးရက အဲဒီအထိ စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဴပ္ဖို႔ တာဝန္ရွိတယ္။

(၂) ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ
    ဒါလည္း အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥပါပဲ၊ အစိုးရက ဥပေဒျပဳရတယ္၊ ဥပေဒျပဳခြင့္အာဏာကို လူထုက သူ႔ကိုေပးထားတယ္၊ ဥပေဒဆိုတာ ဘာလဲ၊ အင္မတန္ က်ယ္ဝန္းနက္ရႈိင္းတဲ့ နယ္ႀကီးပါ
လား၊ သိပ္ခက္တယ္၊ သိပ္ရႈပ္တယ္၊ ခ်ဲ႔ရင္ခ်ဲ႔သလို လုိက္မဆုံး အနက္အဓိပၸါယ္ေတြက က်ယ္ဝန္း
တတ္တယ္၊ ကြၽန္ေတာ့္ရြာက လူေတြနားလည္ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားယူရလိမ့္မယ္၊

ဥပေဒသဆိုတာ လူ႔ေလာကရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြား ေကာင္း က်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာရွိေစဖို႔အတြက္ လူေတြလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ကိစၥ၊ မလုပ္ဘဲေနရမယ့္ ကိစၥေတြခြဲျခားသတ္ မွတ္ေပးထားရတယ္၊ အဲဒီ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာ ဥပေဒပဲ။ အလြယ္ဆုံးေျပာရရင္ လူေတြ"ေဆာင္ရန္"နဲ႔ "ေရွာင္ရန္"ပါပဲ။ ဒါေတြ ဒါေတြကိုလုပ္ေဆာင္ၾက ၊ လုပ္ခြင့္ရွိတယ္၊  ဒါေတြ ဒါေတြကို ေရွာင္ၾက ၊ လုပ္ခြင့္မရွိဘူး။  အဲဒီလို
အစုိးရက သတ္မွတ္ေပးရမယ္။ ( တျခားလူ႔ေလာက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ၊ ဘာသာတရားက သတ္မွတ္ထားေတြလည္းရွိတယ္၊ အခုေတာ့ အစိုးရက သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ ဥပေဒဆိုတာပဲ ေျပာပါမယ္၊ ေရာေထြးကုန္မွာစိုးလို႔ပါ။) ဘာေတြမလုပ္ရဘူး၊ ဘာေတြေရွာင္ရမယ္၊ ဘာေတြေတာ့ လုပ္ခြင့္ရွိတယ္၊ လုပ္ ေဆာင္ႏိုင္တယ္လို႔ အစိုးရက ဥပေဒအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးပိုင့္ခြင့္ရွိတယ္ လူထုကလည္း လိုက္နာက်င့္သုံးရ မယ္၊ မလိုက္နာရင္ မက်င့္သုံးရင္ အစိုးရက ဓအေရးယူအျပစ္ဓေပးႏိုင္တယ္။(အဲဒီအပိုင္းကိုေတာ့ ေနာက္မွ ေျပာပါ့မယ္။)

အဲဒီလို ဥပေဒျပဳခြင့္ အာဏာကို လူထုက အစိုးရကိုအပ္ထားတာ ၊ ေပးထားတာ ၊ အေရး ႀကီးတဲ့အခ်က္ကိုထပ္ေျပာရအုန္းမယ္၊ အစိုးရက သတ္မွတ္ျပဌာန္းလိုက္တဲ့
ဥပေဒအားလုံး ဟာ ျပည္သူလူ ထုရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြား၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာအတြက္ပဲ၊ ျဖစ္ေစရမယ္၊ တျခားဘယ္သူ႔အတြက္မွ မျဖစ္ေစရဘူး။ ဒီအခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ စူးစူးနစ္နစ္ သေဘာေပါက္ထားဖို႔လိုတယ္၊ ဥပေဒဆိုတာ လူထု အတြက္ျဖစ္တယ္၊ ဥပေဒဆိုတာ အစိုးရအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ တရားကိုယ္အခ်ဴပ္ပါပဲ။ ကဲ ဥပေဒေတြကို ေတာ့ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ေပးလိုက္ၿပီ၊ ဆက္ေျပာမွာက ‘တရားစီရင္ေရးကိစၥ’ ျဖစ္တယ္။

(၃) တရားစီရင္ေရးအာဏာ
    ဥပေဒေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေပမဲ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဒီဥပေဒ ေတြကို မလိုက္နာၾကဘူး၊ ခ်ိဳးေဖာက္ၾကတယ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲ။  အေရးယူ အျပစ္ေပး
ရေတာ့မယ္၊ ပထမ အဆင့္ ေပ်ာ့ေျပာင္းညင္သာစြာ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုလို႔ရတဲ့ကိစၥဆိုရင္ အရင္ညိွႏိႈင္း
ရဦးမယ္။ မရေလာက္တဲ့ ကိစၥဆိုရင္ေတာ့ အေရးယူရေတာ့မယ္၊ ဖမ္းရ ဆီးရေတာ့မယ္၊တရားရုံး တရားခြင္တင္ရေတာ့မယ္၊ အျပစ္ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးရေတာ့မယ္။ ရွိရင္ အျပစ္ေပး။ မရွိရင္လႊတ္ေပါ့။

အဲဒီအတြက္ လိမၼာကြၽမ္းက်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား(ေရွ႔ေန ေရွ႔ရပ္၊ ခုံသမာမိတရားသူႀကီး စသည္ျဖင့္) အဆင့္ဆင့္က ဆုံးျဖတ္စီရင္ၾကလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အျပစ္ရွိ၊ မရွိ ဆုံးျဖတ္စီရင္တာဟာ တရားစီရင္ေရး အာဏာနဲ႔လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ သူကို ဓအေရးယူအျပစ္ေပးတာဓပါပဲ။         ဒီအာဏာကိုလည္း လူထုက သူတို႔သေဘာတူ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ ထားတဲ့ အစိုးရလက္ထဲ ထည့္လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဥပေဒကို မလိုက္နာ ခ်ိဳးေဖာက္တာ တစ္ခု တည္းပဲ မဟုတ္ေသးဘူး၊ တျခားစဥ္းစားရမယ့္ ကိစၥေတြလည္း ရွိလာတယ္၊

ဆိုပါေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အရက္မူးၿပီး ဆဲဆိုရမ္းကားတာ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္က်ဴးလြန္တာမ်ိဳး လူသတ္လုယက္ ဓားျပတိုက္တာမ်ိဳး ရွိတတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရပ္အေခၚမွာ ရာဇဝတ္မႈလို႔ ေခၚတယ္၊ ရာဇဝတ္မႈဆို လူၿပိန္းေတြ နားလည္ တယ္၊ တရားမမႈ တရားမေၾကာင္းဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္၊

ဆိုပါေတာ့ အေမြမႈမွာ သူရသင့္တယ္၊ ငါရသင့္တယ္ အခ်င္းမ်ားၾကတယ္၊ အေမြလုၾက
တယ္။ အဲဒီအခါ သက္ ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္၊ တရားရုံးက ေဝဖန္သုံးသပ္ၿပီး ဥပေဒစည္းမဥ္း စည္းကမ္းေတြနဲ႔ အညီ ဘယ္သူယူေစဆိုၿပီးတရားစီရင္ ဆုံးျဖတ္ေပးလိုက္တယ္၊ အဲဒါကို သက္ဆိုင္ရာ တရားမမႈျဖစ္သူေတြက လိုက္နာရတယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာ ရန္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္လူရဲ႔ ေခါင္းကို ရိုက္ ခြဲလိုက္
တာမ်ိဳးနဲ႔ မတူဘူး။ ဒါဟာ အမႈအခင္းေတာ့ အမႈအခင္းပဲ၊ လူ႔အေရးကိစၥတစ္ခုဆိုရင္ သေဘာရလိမ့္ မယ္ထင္တယ္။ လူ႔အေရးကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေပးရတယ္လို႔ အရင္ေဆာင္းပါးေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးပါ တယ္၊ ဒါဟာလည္း လူ႔အေရးကိစၥကို အစိုးရက ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပး
တာပဲလို႔  နားလည္အပ္ပါတယ္။ 

အရင္ေဆာင္းပါးေတြတုန္းက  လူ႔အေရးကိစၥေတြ  ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပးရတယ္လို႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေဖာ္ျပခဲ့တာကို ျပန္လည္သတိျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ေၾကာ့ျပန္ခ်ဴပ္ရရင္ အစိုးရက သူ႔ကိုေရြး ခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ လူထုက ေပးအပ္လိုက္တဲ့ အာဏာသုံးရပ္ကိုသုံးၿပီး လူထုအက်ိဳးစီးပြား ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမဂၤလာကို မလြဲမေသြ ေဆာင္ရြက္ေပးရတယ္လို႔ ခ်ဴပ္ခဲ့ပါတယ္။
    ဆက္ၿပီးေတာ့ သိပ္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ တင္ျပခဲ့ပါဦးမယ္၊ သိပ္ဆိုတဲ့စကားကို သတိ ျပဳေစခ်င္ပါတယ္၊ သိပ္အေရးႀကီးလို႔ သိပ္ဆိုတဲ့စကားသုံးရတာပါ။ တျခားအေရးႀကီးတာေတြ
ထက္ ပိုအေရး ႀကီးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာရေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေျပာရင္ အဆိုတစ္ခုကို စေျပာရမွာပါ၊ အဲဒီအဆိုက........
    အာဏာဆိုတာ ဘယ္သူ႔လက္ထဲမွာပဲထားထား
    ဘယ္သူပဲသုံးသုံး အႏၱရာယ္ရွိတယ္။
    အာဏာဆိုတာ ပင္ကိုယ္က မေကာင္းဆိုးဝါး တစ္ေကာင္နဲ႔တူတယ္။
   
သိပ္အေရးႀကီးတဲ့စကားပါပဲ။ အာဏာဆိုတာ လူထုကပဲ သုံးသုံး လူတစ္စုအစိုးရကပဲ သုံးသုံး အႏၱရာယ္ရွိတတ္တယ္၊ အဆိုးဘက္ကို ေရာက္သြားတတ္တယ္၊ အလြဲသုံးစားလုပ္မိတတ္
တယ္။ ထိန္းမရ သိမ္းမရျဖစ္ၿပီး လူ႔ေလာကနဲ႔ လူထုရဲ႔ အက်ိဴးစီးပြား ဖ်က္ဆီးတတ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔လက္ထဲမွာ ထားရင္ ( အာဏာရွင္တစ္ေယာက္ကို ဆိုလိုတာ) အဆိုးဆုံးပဲ၊ အဲဒီ
ေတာ့ အာဏာဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ ရဲ႔ လက္ထဲမွာပဲ ထားထား လူတစ္စုရဲ႔ လက္ထဲမွာပဲထား
ထား။ လူအမ်ားစု လူထုရဲ႔ လက္ထဲမွာပဲထားထား အႏၱရာယ္ရွိတယ္၊ တိမ္းေစာင္းမွားယြင္းႏိုင္တယ္၊

ဒါေၾကာင့္ အာဏာကို ကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္းဖို႔ စနစ္တက် အသုံးျပဳဖို႔ သိပ္လိုအပ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ   အာဏာဆိုတဲ့  လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြရဲ႔  ခြန္အားသတၱိဟာႀကီးလြန္းလို႔ပဲ။  ဒါေၾကာင့္
အေျမာ္အျမင္ႀကီးႀကီးနဲ႔ အာဏာကိုထိန္းသိမ္းထိန္းမတ္တဲ့ စနစ္ေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြကို နဂိုကတည္၊က လုပ္ထားရမယ္။ သေဘာကေတာ့ လြယ္ေအာင္ေျပာရရင္......
    အစိုးရကို အာဏာအပ္ႏွင္းထားရုံနဲ႔မၿပီးဘူး၊
    အၿမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈေနရမယ္၊
    ထိန္းသိမ္းတည့္မတ္ေပးၾကရမယ္။
    အဲဒါဟာ လူထုရဲ႔ တာဝန္ပဲ။
ကြၽန္ေတာ္ အဲသလို ယူဆပါတယ္။ ဆက္ပါဦးမယ္။

ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္

    ေနာက္ဆက္တြဲ......
    ကြၽန္ေတာ္ဟာ ရြာကလူေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေတာင္ၿမိဳ႔ မဟာႏၾၶြာရုံဆရာေတာ္ႀကီး ရွင္ဇန ကာဘိဝံသရဲ႔ အဆိုအမိန္႔ကို ခံယူလို႔...... စာေတြကို လြယ္ေအာင္ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း တခ်ိဳ႔ကိစၥေတြမွာ ရြာကလူေတြနဲ႔ နည္းနည္းေဝးေပမယ့္ ပညာလိုက္စားတဲ့ လူငယ္၊ ပညာတတ္ကေလးေတြ အတြက္ ကိုးကားေဖာ္ျပရတာေတြလည္း ရွိလာတတ္ပါတယ္။ အာဏာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားစုကို ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါရေစ။ ခြင့္လြတ္ပါ။
 Power is evil in itself,no matter who exercises it.
    အာဏာဆို ပင္ကိုယ္က မေကာင္းဆိုးဝါး ( အႏၱရာယ္ေကာင္)ပဲ။ ဘယ္သူသုံးသုံး။
Jacob Ourclhart
(1818-1897)
    ( ယာကြတ္ဘုခ္ဟာ ဆြစ္လူမ်ိဳး၊ ပန္းခ်ီသမိုင္းပညာရွင္နဲ႔ ပန္းခ်ီေဝဖန္ေရးဆရာ ျဖစ္ပါတယ္။)

(ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း၊ ေမလ၊ ၂ဝ၁၂ မွ)

No comments:

Post a Comment