Sunday, February 3, 2013

အေတြးအၾကံႏွင့္ အက်င့္စ႐ိုက္



လူသည္ သူ၏ စိတ္ႏွလံုးတြင္ စဥ္းစားခြဲထင္ထားသည့္အတိုင္း တကယ္ျဖစ္၏ ဟူေသာ စကားတစ္ခုရွိသည္။

သည္စကား၏အဓိပၸာယ္သည္ အလြန္ နက္နဲက်ယ္၀န္းသည္။ လူတစ္ေယာက္၏ စိတ္တြင္ စြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖစ္ေနေသာ အရာတစ္ခုသည္ တစ္ခ်ိန္၌ တကယ္လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေပၚလာစၿမဲ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ သေဘာမွ်ေျပာျခင္းမဟုတ္။ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တစ္ခုလံုး၊ သူ႔ဘ၀၏ သိသာထင္ရွားေသာ အေျခအေနအားလံုး၊ မသိသာမထင္ရွားေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာအားလံုး၊ သူ႔ဘ၀ကံၾကမၼာ သို႔မဟုတ္ သူ႔ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ၾကံဳေတြ႔ရမည့္ အျဖစ္သနစ္မ်ား၊ ေကာင္းေသာ ဆိုးေသာ အလားအလာမ်ား စသည္တို႔အားလံုးပင္ သူ႔စိတ္ကူး သူ႔အေတြးအၾကံမ်ား၏ ဖန္တီးခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ကို သူ၏အက်င့္စ႐ိုက္က ေဖၚေဆာင္ဖန္တီး၏။ ထိုအက်င့္စ႐ိုက္ ဟူသည္လည္း သူ႔အေတြးအၾကံမ်ား၏ စုေပါင္းရလဒ္ပင္ ျဖစ္၏။

ပမာဆိုရေသာ္…
အေစ့ မရွိလွ်င္ အပင္မရွိ၊ အေစ့ရွိမွသာ အပင္တို႔ ေပါက္ဖြားတည္ရွိႏိုင္သကဲ့သို႔ လူ၏အျပဳအမူ ဟူသမွ်သည္လည္း အေတြးတည္းဟူေသာ ပုန္းခုိေနေသာမ်ိဳးေစ့မ်ားမွပင္ ေပါက္ရ၏။ အေတြးမ်ိဳးေစ့မရွိဘဲ အျပဳအမူ သို႔မဟုတ္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သစ္ပင္ မျဖစ္ေပၚေပ။

လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဆိုရာ၌ ေသခ်ာဂန စီစဥ္ၾကံဆ၍လုပ္ေသာ အလုပ္မ်ိဳးမွသည္ ႀကိဳတင္စဥ္းစားျခင္းမရွိ မေတာ္တဆ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ႐ုတ္တရက္အလိုအေလ်ာက္ လုပ္လိုက္မိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားအထိ အားလံုး အက်ံဳး၀င္ေပသည္။
အျပဳအမူသည္ အေတြးအၾကံမွ ဖူးပြင့္လာ၍ စိတ္ခ်မ္းသာရႊင္လန္းရျခင္း (သုခ)၊ ပူပန္ဆင္းရဲရျခင္း (ဒုကၡ) တို႔ကား ထိုအဖူးအပြင့္တို႔မွ ဆက္လက္ျဖစ္ထြန္းသည့္ အသီးအႏွံျဖစ္၏။

လူသည္ သူစိုက္ပ်ိဳးေသာအပင္မွ အသီးအႏွံကိုပင္ ခ်ိဳသည္ျဖစ္ေစ၊ ခါးသည္ျဖစ္ေစ ခူးဆြတ္ရိတ္သိမ္းမႈ ျပဳရေပသည္။

  စိတ္တြင္းရွိ အေတြးအၾကံတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဖန္ဆင္း၏။

   ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လက္ရွိအျဖစ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ စိတ္အာ႐ံု၌ တည္ရွိခဲ့သည့္ အေတြးအၾကံတို႔၏ စီမံဖန္တီးထားမႈမ်ားသာ ျဖစ္၏။

  လူ တစ္ေယာက္၏ စိတ္အာ႐ံု၌ မေကာင္းဆိုး၀ါး အေတြးအၾကံမ်ား ရွိျငားအံ့။ ထိုသူ႔ထံသို႔ ဆင္းရဲဒုကၡသည္ ႏြားေနာက္က လာသည့္ လွည္းဘီးပမာ မခြာတမ္း လိုက္ပါ၏။

  အကယ္၍ လူတစ္ေယာက္သည္ စင္ၾကယ္ေသာ အေတြးအၾကံအားျဖင့္သာ တည္ၾကည္စြာ ရွိျငားအံ့။ ခ်မ္းသာသုခသည္ သူ၏ ေနာက္မွ အရိပ္ပမာ ထက္ၾကပ္လိုက္ပါေပမည္။
လူသည္ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းမြန္ျပည့္၀ေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ဆိုးယတ္ပ်က္စီးေအာင္လည္း ဖ်က္္ဆီးျခင္း ျပဳႏိုင္၏။ အေတြးတည္းဟူေသာ လက္နက္တိုက္၌ သူသည္ သူကိုယ္တိုင္အား ဖ်က္ဆီးမည့္ လက္နက္ကိရိယာကို သူ႔ဘာသာပံုသြင္းျပဳလုပ္၏။ အလားတူပင္ သူ႔အား ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈ ၾကံ့ခိုင္မႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတို႔ကို ေပးမည့္ ဘံုဗိမာန္ႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ စူး ေဆာက္ တန္ဆာပလာမ်ားကိုလည္း သူပင္လွ်င္ ပံုစံထုတ္ ျပဳလုပ္ေပသည္။

မွန္ေသာ အေတြးအၾကံကိုသာ စီစစ္လက္ခံကာ မွန္ကန္စြာ အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ လူသည္ အျမင့္ဆံုးေသာ ဘံုအဆင့္အထိ လွမ္းတတ္ႏိုင္၏။ တစ္ဖက္တြင္မူ မွားေသာအေတြးအၾကံကို ခံယူျခင္း၊ လြဲမွားစြာ အသံုးျပဳျခင္းတို႔ျဖင့္ အဟိတ္တိရစၧာန္ထက္ နိမ္႔ပါးေသာအဆင့္သို႔ က်ဆင္းသြားႏုိင္၏။ ဤအစြန္းႏွစ္ခုၾကား၌ လူပုဂၢိဳလ္၏ ေနရာအနိမ့္အျမင့္ အဆင့္ဆင့္တို႔ရွိၾကရာ ထိုအဆင့္အသီးသီးသို႔ ေရာက္ရွိေစမႈတြင္ ၄င္းပုဂၢိဳလ္သည္ပင္ ဖန္တီးသူ အရွင္သခင္ ျဖစ္ေပသည္။

လူသည္ အေတြးအၾကံ၏ အရွင္သခင္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အက်င့္စ႐ိုက္၏ ဖန္တီးရွင္လည္းျဖစ္၏။ ထို႔ျပင္ သူ႔အေျခအေန၊ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သူ႔ဘ၀ၾကမၼာဟူသမွ်တို႔ကို ပံုသြင္းျပဳလုပ္သူလည္း ျဖစ္ေပသည္။
မည္သည့္အေနအထား၌မဆို လူသည္ မိမိကိုယ္တုိင္၏ အရွင္သခင္ျဖစ္သည္။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္၊ အဆိုးယုတ္္ အနိမ့္က်ဆံုးအခ်ိန္၌လည္း အရွင္သခင္သည္ အရွင္သခင္ပဲ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ေသာအခ်ိန္မ်ိဳး၌မူ သူသည္ မိမိအိုးအိမ္ကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိသည့္ မိုက္မဲေသာ အရွင္သခင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အကယ္၍ မိမိအေနအထားကို ျပန္လွန္သံုးသပ္မႈျပဳလာမည္၊ မိမိဘ၀ တည္မွီေနရသည့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး နိယာမတရားကို စူးစမ္းသိျမင္လာမည္ဆိုလွ်င္မူ သူ၌ ဉာဏ္ပညာအေျမာ္အျမင္ ရွိလာၿပီ၊ သတိသမၸဇဥ္တရားကို သူလက္ကိုင္ထားတတ္လာၿပီ။ ထိုအခါ သူ၏စြမ္းအားမ်ားကို အသိဉာဏ္တြဲ၍ အသံုးျပဳတတ္လာမည္။ သူ၏ အေတြးအၾကံမ်ားကိုလည္း အက်ိဳးေက်းဇူး ျဖစ္ထြန္းေစမည့္ အေၾကာင္းရပ္မ်ားဘက္သို႔ တည့္မတ္ထိန္းေက်ာင္းလာမည္ျဖစ္သည္။

............................

လူသည္ ဤသို႔ မိမိအေတြးအၾကံႏွင့္ မိမိဘ၀ အေျခအေနတို႔ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ ျဖစ္တည္ေနပံုသေဘာကို မိမိကိုယ္တိုင္၌ ေတြ႔ရွိသိျမင္ၿပီးသည့္အခါမွသာ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ ရွိေသာ အရွင္သခင္ ျဖစ္လာႏုိင္ေပသည္။

ဤသို႔ သိျမင္ေရးသည္ သာမာန္အားျဖင့္ လြယ္သေယာင္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဤအရာကား ဤသို႔တည္းဟု သူတစ္ပါး ၫႊန္ျပသျဖင့္ အမွတ္မဲ့ သိရျခင္းမ်ိဳးသည္မူ အေပၚယံေၾကာ သိျခင္းမွ်ျဖစ္၍ သိစိတ္ထဲတြင္ ေရရွည္မေန။ ေနာင္ကာလ လက္ေတြ႔ဘ၀၌ ၄င္းအသိကို ထင္ဟပ္ သံုးစြဲေလ့မရွိ။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ထိုအသိသည္ သိသေယာင္ ရွိလုိက္ၿပီး ေပ်ာက္သြားသည့္ တစ္ဒဂၤအသိမွ်သာျဖစ္၍ အက်ိဳးေက်းဇူး မထင္ရွားေပ။

သိစိတ္အာ႐ံု၌ ေရရွည္စြဲျမဲ၍ အက်ိဳးေက်းဇူး ထင္ရွားေသာ အသိတရားျဖစ္ရန္အတြက္မူ အားထုတ္မႈ လိုသည္။ အားထုတ္မႈဟူသည္ကား ယင္းေၾကာင္းက်ိဳးတရား မိမိဘ၀၌ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚပံုကို အႏုလံု ပဋိလံု ေစ့ငု ဆင္ျခင္ရန္ ျဖစ္သည္။

အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ ယွဥ္ေသာ အသိ၊ ကိုယ္တုိင္စူးစမ္းစိစစ္ ေဖာ္ထုတ္မိေသာ အသိမ်ိဳးသာ သိစိတ္အာ႐ံု၌ ခုိင္ျမဲစြဲထင္ကာ ေနာက္တြင္လည္း လက္ေတြ႔ဘ၀၌ ၄င္းအသိကို ထင္ဟပ္သံုးစြဲမိမည္ ျဖစ္သည္။

.........................

ပတၱျမား၊ စိန္၊ ေရႊ စသည့္ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာကို အလြယ္တကူ မရ။ ဇြဲနပဲႀကီးစြာ စူးစမ္းရွာေဖြျခင္း၊ တူးဆြေဖာ္ထုတ္ျခင္းတို႔ျဖင့္သာ ရသကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္တိုင္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အစစ္အမွန္တရားမ်ားကိုလည္း လူသည္ မိမိနာမ္၀ိညာဥ္အား အနက္အ႐ႈိင္း တူးဆြေဖၚထုတ္ျခင္းျဖင့္သာ ေတြ႔ရွိသိျမင္ႏိုင္ေပသည္။

မိမိ၏အေတြးအၾကံ အသီးသီးကို ခြဲျခမ္းစိစစ္ကာ တစ္ခုေသာ အေတြးအၾကံေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ကာလ မိမိဘ၀၌ မည္သို႔ျဖစ္ေပၚပံု၊ မိမိႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ အျခားသူမ်ား၏ ဘ၀၌ မည္သို႔သက္ေရာက္ပံု၊ ထိုသက္ေရာက္မႈမ်ားေၾကာင့္ မိမိဆက္ဆံရေသာ လူမႈ၀န္းက်င္အေနအထားတို႔ ေျပာင္းလဲလာပံု၊ ထိုေျပာင္းလဲလာေသာ ပတ္၀န္းက်င္ အေနအထားမ်ားေၾကာင့္ မိမိဘ၀ကံၾကမၼာမ်ား၊ မိမိဘ၀၏ အေကာင္းအဆိုး အလားအလာမ်ား ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚပံု စသည္တို႔ကို ေစာင့္ၾကည့္မွတ္သားမည္။ တစ္ဖန္ ထိုအေတြးအၾကံကိုပင္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကာလ မိမိဘ၀၊ မိမိႏွင့္ ဆက္စပ္သူတို႔၏ ဘ၀၊ မိမိ ပတ္၀န္းက်င္၊ မိမိ အလားအလာ၊ မိမိ ကံၾကမၼာ စသည္တို႔၌ ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚပံုတို႔ကို ေစာင့္ၾကည့္မွတ္သားမည္။

ယင္းေစာင့္ၾကည့္ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအေပၚ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္မႈမ်ားျပဳမည္ဆိုပါက မိမိသာလွ်င္ မိမိ၏ အက်င့္စ႐ိုက္ကို ဖန္တီးသူ၊ မိမိသာလွ်င္ မိမိဘ၀ကို ပံုသြင္းသူ၊ မိမိသာလွ်င္ မိမိဘ၀ကံၾကမၼာကို အဆံုးအျဖတ္ျပဳေနသူျဖစ္ေၾကာင္း ပီျပင္ထင္လင္းစြာ သိျမင္လာေပမည္။
“ရွာေသာသူသည္ ေတြ႔၏၊ တံခါးေခါက္သူအတြက္လည္း တံခါးသည္ ပြင့္၏” ဟူေသာစကားသည္ ဤေနရာ၌ အျပည့္အ၀မွန္ကန္၏။

အေၾကာင္းမူ ထက္သန္ျပင္းျပျခင္း၊ စိတ္ရွည္ ဇြဲရွိျခင္း၊ မျပတ္ ႀကိဳးကုတ္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္သာ ပညာဘံုဗိမာန္တံခါးကို ဖြင့္လွစ္၀င္ေရာက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ပညာသည္  တန္ခိုးျဖစ္၏။
တန္ခိုးစြမ္းအားအေပါင္းတို႔အနက္ သစၥာတရားကို ျမင္သည့္ ပညာရွင္၏ တန္ခုိးစြမ္းအားသည္သာ အႀကီးမားဆံုး ျဖစ္ေခ်သည္။

လူတစ္ေယာက္၏ အေတြးကို သူ ဘာေတြ ေတြးေနပါသည္ ေျပာသျဖင့္ မသိရ။ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားျဖင့္သာ သိရ၏။

အိုက္ဇက္ ဘာရွိဗစ္ဆင္းဂါး


ေဖျမင့္
source....  http://mmcybermedia.com

No comments:

Post a Comment