ကၽြန္ေတာ္ဟာ…
ဆရာလူထုစိန္၀င္းကို အၿမဲတမ္း ျငင္းခုန္ခဲ့တယ္…

ကၽြန္ေတာ္ဟာ လူထုသတင္းစာနဲ႔ မႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမယ့္ (လူထု)တိုက္ထုတ္ သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြကို ၾကည္ညိဳခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့ စာေပအကင္းဘ၀ကတည္းက မႏၲေလးကို ျမတ္ႏိုးခင္တြယ္စိတ္နဲ႔အတူ (လူထု)ကိုလည္း မႏၲေလးရဲ႕နိမိတ္ပံုတစ္ခုအျဖစ္ စြဲၿမဲမွတ္သားထားျခင္းလည္းျဖစ္တယ္။ (လူထု)မဟုတ္ရင္ မႏၲေလးမဟုတ္လို႔ပင္လွ်င္ ခံယူခဲ့တာလည္းျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း လူထုနဲ႔ပတ္သက္သမွ်စာေရးဆရာေတြကို မႏၲေလးစာေရးဆရာေတြအျဖစ္ ပုဂၢိဳလ္ခင္ခဲ့တယ္။ ျပန္လွန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ ေတာ့ လူထုသတင္းစာနဲ႔ မႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမယ့္ အထက္ဗမာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းက စာတမ္းေတြ…၊ စာအုပ္စာေပေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါကိုက… လူထု အ၀န္းအ၀ိုင္းလို႔ နားလည္ထားၿပီးသားပါပဲ။ အထက္ဗမာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းရဲ႕ စာေပၾသဇာကို အျပည့္အ၀ခံယူခဲ့တယ္။ လက္ခံခဲ့တယ္။ ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။ ဆိုပါေတာ့… ဒီစာေပၾသဇာ…၊ ဒီတရားကို ‘မင္’ခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ လူထုနဲ႔ပတ္သက္တဲ့စာေရးဆရာေတြကို ၾကည္ညိဳခဲ့တယ္ဆိုရမွာ… တရား‘မင္’ခဲ့လို႔ ပုဂၢိဳလ္(လူ)ကို ‘ခင္’ခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လူထုဦးလွနဲ႔ လူထုေဒၚအမာတို႔ကို လူထုတိုက္ရဲ႕ဧည့္ခန္းထဲမွာ စတင္ေတြ႕ျမင္ဖူးတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ထဲေလာက္မွာပဲ ဆရာ လူထုစိန္၀င္းကိုလည္း မႏၲေလးေဆး႐ံုႀကီးေရွ႕ လမ္း ၃၀ ေပၚက အိမ္ခန္းတစ္ခန္းမွာ စတင္ေတြ႕ဖူးတာပါပဲ…။ ဒီအခ်ိန္ဟာ… ၁၉၈၀ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လူထုဦးစိန္၀င္းတို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ကာလေတြပါပဲ…။ ဆရာတို႔နဲ႔အတူတူ မႏၲေလးျပန္ေရာက္လာတဲ့ အစ္ကိုတစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႕စက္ဘီးေပၚတင္ၿပီး လူထုဦးစိန္၀င္းနဲ႔ေတြ႕ေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အလံမလွဲစတမ္းတို႔၊ ေစာမိုခမ္းတို႔ကို သိပ္ႏွစ္သက္ေနၿပီ။ အစ္ကိုနဲ႔ စေနညတိုင္း စာ၀ိုင္းေပ၀ိုင္း စကား၀ိုင္းျဖစ္ေနေလေတာ့… ‘မင္း… ဦးစိန္၀င္းနဲ႔ ေတြ႕ရမယ္’ဆိုကာ ေတြ႕ျဖစ္ၾကတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္း ၃၀ ေပၚက အိမ္ခန္းေလးေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေမွာင္ေနၿပီ။ လမ္း ၃၀ ေပၚမွာ ကားျပာဘတ္စ္ကားေတြေတာင္ သိမ္းေနၿပီ။ ျမင္းလွည္းေတြ၊ စက္ဘီးေတြ၊ ဆိုက္ကားေတြကေတာ့ ရိွေနေသးရဲ႕။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဆး႐ုံႀကီး၀င္းထဲမွာကေတာ့ ခပ္မွိန္မွိန္ မီးေခ်ာင္းေရာင္ေအာက္မွာ အေမွာင္ရိပ္တခ်ဳိ႕က လူမမာေမးသူေတြကို ႏွင္ထုတ္ေနေလရဲ႕…။ အိမ္ခန္းေလးနဲ႔ ကပ္လ်က္အခန္းက ေအာက္လင္းဓာတ္မီးအလင္းေရာင္မွာ ႀကံရည္ႀကိတ္စက္က ျခဴသံေပးၿပီး မူးခ်ာပတ္ခ်ာလည္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ခန္းေလးေရွ႕ ရေသ့ေက်ာင္းေပၚထိုင္ၿပီး အစ္ကိုက အသံေပးလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခမ္းလွမ္းလွမ္းက ႀကံရည္ႀကိတ္စက္ကိုၾကည့္ၿပီး မူးခ်ာပတ္ခ်ာလည္ရမယ့္အစား ရင္ေတြခုန္လို႔…။ လူထုစိန္၀င္း…၊ ၀င္းေဇာ္…၊
ခဏေနေတာ့ ေခ်ာင္းသံ တဟြပ္ဟြပ္နဲ႔ ခပ္ခ်ိနဲ႔နဲ႔လူတစ္ေယာက္က ခ်ဳိင္းေထာက္အားျပဳၿပီး အခန္းထဲကထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ခံုမွာ ခပ္ျဖည္းျဖည္းထိုင္တယ္…။ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ကို မီးညႇိတယ္။ အလင္းေရာင္ပ်ပ်မွာ ျမင္ရတာက ခ်ဳိင္းေထာက္အားကိုးေနရတဲ့ ခ်ိနဲ႔နဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ ဆန္႔က်င္စြာ မ်က္ႏွာမွာ ၾကည္လင္ခိုင္မာေနတာပါ…။ “ဒါ… စာေရးဆရာ လူထုစိန္၀င္း…”လို႔ အစ္ကိုက ေျပာတယ္။ အား… လူထုစိန္၀င္း…၊ ၀င္းေဇာ္…။ ၿပီးေတာ့ အစ္ကိုက ‘ဒါ… ကၽြန္ေတာ့္ညီပါ…၊ စာေရးဖို႔ သားဖို႔ ၀ါသနာပါတယ္’လို႔ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္တယ္။
ဒီမွာတင္ ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိတာတစ္ခုက က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့ဆရာက ေ၀ဒနာအေၾကာင္း၊ ေလာကဓံအေၾကာင္း မၿငီးတြားဘူး။ ရဲေဘာ္္ေတြ က်န္းမာေရးအေၾကာင္းေမးတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိုးေ၀မဂၢဇင္းထဲက ေဆာင္းပါးေတြ ကဗ်ာေတြ အေၾကာင္းေျပာတယ္။ ေျပာတယ္ဆိုတာထက္ ေ၀ဖန္တယ္၊ သံုးသပ္တယ္…။ ဆရာ့မ်က္ႏွာ၊ အမူအရာနဲ႔ စကားေတြဟာ တက္ၾကြမႈရဲ႕အမွတ္လကၡဏာေတြဆိုတာ ျငင္းမရဘူး…။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အျပန္မွာ… လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ၾကရင္း အစ္ကိုက ေထာင္ထဲက၊ ကိုကိုးကၽြန္းက…၊ ေနာက္ထပ္တဖန္ ေထာင္ထဲက လူထုဦးစိန္၀င္း အေၾကာင္းေတြေျပာျပတယ္။
ဆရာဟာ… ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီတက္ၿပီး ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ အဖမ္းအဆီးခံရကာ ကိုကိုးကၽြန္းကိုပို႔ခံခဲ့ရတယ္။ က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ကၽြန္းကေန ျပည္မကေထာင္မွာ ျပန္အပို႔ခံခဲ့ရၿပီး ၁၉၇၂ ခုႏွစ္မွာ ျပန္လြတ္ခဲ့တယ္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ ျပည္သူ႕တိုးတက္ေရးပါတီဥကၠဌ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ (ကြယ္လြန္)နဲ႔ အမႈတြဲအျဖစ္ျပန္လည္ အထိန္းသိမ္းခံရၿပီး ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မွာမွ ျပန္လြတ္ခဲ့တယ္။ ေထာင္တြင္းက ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းခံရမႈေတြေၾကာင့္ ညာဖက္ကိုယ္တစ္ျခမ္းေသခဲ့တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္အစ္ကိုက ရွင္းျပခဲ့တယ္။
အဲသည္အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လူထုဦးစိန္၀င္းထက္ ၀င္းေဇာ္ကိုပိုသိ၊ ပိုႀကိဳက္ေနတာေတာ့ ၀န္ခံပါတယ္။ ‘အလံမလွဲစတမ္း’ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ စံျပဳအတုယူစရာျဖစ္သလို…၊ ‘ေစာမိုခမ္း’ က ရင္မွာတလွပ္လွပ္နဲ႔ ရသအျပည့္ေပးတဲ့ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ေနာက္ခံ ၀တၳဳရွည္ႀကီး အျဖစ္ စြဲမက္အတုယူလႊမ္းမိုးေနခဲ့တယ္။
ေနာက္… ဆရာ သူအိမ္၊ သူ႕ဇနီးဇာတိ ေတာင္ႀကီးေျပာင္းသြားတာ…၊ ေနာက္… ရန္ကုန္ေျပာင္းသြားတာ…၊ ေနာက္… အဂၤလိပ္စာသင္တန္း ဖြင့္ေနတာ…၊ စတဲ့ စတဲ့ အခ်က္ေတြကို အစ္ကိုက တဆင့္သိေနရတယ္။ အစ္ကိုကေတာ့ ေနာက္ပိုင္း… သူ႕ရဲေဘာ္ လူထုဦးစိန္၀င္းနဲ႔ေရာ… ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေရာ ၁၀ ႏွစ္ ၁၀ မိုး ေ၀းသြားခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၃ ခု၊ လူထုတိုက္ အယ္ဒီတာစားပြဲမွာ ေဒၚေဒၚ လူထုေဒၚအမာ အရိပ္ခိုၿပီးေနာက္… ဆရာလူထုဦးစိန္၀င္းရဲ႕ ေဆာင္းပါးေတြ မဂၢဇင္းအသီးသီးမွာ ျပန္လည္ဖတ္႐ႈလာရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဒၚေဒၚရဲ႕လက္တံုးေတာင္ေ၀ွးအျဖစ္ ဆိုးတိုင္ပင္၊ ေကာင္းတိုင္ပင္ တူသားေနာင္မယ္ အရင္းအခ်ာအေနနဲ႔ ဆရာလူထုစိန္၀င္းက အနီးကပ္ဆံုးျဖစ္ေနတာမို႔… ေဒၚေဒၚရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သာမက… ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ပါမက်န္ ေဒၚေဒၚဆီကို အၿမဲမျပတ္စာေရးၿပီး ဆရာက အသိေပးတယ္၊ ေဆြးေႏြးတယ္။ ဒီလိုစာေတြရလာရင္… ျပသင့္ျပထိုက္၊ ဖတ္သင့္ဖတ္ထိုက္တဲ့ စာမွန္ရင္ ေဒၚေဒၚက ကၽြန္ေတာ့ကိုျပတယ္၊ ဖတ္ေစတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာပါအေၾကာင္းအရာေတြကို ေဒၚေဒၚက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေျပာဆိုတာမ်ဳိးေတြရိွတယ္။ ဒီၾကားထဲ… မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ (ျဗဴးတီး ထင္ပါရဲ႕) မွာပါတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ‘သူရဲေကာင္း’နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီးေနာက္… ကၽြန္ေတာ္က ျပန္လည္ျငင္းခုန္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ဆီ စာရွည္ႀကီးေရးၿပီး ျငင္းခုန္ခဲ့တာပါ။ ဒါဟာ… ဆရာ့ကို ပထမဆံုးျပန္လည္ျငင္းခုန္ျခင္းအစပါပဲ…။
ဒီ့ေနာက္ပိုင္း ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ပိုမိုေႏြးေထြးလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စာမူေတြ လံုးခ်င္း စာအုပ္အျဖစ္ထုတ္ေ၀ႏိုင္ေရးေတြမွာ အမ်ားဆံုးကူညီခဲ့တယ္။ အိပ္ရာထဲကဆရာက… ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္တစ္ခု ရန္ကုန္ျဖန္႔ခ်ီေရးမွာ အစအဆံုးကူညီေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျဖန္႔ခ်ီေရးပိုင္းမွာ အဆင္မေျပျဖစ္ေနတဲ့ လူထုတိုက္ထုတ္စာအုပ္ေတြကိုလည္း မမေဒၚတင္၀င္းနဲ႔ ညႇိၿပီး ဆရာက ရန္ကုန္ကေန ကူညီခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း သူ႕တပည့္လည္းျဖစ္ ရဲေဘာ္လည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ကိုပင္ ဆရာက လူထုတိုက္ရဲ႕စာအုပ္မ်ား စီစစ္ေရးကိစၥ၊ ျဖန္႔ခ်ီေရးကိစၥေတြမွာ အၿမဲတမ္း ခန္႔ထားၿပီး ရန္ကုန္ကေန ကူညီေစခဲ့တယ္။
တစ္ခုေသာ ေဒၚေဒၚ့ေမြးေနမွာ မႏၲေလးကို ဆရာေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူထုအယ္ဒီတာအဖြဲ ႕ေနလည္ခင္း လက္ဖက္ရည္ခ်ိန္(ညေန ၃ နာရီ)ကို တကူးတကေစာင့္ၿပီး အစ္မႀကီး ေဒၚတင္၀င္းကိုခြင့္ေတာင္းကာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေခၚတယ္။ (အဲေလာက္ထိ လုပ္ငန္းနဲ႔ စည္းကမ္းပိုင္းကို ဆရာက သတိထားၿပီးလိုက္နာျပဳမူခဲ့တာပါ။) ဆရာနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရခ်ိန္မွာ စကားေတြအမ်ားႀကီး ေျပာျဖစ္တယ္။
လူထုတိုက္ရဲ႕ စာအုပ္လုပ္ငန္းေတြသာမက မႏၲေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္စာေပအ၀န္းအ၀ိုင္းရဲ႕ သေဘာထားေတြကိုပါ ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ဆရာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ျငင္းခုန္ခဲ့တာေတြရိွပါေသးတယ္။ ဆရာ မႏၲေလးမွာရိွစဥ္ကာလမ်ားအတြင္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဆရာ့ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်ျပတယ္။ အဲဒါက ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ဆိုင္ရာ ဒီပလိုမာတစ္ခုအတြက္ အျပင္ထြက္ သင္တန္းတက္ေရး ကိစၥပါ။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို စံမီသတင္းစာဆရာျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီအခ်က္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ျငင္းခုန္ခဲ့ျပန္တယ္။ ဆရာစိတ္ရွည္စြာနဲ႔ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း ဒီကိစၥေဆြးေႏြျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ယတိျပတ္ျငင္းခုန္လိုက္ပါတယ္။
ဒီေနာက္… အသြားအလာက်ဲေပမယ့္ ၁ ႏွစ္ တစ္ခါ၊ ၂ ႏွစ္တစ္ခါ ရန္ကုန္ေရာက္ျဖစ္ရင္ ဆရာ့ဆီ၀င္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္က ဆရာ့အိမ္မွာ စကားေတာ့ သိပ္မေျပာျဖစ္ၾကပါဘူး။ ဆရာစာေတြအေရးစိပ္လာတယ္။ လိုက္ဖတ္လို႔ မမီေအာင္ကိုေရးႏိုင္တာ အံ့အားသင့္မိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြ… ဆရာ ေမၿမိဳ႕ကို ေဒၚေဒၚနဲ႔ ေႏြလာခိုျပန္တယ္။ မႏၲေလးေရာက္ခိုက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ျဖစ္ေတာ့… အဲဒီကာလ ကၽြန္ေတာ့္ေနအိမ္ေျမယာ ကိစၥအတြက္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကတဆင့္ အေပၚထပ္ ပုဂၢိဳလ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို အေရးႀကီးကိစၥလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယူဆၿပီး ဆရာနဲ႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္တယ္။
ဆရာကလက္မခံဘူး။ ဆရာ့လက္မခံမႈအေပၚ ကၽြန္ေတာ္က ထပ္မံျငင္းခုန္ျပန္တယ္။ ဒါဟာ… ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ အေပၚထပ္အေဆာက္အအံု အေရးႀကီးျဖစ္ရပ္နဲ႔ ကနဦးသဲလြန္စအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ျငင္းခုန္မႈက မွန္ကန္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယူဆတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ့လက္မခံမႈကလည္း သေဘာတရားေရးအရ ဒီေန႔အထိ မွန္ေနျပန္ေရာ…။ ဆရာကျဖင့္ ဒီသေဘာထားကို ေသသည္အထိ ဆုတ္ကိုင္သြားတာပါပဲ။ ကဲ… ထားပါေတာ့
ဆရာက… လူထုသတင္းစာဆရာမ်ဳိးဆက္ကို သိပ္အာသီသရိွပံုရတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတင္းစာဆရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚတစ္ခါဆြဲတင္ျပန္ေရာ…။ မီဒီယာႀကီးတစ္ခုရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ မႏၲေလးမွာ တာ၀န္ယူေစမႈတစ္ခုပါပဲ…။ အစက… ဆရာ့အစီအစဥ္က အဓိကက်မႈမွာ ပါ၀င္ခဲ့တယ္ဆိုတာမသိသာခဲ့ဘူး…။ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းသိသာလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လိုေလးလံေႏွးကန္ စကားနည္းရန္စဲသူအဖို႔ ဘယ့္ႏွယ္သတင္းစာဆရာနဲ႔ ကိုက္ပါ့မလဲ…။ ဒီလိုနဲ႔ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း… ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္ေျမာက္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က အဆင္မေျပမႈမ်ားနဲ႔ လုပ္ငန္း ပိုင္းဆိုင္ရာ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥမ်ားကို ဆရာ့ထံဖုန္းဆက္ရင္ဖြင့္ခဲ့တယ္။ ဒါကို ဆရာက လက္မခံပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ စာရွည္ႀကီးေရးၿပီး ဆရာ့လက္မခံမႈကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္လည္ျငင္းခုန္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဒီစာရွည္ႀကီးကို ဆရာက ဖုန္းနဲ႔ပဲ ျပန္ၿပီးတံု႔ျပန္ခဲ့တယ္။ ‘ကိုဆူးငွက္ လုပ္စရာရိွတာ ဆက္လုပ္ပါ။ မႏၲေလးမွာ ခင္ဗ်ားရိွေနမွျဖစ္မွာ…၊ အယ္ဒီတာနဲ႔ထုတ္ေ၀သူျပႆနာဟာ အုိးေ၀ဦးညိဳျမတို႔ေခတ္ကတည္းက ရိွခဲ့တာမို႔ မဆန္းပါဘူး’တဲ့။ ဒါပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခပ္မဆိတ္နဲ႔ ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ ေနခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ကိုေတာ့ တယ္မေက်နပ္လွဘူးေပါ့။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလးအႏွစ္ ၁၅၀ ျပည့္တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ဆရာက… ႏွစ္ ၁၅၀ လက္ေဆာင္အျဖစ္ လက္ရိွမႏၲေလးစာေပအ၀န္းအ၀ိုင္းကို ေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး ခပ္စပ္စပ္ေလးေ၀ဖန္လိုက္ပါတယ္။ တကယ့္ ေစတနာက သူ႕တူသား ညီအစ္ကိုေတြျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီျပစ္မွတ္ထားတာပါ။ ဆန္ရင္းနာနာဖြပ္တဲ့ သေဘာ…။ ဒီအခ်က္အလက္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ့ဆီ စာရွည္ႀကီး(ဖူးစခက္ စာမ်က္ႏွာ ၃၀ ေက်ာ္)နဲ႔ ျပန္လွန္ျငင္းဆန္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဆရာ့အေပၚေနာက္ဆံုးျငင္းဆန္မႈကေတာ့ ဆရာစီစဥ္ခဲ့တဲ့၊ ဆရာျဖစ္ေစခ်င္တဲ့…၊ ဆရာထားခဲ့တဲ့ေနရာကေန… ဆရာ့ကို မတိုင္ပင္ပါဘဲ…၊ ကၽြန္ေတာ္စြန္႔ခြာေက်ာခိုင္းခဲ့တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သတင္းစာဆရာမျဖစ္ခ်င္ပါ…။ (ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ေယာက္ေယာက္က ခင္ဗ်ား သတင္းစာဆရာမျဖစ္ခ်င္ပါဆိုတာထက္ မျဖစ္သင့္တာ…၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ…၊ ျဖစ္ဖို႔အရည္အခ်င္းကို လံုး၀မရိွတာ… လို႔လည္း ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ ပါတယ္။)
ဒီေနရာမွာျပန္ၿပီး စဥ္းစားသံုးသပ္လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာျငင္းခုန္မႈေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္က ဆင္ေျခဆင္လက္မ်ားစြာနဲ႔ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းျခင္း၊ လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ဦးခ်င္းစီဆိုင္ရာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ျပႆနာအက်ဳိးအေၾကာင္း (ေျခေသးတ႐ုတ္မ ေျခပတ္အ၀တ္စလို ရွည္လည္းရွည္၊ နံလည္းနံ)တဲ့ ‘သာမည’ေတြသာျဖစ္ၿပီး၊ ဆရာက… သူယံုၾကည္တဲ့ သေဘာထားနဲ႔ အေျခခံၿပီး ေစတနာပါေသာ ‘အဓိက’ေတြနဲ႔သာ ခ်ိန္စက္ ‘ျပတ္သား’ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေနာက္မွသိလာခဲ့ရ ပါတယ္။ ဆရာက လူကိုမေျပာ…၊ မူကိုပဲကိုင္ၿပီး မတိမ္းမေစာင္းေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာလည္း နားလည္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္…
ဆရာ လူထုစိန္၀င္းဟာ ခိုင္မာတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုကို အသက္ထက္ဆံုး ဆုတ္ကိုင္ က်င့္ႀကံသြားသူ…။ ဒီယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အဓမၼေတြကို ေတြ႕ရာသခ်ႋဳင္းဓားမဆိုင္း ခုခံ ကာကြယ္ခဲ့သူ၊ ဒီယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ ျပည္သူလူထုဘက္သား အမွန္တရားဖက္က တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူ၊ မိမိကိုယ္ခႏၶာ မသန္မာသည္အထိ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ သန္မာခဲ့သူ၊ မိမိအားအင္ဆုတ္ယုတ္သည္အထိ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖစ္ခဲ့သူ၊ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ မိမိယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခဲ့သူပါပဲ။
ဒီကေန႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ဆီ ဦးတည္တည္ေဆာက္မႈမွာ လြတ္လပ္ပြင့္လင္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ လူထုဆက္သြယ္ေရးက႑က ေနာင္မ်ဳိးဆက္ေတြ အေမြ ဆက္ခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆရာ လူထုစိန္၀င္းရဲ႕စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အားမာန္ေတြဟာ ထုႀကီးထည္ႀကီးနဲ႔ စံျပနမူနာအျဖစ္က်န္ရစ္ အဓြန္႔ရွည္ေနဦးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာ လူထုစိန္၀င္း ဘယ္ေတာ့မွ မေသပါဘူး။
ဆူးငွက္
No comments:
Post a Comment