ႏြံထဲမွာ ပတၱျမားမ်ားစြာ ရွိပါသည္
ဒီေန႔ ကိုဘသစ္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ လူေတြအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္တယ္။
“ကုိဘသစ္ေရ လူ႔တန္ဖိုးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ားရဲ႕ ယူဆခ်က္ကို ေျပာပါဦး”
“Value ေပါ႔ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ Value လို႔ ခင္ဗ်ားယူဆတာ ေကာင္းပါတယ္။ တန္ဖိုးေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ Price ဆိုတာလည္း ရွိတယ္ေလ။ တန္ရာတန္ေၾကးေပါ႔”
“ကိုညိဳရ- ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ပညာအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ပညာကို အေတာ္ေလးတန္ဖိုးထားခဲ႔တယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔မိတ္ေဆြေတြထဲမွာ စာအင္မတန္ေတာ္တဲ႔သူေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြကို တန္ဖိုးရွိတဲ႔သူေတြလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္”
“ဟုတ္ကဲ႔ ႀကီးလာေတာ႔ေကာ”
“တကယ္လည္း သူတို႔ဟာ တကၠသိုလ္ကေန ဘြဲ႔ရတယ္။ ပါေမာကၡႀကီးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ၀န္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ သူတို႔ဟာ တတ္တဲ႔ပညာနဲ႔ အသက္ေမြးၾကတာပါပဲ။ သူတို႔တစ္ေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သိပ္မဆံုျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ကို ကြ်န္ေတာ္ ေလးစားပါတယ္။ သူတို႔ဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ရတာနာေတြပါပဲ။ တန္ဖိုးရွိတဲ႔လူေတြလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္”
“ပညာတတ္ေတြ၊ ရာထူးရွိသူေတြကို ခင္ဗ်ားက ရတနာလို႔ ဆိုလိုတာေပါ႔ ဟုတ္လား ကိုဘသစ္”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ရတနာဆိုတာ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြမွာ ၀တ္ဆင္ၾကတယ္။ လူျမင္သူျမင္ ျပတာပါပဲ။ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ၀န္ႀကီးေတြ ပညာရွိေတြဟာ မၾကာခဏဆိုသလို ပြဲထုတ္ခံရတာကို ေတြ႔ရတယ္ေလ။ သူတို႔ဟာ Country’s Jewels ေတြပါပဲ”
“ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ငယ္ငယ္က စကားတစ္ခုကို သေဘာအင္မတန္က်တယ္။ အဲဒါက ပတၱျမားမွန္ရင္ ႏြံမွာနစ္ေသာ္လည္း မညစ္ရာတဲ႔”
“မွန္ပါတယ္။ မေဟာသဓဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ မေဟာသဓမင္းသားဟာ ဘုရင္ အမ်က္ရွိလို႔ တိုင္းျပည္က ထြက္ေျပးၿပီး အိုးလုပ္ေနရတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဘုရင္ ျပႆနာေတြေပၚတဲ႔အခါ ျပန္ေခၚတာပါပဲ”
“ဖတ္ဖူးပါတယ္”
“အမတ္ႀကီး ရာဇသႀကၤန္လည္း ဒီလိုပဲေလ၊ ဘုရင္က မႀကိဳက္လို႔ အျပစ္ေပးတဲ႔အေနနဲ႔ သူ႔ကို ဒလပို႔တယ္။ ေနာက္ တိုင္းျပည္မွာ ဆူပူေတာ႔မွ ျပန္ေခၚတာပါပဲ”
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း ဒီလိုပဲ ေရွာင္ေနရတယ္ မဟုတ္လား။ သူ႔ကို ဆုေတာ္ေငြ ငါးက်ပ္ဆိုၿပီး ထုတ္တာရွိတယ္ေလ။ ဂ်ပန္ကိုသြား ပညာသင္ၾကရတဲ႔ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ကို သတိရပါတယ္”
“ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒါကို အေလးအနက္ထားေျပာေနတာပါ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ေတြက အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ ဒီႏိုင္ငံက ထြက္သြားရတဲ႔ လူေတြ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ကို ယေန႔မွာ သမၼတႀကီးက ဖိတ္ေခၚေနတာၾကည့္ရင္ သူတို႔တစ္ေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူေတြပဲေပါ႔”
“သူတို႔တစ္ေတြထဲမွာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မရတဲ့ လူေတြလည္း ပါၾကမွာပဲ”
“ဟုတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က စား၀တ္ေနေရးအတြက္ Refugee Camp မွာပဲ အခ်ိန္ကုန္လို႔ ပညာမတတ္သူေတြလည္း ပါႏိုင္တာပဲ”
“ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းလာတဲ႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေက်ာင္းမေနရဘဲ ေတာမွာႀကီး၊ ေတာမွာေန၊ စာေတြမတတ္၊ စာေတြ မဖတ္တဲ႔ ရတနာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔တတ္သမွ်၊ မွတ္သမွ်၊ တစ္တပ္တစ္အား ပါ၀င္ၿပီး အလုပ္ လုပ္ၾကသူေတြပါ”
“သူတို႔တစ္ေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေလးစားပါတယ္”
“ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ တစ္ေလွ်ာက္မွာ လူရမ္းကားေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က အရက္မူးေနသူေတြ ျဖစ္တယ္။ အခ်ဳိ႕ မမူးေပမဲ့ ရမ္းတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ဖူးတယ္။ သူက ေျပာတယ္။ ‘ကြ်န္ေတာ္ ဘတ္စ္ကား ေမာင္းေနတယ္’ တဲ့။ အင္မတန္ေကာင္းတဲ႔ အလုပ္ပဲ။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ဘတ္စ္ကားေမာင္းတဲ့ လူေတြ လိုတယ္မဟုတ္လား။ ေတာမွာေတာ့ လွည္းေမာင္းတဲ့ သူေတြပါ။ ဒါေပမဲ႔ လွည္းနဲ႔ဘတ္စ္ကားဟာ မတူပါဘူး။ သူက မွားယြင္းသြားရင္ လူ႔အသက္ေပါင္း မ်ားစြာ ေသကုန္တာပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့လက ဘတ္စ္ကားေတြ တိုက္လို႔ ေမွာက္လို႔ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသရတဲ႔ သတင္းေတြ တီဗီမွာ ၾကည့္ရတယ္။ သူဟာ အရက္ေသာက္လို႔ျဖစ္ေစ မဆင္မျခင္ ေမာင္းလို႔ျဖစ္ေစ၊ သူရမ္းကားတဲ႔အခါ ဘတ္စ္ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြေကာ ေဘးက လူေတြေကာ ဒုကၡလွလွႀကီး ေရာက္ရေတာ႔တယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း ပ်က္စီးတာေတြ ရွိတယ္”
“ခင္ဗ်ားေျပာမွ အာရပ္ေႏြဦး Arab Spring ကို သတိရတယ္”
“ဘယ္လို ဘယ္လို”
“ခုေခတ္မွာ ဆိုင္ကယ္စီးသူေတြ ဆိုယ္ကယ္ ကယ္ရီလုပ္သူေတြဆိုရင္ သူတို႔ေမွာက္ရင္ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ပဲ ဒုကၡေရာက္တယ္။ ဘတ္စ္ကားဆိုရင္ အေယာက္ ေလးငါးဆယ္ ဒုကၡေရာက္တယ္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူ ရမ္းရင္ေတာ႔ လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေရာက္တာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ Arab Spring ကုိ သတိရတယ္ ေျပာတာ”
“ကဒါဖီတို႔ အာဆတ္တို႔ကို ေျပာတာလား”
“ဟုတ္တယ္ေလ၊ လစ္ဗ်ားေခါင္းေဆာင္ မိုမန္ကဒါဖီဆိုရင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုး ေၾကမြပ်က္စီးသြားၿပီးေနာက္ဆံုး သူကိုယ္တိုင္ အသက္ဆံုးသြားရတယ္။ ဆီးရီးယားက သမၼတ အာဆတ္ဆိုလည္း ခုအခါ ျပႆနာေတြ တက္ေနတယ္”
“ဒါက ေခါင္းေဆာင္ေတြေပါ႔ေလ။ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္။ ဆိုက္ကား နင္းသူေတြ ဆိုရင္ သူတုိ႔ဟာ စရိတ္သက္သက္သာသာနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြ လုပ္ေပးေနၾကတာပါပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈ မရွိဘူး”
“ဒါလည္း ေကာင္းတာပါပဲ”
“ေလွသမၺာန္ေတြဆိုရင္ ဒီလိုပဲ ပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဆိုက္ကားစီးသူေတြ ေလွ သမၺာန္စီးသူေတြဟာ လုံၿခံဳမႈမရွိဘူး”
“သူ႔သေဘာသဘာ၀ကိုက ဒီလိုျဖစ္ေနတာကိုး။ ေလွေတြမွာ အသက္ကယ္ေဘာေတြကို ၀တ္ဆင္ေစၿပီး ခရီးသြားၾကဖို႔ စည္းကမ္းေတြ ထုတ္ထားတယ္။ ဆိုက္ကားေတြကိုေတာ႔ သီးသန္႔လမ္းေတြ ေပးထားရင္ ေကာင္းတာေပါ႔”
“ဟုတ္ကဲ႔။ ခုထက္ထိေတာ႔ ဆိုက္ကားလမ္း၊ စက္ဘီးလမ္း၊ ဆိုင္ကယ္လမ္းေတြ မရွိေသးဘူး”
ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ကိုဘသစ္တို႔သည္ ေဆြးေႏြးရင္းႏွင္႔ ေဘးကို ေရာက္သြားတတ္ပါသည္။ ခုလည္း တိုင္းျပည္ရတနာမ်ားကို ေျပာဆိုၾကရင္းက ဆိုက္ကားသမား ေလွသမားမ်ားကို ေရာက္သြားပါသည္။ သူတို႔ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေလးထားၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔တစ္ေတြ၏ အလုပ္ကို တန္ဖိုးထားပါက သူတို႔ကို အႏၱရာယ္ကင္းေသာ လမ္းမ်ားကို ျပေပးရမည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင္႔ ကိုဘသစ္သည္ ေအာက္ေျခ အလယ္အလတ္လူတန္းစားကို ျပန္ၾကည့္ပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာပါ”
“ဟာ မြန္ျမတ္တဲ႔ အလုပ္ပဲေလ။ ဒီအလုပ္မ်ဳိးကို လုပ္တာ ခ်ီးမြမ္းစရာပါပဲ”
ေက်ာင္းဆရာအလုပ္သည္ မြန္ျမတ္လွသည္။ သူသည္ တစ္ႏွစ္ ေက်ာင္းသား ၁၀၀ ပညာသင္ေပးခဲ႔လွ်င္ သူ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္စဥ္ကာလ ႏွစ္ ၃၀ တြင္ ေက်ာင္းသားသံုးေထာင္ကို ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆရာမ်ားသည္ ရတနာမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းဆရာေတြ က်ဴရွင္ေပးသည္။ ေက်ာင္းအပ္လွ်င္ လာဘ္ယူသည္။ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းဆရာမ်ားတြင္ အျပစ္အနာအဆာ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ ေက်ာင္းဆရာသည္ ျပင္ပေလာကႏွင္႔ ဆက္ဆံရသည္မ်ား ရွိသည္။ သူ ဘဏ္သြားရသည္။ လစာေငြ ထုတ္ရသည္။ သူ ေစ်း၀ယ္ရသည္။ သူ႔က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးရံု ေဆးခန္းမ်ားသို႔ သြားရသည္။ ရပ္ကြက္ေထာက္ခံစာေတြ ရဲစခန္း ေထာက္ခံစာေတြ သန္းေခါင္စာရင္း၊ ဧည့္စာရင္းတိုင္တာေတြ၊ လူမႈေရးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္။ ပိုက္ဆံမရွိေသာ ေက်ာင္းဆရာေတြ အဆင္မေျပၾကပါ။
“ျမန္မာျပည္မွာ သိတဲ႔အတိုင္းပဲကြ။ ဘဏ္သြားေတာင္ အဆင္မေျပဘူး။ သူတုိ႔က လက္ဖက္ရည္ဖိုးေပးမွ ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္”
ဒီေတာ႔လည္း ေက်ာင္းဆရာေတြက က်ဴရွင္ေပးေငြရွာသည္မွာ မဆန္းလွပါ။ ေက်းလက္က ေက်ာင္းဆရာေတြလည္း ထိုနည္းတူပင္ ျဖစ္သည္။
“ကြ်န္မက ေက်ာင္းမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးထားပါတယ္။ က်ဴရွင္ယူစရာ မလိုပါဘူး။ ညေန အားကစားလုပ္ဖုိ႔ ကေလးကို တိုက္တြန္းပါ။ ကေလးက်န္းမာေရး ဂရုစိုက္ပါ။ က်ဴရွင္ဖိုးအစား ကေလးကို အဟာရျပည့္ေအာင္ ေကြ်းေမြးပါ” က်ဴရွင္အပ္ဖို႔ လာသူ ေက်ာင္းသားမိဘကို ဘယ္ဆရာ ဆရာမကမွ ထိုသို႔ မေျပာပါ။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ား ပိုက္ဆံလိုလာၾကသည္။
ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ အဖိုးတန္ ရတနာမ်ားကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ေျပာင္းလဲလာၾကသည္။ သူတို႔ ေျပာင္းလဲသလို သူတို႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္သည့္ ရတနာမ်ားလည္း ေျပာင္းလာပါသည္။ သူတို႔ ပြတ္တိုက္၍ ေျပာင္လက္လာေသာ ရတနာမ်ားရွိသလို အားမထုတ္ေသာေၾကာင္႔ ရတနာမ်ား ေမွးမွိန္ရသည္လည္း ရွိသည္။ တိုင္းျပည္အတြက္ အဖိုးတန္ ရတနာမ်ား ျဖစ္လာေစဖို႔ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ား အဓိက တာ၀န္ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းက ၀င္ေငြနည္းေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ပစ္ပယ္ထားသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းက ဩဇာမရွိေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ပစ္ပယ္ထားသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းက လုပ္ပိုင္ခြင္႔ အာဏာ မရွိေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ပစ္ပယ္ထားသည္။ ထို႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယေန႔မွာ ေပးဆပ္ေနရသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆရာမ်ားစြာမွာ ပညာသင္ေသာ အလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္မွ အရွိန္အ၀ါ အာဏာရွိေသာ ေနရာကို ေျပာင္းသြားၾကသည္။ ႏြံထဲမွာ ပတၱျမားမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ သူတုိ႔ကို ဆယ္ယူဖို႔ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လိုသည္။
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
(The Nation ဂ်ာနယ္၊ ၂၄၊ ၇၊ ၂၀၁၂)
source... ေမာကၡ
No comments:
Post a Comment