တကၠသိုလ္ ဥပေဒၾကမ္း ျပန္လည္ ေရးဆြဲရာတြင္
တကၠသိုလ္မ်ား လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီး

တကၠသိုလ္ဥပေဒၾကမ္းျပန္လည္ ေရးဆြဲရာတြင္ ပါဝင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ႐ူပေဗဒဌာနမွ လက္ေထာက္ ကတိက ေဒါက္တာေက်ာ္သန္းမိုး အား ဩဂုတ္ ၂၇ ရက္တြင္ ျမန္မာအင္ဒီပဲန္ဒင့္ မွ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းရာ၌ တကၠသိုလ္ ဥပေဒသည္ လြတ္လပ္ေသာ ဥပေဒသာ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ေထာက္ ကထိက ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းမိုး
ယင္းက တကၠသိုလ္ဥပေဒၾကမ္း ျပန္လည္ေရးဆြဲရာတြင္ ဥပေဒသည္ တိတိက်က် ျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အခ်င္းအား ေက်ာင္းသားကပင္ သတ္မွတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တကၠသိုလ္ ပညာေရး ဗဟိုေကာင္စီမွ ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္မႈေၾကာင့္ အရာရာတိုင္းသည္ အထက္ကို တင္ျပရေၾကာင္း၊ ထိုသို႔မျဖစ္ရန္ လြတ္လပ္ေသာ သီးျခား ရပ္တည္သည့္ တကၠသိုလ္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ဆက္ဆံေသာအခါတြင္လည္း တကၠသိုလ္၏ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အဝရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အႀကီးဆံုး တကၠသိုလ္မွ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ တကၠသိုလ္သမဂၢ (Senate)ဟူ၍ ရွိေၾကာင္း အႀကီးဆံုး တကၠသိုလ္မွ အဓိက တာဝန္ရွိသူက တစ္ဦးတည္း မဆံုးျဖတ္လွ်င္ သမဂၢက ဆံုးျဖတ္မႈ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္ေတြ႕ဆံု၍ ႏိုင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္ျခင္းႏွင့္ Exchange Programme မ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ ရွိလာသည့္အတြက္ ယင္းက ေျပာၾကားရာတြင္ “တကၠသိုလ္ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္မႈေတြ ျပဳလုပ္တဲ့အခါ အကုန္လံုးက လြတ္လပ္မႈ ရွိဖို႔လိုတယ္။ အခုက အကုန္လံုး အထက္ကို တင္ျပဦး။ အဲဒီေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းဖို႔ လိုတယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္ၿပီး ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းမိုးက တကၠသိုလ္မ်ားရွိ သင္႐ိုးမ်ားသည္ ပါေမာကၡ အေပၚတြင္သာ မူတည္ သင့္ေၾကာင္း၊ မိမိ တကၠသိုလ္ရွိ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမည့္ သင္႐ိုးမ်ားကို ပို႔ခ် သင့္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္တကၠသိုလ္မ်ား ခ်ိတ္ဆက္မႈ ရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ျပင္ပလုပ္ငန္းမွ လိုအပ္ ခ်က္ႏွင့္ မိမိတို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ကိုက္ညီလွ်င္ ျပင္ပ အလုပ္အကိုင္ ျပႆနာ ေျဖရွင္း ၿပီးသား ျဖစ္မည္ ဟုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထပ္မံ၍ ယင္းက ေျပာၾကားရာတြင္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ စာသင္ကာလသည္ တိုေတာင္းေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသား မ်ားအား စာသင္ၾကားရာတြင္ ၃ လတစ္ျဖတ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ စာသင္ကာလေၾကာင့္ သင္ၾကားရာတြင္ အခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား စာသင္ၾကားေရးထက္ စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ေရး က အေရးႀကီး ေနေၾကာင္း၊ ဤအခ်က္ အားလည္း ျပင္ဆင္ေပးေစလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုျပန္လည္ ေရးဆြဲမည့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ ဥပေဒၾကမ္းအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ေရးဆြဲမည္ ျဖစ္သည္။ ေရးဆြဲရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူး ကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာေရး ေကာ္မရွင္က ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲမည္ ျဖစ္ၿပီး။ ထိုေကာ္မရွင္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အျခားအဖြဲ႕အစည္းတို႔ မွ ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္အတူ ယခင္ပညာေရး ဌာနမ်ားတြင္ အလုပ္ လုပ္ခဲ့ၾကသည့္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကြ်မ္းက်င္သည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီက ဇူလိုင္ ၄ ရက္တြင္ တင္သြင္းခဲ့သည့္တကၠသိုလ္ ဥပေဒၾကမ္းအား သေဘာမတူမႈမ်ား ရွိခဲ့သျဖင့္ အတည္ျပဳဆဲ အဆင့္မွ ရပ္ဆိုင္း ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၊ ဥပေဒ ေရးရာႏွင့္ အထူး ကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာေရးအဖြဲ႕၊ သက္ဆိုင္ရာျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ စိတ္ပါဝင္စား ၾကသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားလံုးညႇိႏိႈင္းကာ အသစ္ျပန္လည္ ပူးေပါင္းေရးဆြဲ၍ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ထံ တင္ျပၿပီး လႊတ္ေတာ္၏ ဆႏၵရ ယူကာ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးသူရေရႊမန္းက ဇူလိုင္ ၃၁ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား အသိေပးခဲ့သည္။
ေမာကၡ
...........................................
တကၠသိုလ္စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ထပ္တိုး၊ ၀င္ခြင့္ ရမွတ္ တိုးျမွင့္
အဆင့္ျမင့္ က႑တကၠသိုလ္ အဆင့္တြင္ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္ကာ စာသင္ႏွစ္မ်ားကို မူလကထက္ တစ္ႏွစ္စီ ထပ္တိုးထားၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္အခ်ဳိ႕၌ လက္ခံႏုိင္မည့္ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ကိုလည္း ယခင္ႏွစ္ကထက္ ေလွ်ာ့ခ်ထားေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရွိရပါသည္။
အလားတူ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္မ်ားျဖစ္သည့္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ အစိုးရနည္း ပညာေကာလိပ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရစက္မႈ လက္မႈသိပၸံမ်ား၊ နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ား၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေလေၾကာင္း ႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသိုလ္၊ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မ်ား စသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ယခင္ႏွစ္ကထက္ ေက်ာင္းသား ဦးေရေလွ်ာ့ခ် ေခၚယူထားျခင္းႏွင့္ ၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည့္ အနိမ့္ဆံုး ရမွတ္မ်ားကို ယခင္ႏွစ္ကထက္ တိုးျမႇင့္ထားသည့္အျပင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး တို႔ရွိ ေဆးတကၠသိုလ္ မ်ားတြင္လည္း ၀င္ခြင့္လက္ခံမည့္ ဦးေရကို ထက္၀က္ခန္႔ ေလွ်ာ့ခ်ထားသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။
“၀င္ခြင့္အမွတ္ေတြကို တိုးၿပီး ေက်ာင္းသားဦးေရကို ေလွ်ာ့ေခၚလိုက္တာက ထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကား မႈနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာကို ျမႇင့္တင္တဲ့သေဘာပါ။ အရည္အေသြးပိုင္း ဆိုင္ရာကို ျမႇင့္တင္သြားမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ရမွတ္နဲ႔ ေလွ်ာက္တဲ့ အေရအတြက္ေပၚမူ တည္ၿပီး အမွတ္အမ်ားဆံုးကေနစ ၿပီး သတ္မွတ္ဦးေရအထိ စိစစ္ေရြးခ်ယ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕ (အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာန-ေအာက္ ျမန္မာျပည္)မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး ကေျပာျပခဲ့ပါသည္။
“၀င္ခြင့္အမွတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ မေပးထားတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြဆိုရင္လည္း ဘယ္တကၠသိုလ္မဆို မိမိ၀ါသနာနဲ႔ ကိုက္ညီမယ္ဆိုရင္ ေလွ်ာက္ပါ။ အမွတ္အျမင့္ဆံုး ကေနစၿပီး သတ္မွတ္ဦးေရ ျပည့္သည္အထိ စီၿပီးသြင္းသြားမွာဆိုေတာ့ အခြင့္အေရးက ေလွ်ာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားဘက္မွာလည္း ရွိေနပါတယ္”ဟု ၎ကဆက္လက္ေျပာ ျပခဲ့ပါသည္။
တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕မွာ မိမိအမွန္တကယ္ ၀ါသနာပါသည့္ ဘာသာရပ္သင္ယူႏိုင္ရန္ ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းမ်ဳိးထက္ မိမိရမွတ္ ႏွင့္ ခ်ိန္ဆကာ အမွတ္အမ်ားဆံုးကို စီ၍ အစဥ္လိုက္ ေလွ်ာက္ထားၾက သည့္အတြက္ ၀ါသနာႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ကိုက္ညီမႈမရွိသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕မွာ ေက်ာင္းၿပီးဆံုးသည္အထိ ပညာ ဆက္လက္ သင္ၾကားႏိုင္မႈမရွိသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုလည္း သာဓကတစ္ခုအျဖစ္ တကၠသိုလ္ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္ထားမည့္သူမ်ား သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစားပါေမာကၡခ်ဳပ္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ေပါင္း ၁၆၀၇၇၈ ဦးေျဖဆို ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၌ေျဖဆို ေအာင္ျမင္သူ ၁၆၅၀၀၀ ဦး ရွိေသာ္လည္း တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူ ၁၆၀၀၀၀ ဦး သာရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
၀င္ခြင့္အမွတ္မ်ား တိုးျမႇင့္ထားၿပီး လက္ခံဦးေရ ေလွ်ာ့ခ်ထားသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား စာရင္း
တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည့္ ရမွတ္စာရင္း လက္ခံဦးေရ
၂၀၁၁ ၂၀၁၂ ၂၀၁၁ ၂၀၁၂
ေဆး - - ၂၄၀၀ ၁၂၀၀
နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား/ အစိုးရနည္းပညာ ေကာလိပ္မ်ား ႏွင့္စက္မႈလက္မႈသိပၸံမ်ား ၃၂၀ ႏွင့္အထက္ ၃၆၀ ႏွင့္အထက္ ၂၉၂၅၀ ၁၆၀၀၀
ျမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္းပညာ ၄၀၀ ႏွင့္အထက္ ၄၅၀ ႏွင့္အထက္ - -
ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာ ၃၇၀ ႏွင့္အထက္ ၄၂၀ ႏွင့္အထက္ - -
နည္းပညာ(ရတနာပံုဆိုက္ဘာစီးတီး) ၃၅၀ ႏွင့္အထက္ ၄၂၀ အထက္ ၁၀၀၀ ၅၀၀
စီးပြားေရး (ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ အပါ) ၃၀၀ ႏွင့္အထက္ ၃၅၀ ႏွင့္အထက္ - -
စီးပြားေရး (ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ မပါ) ၃၂၀ ႏွင့္အထက္ ၃၅၀ ႏွင့္အထက္ - -
eleven media
No comments:
Post a Comment