ပုပၸားေတာင္ၾကီးျမင္ျပီလားေဟ့

က်ြန္မသည္ ဇာတိရပ္ရြာအညာေျမမွ အေၾကေအာက္ရြာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဆီသို႔ေျပာင္းေရႊ႕
ေနထုိင္လာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ရွိေခ်ၿပီ။ အႏွစ္ေလးဆယ္ဆုိသည္မွာ လူ႔ဘဝတစ္ဝက္
ဟုပင္ တင္စားေျပာႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကíန္မအတြက္မူ အညာေျမကို မေမ့ႏိုင္ေသးဘဲ
တမ္းတမ္းတတ လြမ္းေနရဆဲျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ပုပၸားေတာင္မႀကီးအေရွ႕ဘက္မွ လက္ပန္
ျပားဆိုေသာ ရြာႀကီးကို လြမ္းစိတ္ေတြတေဝေဝ ျဖစ္ရသည္။
က်ြန္မတို႔ရြာသည္ ပုပၸားေတာင္မႀကီးႏွင့္ ဆယ္မုိင္အကြာမွာ ရွိသည္ဆုိေသာ္လည္း ပုပၸားေတာင္မႀကီးကို အေဝးက ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ရသည္။ ဂႏၾၶြဝင္ေျမာက္ ေတာင္အုပ္စုႀကီး
ျဖစ္သလို ေတာင္မႀကီးမွ ျဖာထြက္ဆင္းသက္လာေသာ ေတာင္တန္းေတာင္စဥ္တို႔ကလည္း ႐ႈေမွ်ာ္မဆံုး သြယ္တန္းေနသည္။ ပုပၸားေတာင္ႀကီးကို အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ အသြင္သ႑ာန္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ထုိအထဲတြင္ ကíန္မတို႔ အေရွ႕အရပ္ဘက္မွ ျမင္ရေသာ ပုပၸားေတာင္သည္ ယက္ကန္းလက္ခတ္ သ႑ာန္ရွိေလ၏။
က်ြန္မငယ္စဥ္ကေလးဘဝ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္သမီးအရြယ္တြင္ ဖခင္က ကíန္မ၏
ဦးေခါင္းကုိ သူ၏သန္မာထြားက်ိဳင္းလွေသာ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ကိုင္ညွပ္လ်က္ အထက္သို႔ ပင့္ေျမွာက္ကာ ဓပုပၸားေတာင္ႀကီး ျမင္ၿပီလားေဟ့ဓဟုေမးလ်က္ ျပသေလ့ရွိသည္။ တစ္ႀကိမ္
ေျမွာက္လိုက္ ဓပုပၸားေတာင္ႀကီး ျမင္ၿပီလားေဟ့ဓဟု ေမးလိုက္ႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါအခါ ေန႔စဥ္လိုလုိ လုပ္ေလ့ရွိသည္။ ခါးကိုဆန္႔လ်က္ မျခင္းျဖင့္ အရပ္ျမင့္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သကဲ့သို႔ ပုပၸားေတာင္ႀကီးကို သူခ်စ္ခင္သလို ခ်စ္ခင္တြယ္တာေစရန္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။
အမွန္စင္စစ္ က်ြန္မတို႔သားအဖသာမက ရြာမွဖခင္တုိင္းက သားသမီးမ်ားကို ပုပၸား
ေတာင္ဘက္ဆီသို႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကေလးသူငယ္တုိင္းကို ျပသေလ့ရွိၾကသည္မွာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ
ျဖစ္သည္။ မိမိသားသမီးမ်ားကို ေတာင္ေတာ္ေရႊပုပၸားကုိ ေျမွာက္ကာျပသသည့္ဓေလ့ မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္ခဲ့သည္ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း က်ြန္မ၏ ဇာတိေျမက ရြာသူရြာသားတို႔သည္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပုပၸားေတာင္ႀကီး ျမင္ၿပီလားဆိုသည့္ ေမးခြန္းကို ေျပာရလြန္းသျဖင့္ ပီပီသသပင္ အသံမထြက္ေတာ့ဘဲ ဓပုပ္ဗေတာင္ဂ်ီး ျမင္ဘလားေဟ့ဓဟုပင္ ခပ္ဝဲဝဲျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ။
က်ြန္မတို႔ေဒသကား ပုပၸားေတာင္ကို အစျပဳလ်က္ သြယ္တန္းလာေသာ ပဲခူး႐ိုးမ၏ ခရီးဦးအစ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းမ်ားအၾကား ႀကီးျပင္းခဲ့သူျဖစ္၍ ေတာင္တန္းေတာင္စြယ္တုိ႔ကို ျမင္လွ်င္ကုိ ျမတ္ႏုိးတြယ္တာတတ္ေလ၏။ ရြာကိုဝုိင္းပတ္ထားေသာ ေတာင္နီေတာင္၊ ေတာင္ဖိုး
အုိေတာင္၊ မ်က္လွေတာင္၊ ေတာင္လွ၊ ဘုရားေလးကုန္း အစရွိေသာ ေတာင္မ်ားစြာကိုလည္း နက္နက္႐ႈိင္း႐ိႈင္း ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေလသည္။
ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕သူမုိ႔ ေတာေတြ ေတာင္ေတြ၏ တန္ဖိုးကိုလည္းသိပါ၏။ နားလည္ပါ၏။ ငယ္စဥ္ကပင္ မွတ္သားခဲ့ေသာ စကားမ်ားတြင္ ေတာင္တစ္လံုး၏ အေရးပါပံု၊ ခုိင္ၿမဲပံုကိုလည္း စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္သားခဲ့သည္။ အေမက အေဖကြယ္လြန္ဆံုးပါးေသာအခါ (ေရႊေတာင္ႀကီး ၿပိဳတာပါပဲ)ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အေမ၏ ဘဝအတြက္ အဓိကအားကိုးအားထားျပဳရာ အေဖမရွိ
ေတာ့ျခင္းကို ေတာင္ၿပိဳျခင္းႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းတင္စားေျပာဆိုခဲ့သည္။ သားအမိမ်ားအေပၚ ထားရွိေသာ မိဘေမတၱာကိုေတာ့ (ျမင့္မုိရ္ေတာင္ဦး မကက်ဴးသား ေက်းဇူးအရွင္ ေမြးမိခင္ႏွင့္ဖခင္)ဟု တင္စားေျပာဆုိၾကျပန္သည္။ လက္ခံပါသည္။ ေျပာထုိက္ပါသည္။ တကယ္ပင္ ႀကီးမားေသာအရာ ခုိင္ၿမဲေသာအရာ မိဘေမတၱာတရားကုိ ေတာင္မ်ား၏ ခုိင္မာမႈ ႀကီးမားခန္႔ထည္မႈႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္
ႏုိင္ၾကပါသည္။
က်ြန္မ၏ဘဝတြင္ ဤမွ်ႀကီးမားခုိင္ခန္႔ေသာ အားထားရာ၊ အမွီအခုိျပဳရာ၊ ေမတၱာတရား
ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းရာေသာ ေတာင္ႀကီးမ်ားၿပိဳသည္ကို ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝက လံုးဝမျမင္
ဘူးခဲ့။ လူကေတာ့ ေသႏုိင္ဆံုးႏုိင္သည္။ လူေသဆံုးသလုိ ေတာင္ဆိုတာေကာ ပ်က္တတ္သလား။ ၿပိဳတတ္သလား။ ေတာင္တစ္လံုးလံုး ၿပိဳေလာက္ေအာင္ အဘယ္အရာက စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သည္
ကုိမသိခဲ့။ ခုိင္မာခန္႔ညား ႀကီးမားျမင့္ေမာက္ေသာ ေတာင္ႀကီးေတြ ေျမသားၾကမ္းျပင္အထိ ၿပိဳမည္
ဟုလည္း မထင္မွတ္ခဲ့မိေခ်။
က်ြန္မမွားပါသည္။ အသက္ႀကီးလာမွ ေတာင္ၿပိဳသြားသည္ကုိ ျမင္ဖူးေတာ့သည္။
က်ြန္မ အလုပ္တာဝန္ျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္မွ ျမင့္ေမာက္လွေသာ ေတာင္ႀကီးေတြ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ ျဖစ္ၾကရသည္ကို ျမင္ဖူးေတာ့သည္။ ဖားကန္႔မွာ
အေျခခ်၍ အၿမဲေနထုိင္ရသည္ေတာ့မဟုတ္။ ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔သို႔ ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္၊ သံုးလ
တစ္ႀကိမ္ သြားရသည္။ ထုိသို႔ သြားရသည့္အခါတိုင္း ပထမတစ္ႀကိမ္သြားစဥ္က ေမာ္၍ေမွ်ာ္၍
ၾကည့္ရေသာ ေပသံုး၊ ေလးေထာင္ျမင့္မားေသာ ေတာင္ထြတ္ႀကီးတစ္လံုးသည္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္
ေရာက္လွ်င္ ကြင္းျပင္ႀကီးျဖစ္သြားတတ္သည္ကုိ စတင္ျမင္ဖူးသည္။
စက္ယႏၲရားႀကီးေတြႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္းေတြ တူးၾကေဖာ္ၾကသည္ကိုး။ တခ်ိဳ႕ေသာ ေတာင္မ်ားမွာမူ ဟိုဘက္ျခမ္း၊ ဒီဘက္ျခမ္း ႏွစ္ဘက္သံုးဘက္ညွပ္၍ တူးေဖာ္ၾကရင္း ေတာင္ပဲ့ေတာင္ရြဲ႕ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနတတ္သည္။ မယ္ေငြဥတစ္ေယာက္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ေဒသသို႔ မၾကာခဏေရာက္ေလမွ ေတာင္တို႔
မည္သည္ ၿပိဳက်သြား႐ံုမက ေလာကထဲမွ အမည္နာမကေလးမွ် မက်န္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္၍
ပင္ သြားတတ္ပါကလားဟု သိရွိေလေတာ့သည္။
ထုိအခါ က်ြန္မ စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ေတာင္တို႔မည္သည္ သူ႔သေဘာေလာက္ အလိုလိုၿပိဳရန္ ခက္ခဲေသာ္လည္း လူတို႔၏ ေလာဘျဖင့္ၿဖိဳလွ်င္ လပိုင္းအတြင္း ၿပိဳတတ္ပါကလားဟု အသိေတြတိုးလာ၏။ ေတာင္တစ္လံုးအသစ္ျဖစ္ရန္ ကပ္ကမBာတစ္ခုမွ် ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲျဖစ္ေပၚရန္ လြန္စြာခဲရင္းေသာ္လည္း ေလာဘသားတို႔ ၿဖိဳေလေသာ္ တစ္လ၊ ႏွစ္လ ၿဖိဳ႐ံုမွ်ျဖင့္ ၿပိဳ႐ံုမက ေပ်ာက္ကြယ္တတ္ပါကလားဟု သခၤန္းစာသစ္ေတြ တိုးလာ၏။ သခၤန္းစာသစ္ေတြ တိုးလာသလို အေတြးေပါင္းမ်ားစြာလည္း ဝင္မိ၏။ လူမည္ေသာသတၱဝါသည္ သဘာဝတရားတို႔ကို မခ်စ္မခင္။ ေရႊကို ေငြကိုခ်စ္၍ သဘာဝကုိ ျပစ္ပယ္ကာ ေတာကိုသတ္၊ ေတာင္ကိုသတ္တတ္
ေပတကားဟုလည္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိျပန္၏။ အရင္းစစ္ေသာ္ ေလာဘတည္း။ ေလာဘကား လူႏွင့္လူခ်င္းလည္း သတ္ႏုိင္၏။ ေတာေတြ၊ ေတာင္ေတြကိုလည္း သတ္ႏုိင္ေလ၏။
က်ြန္မကား ဖားကန္႔ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေလတုိင္း ေတာင္လြမ္းမ်က္ရည္ က်ေလသည္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ၿဖိဳေနဆဲေတာင္တန္းမ်ားမွ ဝင္းဝါေနေသာ ေျမသားတခ်ိဳ႕ႏွင့္ အေကာင္းပကတိ က်န္ေနေသးေသာ အစိမ္းေရာင္တခ်ိဳ႕ ကြက္ၾကားေတြ႕လွ်င္ မ်က္စိပသာဒ အလြန္လွသျဖင့္ ဓလွလိုက္တာဓဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ က်ြန္မကား မေပ်ာ္ႏုိင္။ ပါးစပ္ကလည္း "ဘယ္ကလာလွရမွာလဲ။ အဲဒါ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေတြ ပ်က္စီးေနတာ။ ေနာက္ဆက္တြဲ
ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး " ဟု ေျပာမိတတ္၏။ အဆုိးဆံုးမွာ ေတာင္ၿပိဳသြားေသာ ေျမသားမ်ား
ႏုန္းတင္သျဖင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားပါ ေကာျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုေတာ့ မယ္ေငြဥတစ္ေယာက္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕သို႔ မေရာက္သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ။ တစ္ရံတစ္ခါေတာ့ ဖားကန္႔ေဒသမွာ ကခ်င္ေတာင္တန္းႀကီးေတြ ရွိမွရွိပါေသးရဲ႕လားဟု လြမ္းေမာတသစြာ ေတြးမိတတ္သည္။
ယခုတေလာတြင္မူ မၾကာမီ သီတင္းပတ္မ်ားကစတင္၍ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မံုရြာခ႐ိုင္ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္၊ ေၾကးစင္ေတာင္၊ စံပယ္ေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္း
အေၾကာင္း မီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ၾကားသိရျပန္ေလေသာ္ မယ္ေငြဥတစ္ေယာက္ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ ျဖစ္ရျပန္သည္။ ေတာင္-ေတာင္-ေတာင္။ ေတာင္ဟူသည္ကား ေဒသခံတုိ႔အတြက္မူ အမည္နာမကုိ ၾကား႐ံုမွ်ႏွင့္ ရင္ခုန္စရာ၊ တြယ္တာစရာ ဘဝသံေယာဇဥ္ေတြ ရွိေနတတ္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ေတာင္ရွိရာအရပ္တို႔ကား ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္၊ သံ၊ ပတၱျမား၊ ေၾကးနီ စေသာ ရတနာေတြလည္း ကိန္းေအာင္းတည္ရွိေနတတ္သည္။ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ ရတနာမ်ား
ရွိမွန္းသိလွ်င္ ေလာဘသားေတြ ေရာက္ရွိလာကာ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ားျဖင့္ အတုိင္းအတာမဲ့ တူးယူၾကေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေပသံုး၊ ေလး၊ ငါးေထာင္ အရြယ္အစားရွိေသာ ေတာင္ႀကီး
မ်ားပင္ တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုးလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကရေလေတာ့သည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ေဒသမွာ ေတာင္ေတြၿပိဳဆင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾက
ရေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ား အထိုက္အေလ်ာက္ အက်ိဳးေက်းဇူးရွိေနသျဖင့္ ျပႆနာႀကီးႀကီး
က်ယ္က်ယ္ျဖစ္သံ မၾကားခဲ့ရ။ မံုရြာခ႐ိုင္ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ရွိ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္၊ စံပယ္ေတာင္၊ ေၾကးစင္ေတာင္မ်ားမွာမူ ေၾကးနီထုတ္လုပ္ေသာ ကုမၸဏီမ်ားက တာဝန္ခံတာဝန္ယူမႈ မရွိၾကသျဖင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား အက်ိဳးေက်းဇူးမပါ။ လက္ဗလာျဖစ္ၾကရၿပီး ေၾကးနီစီမံကိန္း
ရပ္တန္႔ရန္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုျဖင့္ ဆႏၵျပေနၾကသည္။ မိမိတို႔ေဒသမွာ သတၱဳသိုက္ရွိသည္။
ထုိသတၱဳသိုက္ကား ေဒသခံမ်ားအက်ိဳးမရွိျဖစ္လွ်င္ ျပႆနာေတြျဖစ္မည္မွာ သဘာဝသာတည္း။ ေဒသခံမ်ားအက်ိဳးရွိေစဦးေတာ့။ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းမ်ား၏ မူလအမည္နာမပင္ မက်န္ရွိေအာင္ ၿဖိဳဖ်က္၍ ၿပိဳပ်က္ေပ်ာက္ကြယ္သည္အထိေတာ့ မည္သူကမွ သေဘာတူႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ေျပာသာေျပာရပါသည္။ က်ြန္မတုိ႔ေဒသ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ပုပၸားေတာင္ႀကီး၏ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းရွိ ေတာင္ေပၚ၊ ေက်ာက္တံခါး၊ ငရံ႕ကုန္း စေသာေက်းရြာမ်ားမွ ပိုဇုိလန္ဟုေခၚေသာ မီးေတာင္ေခ်ာ္ေျမမ်ားကို တူးေဖာ္ေနၾကသျဖင့္ ေတာင္သားနံရံေတြ အေတာ္ပ်က္စီး
ၿပိဳက်ေနၿပီျဖစ္သလို လယ္ယာသိမ္းမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု သိရသည္။ အထူးသျဖင့္ ငရံ႕ကုန္းရြာအနီးမွာ အလြန္ဆိုးရြားေသာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
က်ြန္မကေတာ့ ပုပၸားေတာင္ေဒသမွာ မည္သည့္ရတနာသတၱဳပစၥည္းမွ မထြက္ေစခ်င္မိပါ။ ရတနာသတၱဳသိုက္ေတြရွိျခင္းက လွပေသာမိန္းမပ်ိဳကေလးကဲ့သို႔ အႏၲရာယ္မ်ားလြန္းလွသည္။
က်ြန္မ၏ဖခင္က က်ြန္မကို ပုပၸားေတာင္ႀကီးျမင္ၿပီလားဟု ျပသခဲ့ျခင္းက မိမိေမြးဖြား
ရွင္သန္ရာေဒသက ေတာင္တန္းႀကီးေတြကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးတတ္ဖို႔သာ ရည္ရြယ္ခဲ့ေလသည္။ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေလာဘသားတုိ႔ကား ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားအတြင္းမွ ရတနာသိုက္ကို ေျမေက်ာ၊ ေရေက်ာ အားလံုးတက္တက္ေျပာင္ေအာင္ ေဖာက္ယူစားရန္ အဓိကမဟုတ္ပါလား။
ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ေတာ့ မယ္ေငြဥသည္ ပုပၸားေတာင္ႏွင့္တကြ ျမန္မာျပည္က အေနာက္႐ိုးမ၊ အလယ္႐ိုးမ၊ အေရွ႕႐ိုးမ အစရွိေသာ ေတာင္တန္းမ်ားကုိ မည္သူမွ မျမင္မေတြ႕ေအာင္ ႏွလံုးသား
ထဲမွာ သိမ္းဝွက္၍သာ ထားလုိက္ခ်င္ပါသည္။
မယ္ေငြဥ
(ပုပၸါးေတာင္သည္ နတ္တို႔ေပ်ာ္စံရာနတ္ေတာင္။
ျမန္မာ့အႏုစာေပစတင္ဖြဲ႔စပ္ရာ ကဗ်ာေတာင္။
ပရေဆးမ်ဳိးစံုေပါက္ေရာက္ရာ ေဆးေတာင္။
ရွားပါးေမ်ာက္မ်ဳိးစိတ္ႏွင့္ အျခားတိရစၧာန္တုိ႔ေပါက္ဖြားေပ်ာ္ျမဴးရာ သားေပ်ာ္ေတာင္၊ ေက်းေပ်ာ္ေတာင္။
ျမန္မာ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈတို႔ ျမစ္ဖ်ားခံရာ အျမင့္ေတာင္။ အေခါင္ေတာင္။
ထိုေတာင္ ဤေတာင္ က်ဳပ္တို႔ယဥ္ေက်းမႈေတာင္ကို ဘာမဟုတ္တဲ့ ဘိလပ္ေျမအစားထုိး (pozolan) မႈန္႔ထုတ္ဖုိ႔အတြက္ ေတာင္ႀကီး ေအာက္ေျခကို စက္ႀကီးစက္ငယ္နဲ႔ မရပ္မနား တူးေဖာက္ၿဖိဳဖ်က္ေနၾကေပၿပီ။ မၾကာခင္မွာ ေတာင္ႀကီးၿပိဳလဲသြားေတာ့မွာပါ။
ျမန္မာ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈႀကီးၿပိဳလဲသြားေတာ့မွာပါ။ အဓိ႒ာန္ျပဳ တရားရွာသူတုိ႔ေနရာ ေပ်ာက္သြားေတာ့မွာပါ။
ထုိစက္ရုံကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သယံဇာတေတြဖ်က္ဆီးရာမွာ၊ ျမန္မာ့အနာဂတ္ကို ခ်ိန္းေခ်ာက္ရာမွာ၊ ျမန္မာ့ေဂဟစနစ္ကို ဖ်က္ဆီးရာမွာ၊ ျမန္မာ့ေသြးေၾကာေတြကို ခုတ္ထစ္ရာမွာ အလြန္နာမည္ေက်ာ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာနကတည္တာပါ။
ဆည္ေတြေဆာက္ရာမွာ အဲဒီအမႈန္႔ေတြသံုးဖုိ႔ပါတဲ့။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ပုပၸါးေတာင္ကို ေဖ်ာ္ၿပီး ဆည္ေဆာက္မလုိ႔တဲ့။ တုိက္ေဆာက္ ကားစီးမလုိ႔တဲ့။ တင္၀င္းထြန္းကလဲ လက္ဖက္စိုက္ခင္းေတြနဲ႔ အားျဖည့္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သစ္မာေတြကို ဖ်က္ဆီးပါတယ္။ စကား၀ါ ေတြလဲ ပါသြားမွာေပါ့။
တခ်ဳိ႕လဲ နဂါးေမာက္စုိက္ခင္းေတြ၀င္လာတယ္။ အဲဒီစကား ငွက္ေပ်ာေတြဖ်က္ခံရတယ္။ ပုပၸါးရဲ႕ေဂဟစနစ္ေတြ ပ်က္ရွာၿပီ။ ေက်ာက္ပန္း ေတာင္းၿမိဳ႕နဲ႔ ရြာေတြကို ေရေပးေနတဲ့ ေရထြက္ေပါက္ေတြလဲ ေလ်ာ့နဲသြားၿပီ။ လံုးလံုးကြယ္ေပ်ာက္ ေရဒုကၡေရာက္ၾကေတာ့မယ္။
စိမ္းလန္းစုိေျပမႈေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြ၊ ပုပၸါးေတာင္ရဲ႕အထိမ္းအမွတ္စကား၀ါပင္ေတြကုန္ေတာ့မယ္ေလ။ ပုပၸါးနတ္ေတာင္ဟာ အေခါင္မျမင့္ႏုိင္ေတာ့။ စံုေတာလဲမျပား၊ နံ႔ရွားလဲမႀကိဳင္၊ အခါတိုင္လဲပြင့္ေတာ့မယ္မဟုတ္။ )
(မိုးမခ မီဒီယာ)
ျမန္မာ့အႏုစာေပစတင္ဖြဲ႔စပ္ရာ ကဗ်ာေတာင္။
ပရေဆးမ်ဳိးစံုေပါက္ေရာက္ရာ ေဆးေတာင္။
ရွားပါးေမ်ာက္မ်ဳိးစိတ္ႏွင့္ အျခားတိရစၧာန္တုိ႔ေပါက္ဖြားေပ်ာ္ျမဴးရာ သားေပ်ာ္ေတာင္၊ ေက်းေပ်ာ္ေတာင္။
ျမန္မာ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈတို႔ ျမစ္ဖ်ားခံရာ အျမင့္ေတာင္။ အေခါင္ေတာင္။
ထိုေတာင္ ဤေတာင္ က်ဳပ္တို႔ယဥ္ေက်းမႈေတာင္ကို ဘာမဟုတ္တဲ့ ဘိလပ္ေျမအစားထုိး (pozolan) မႈန္႔ထုတ္ဖုိ႔အတြက္ ေတာင္ႀကီး ေအာက္ေျခကို စက္ႀကီးစက္ငယ္နဲ႔ မရပ္မနား တူးေဖာက္ၿဖိဳဖ်က္ေနၾကေပၿပီ။ မၾကာခင္မွာ ေတာင္ႀကီးၿပိဳလဲသြားေတာ့မွာပါ။
ျမန္မာ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈႀကီးၿပိဳလဲသြားေတာ့မွာပါ။ အဓိ႒ာန္ျပဳ တရားရွာသူတုိ႔ေနရာ ေပ်ာက္သြားေတာ့မွာပါ။
ထုိစက္ရုံကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သယံဇာတေတြဖ်က္ဆီးရာမွာ၊ ျမန္မာ့အနာဂတ္ကို ခ်ိန္းေခ်ာက္ရာမွာ၊ ျမန္မာ့ေဂဟစနစ္ကို ဖ်က္ဆီးရာမွာ၊ ျမန္မာ့ေသြးေၾကာေတြကို ခုတ္ထစ္ရာမွာ အလြန္နာမည္ေက်ာ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာနကတည္တာပါ။
ဆည္ေတြေဆာက္ရာမွာ အဲဒီအမႈန္႔ေတြသံုးဖုိ႔ပါတဲ့။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ပုပၸါးေတာင္ကို ေဖ်ာ္ၿပီး ဆည္ေဆာက္မလုိ႔တဲ့။ တုိက္ေဆာက္ ကားစီးမလုိ႔တဲ့။ တင္၀င္းထြန္းကလဲ လက္ဖက္စိုက္ခင္းေတြနဲ႔ အားျဖည့္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သစ္မာေတြကို ဖ်က္ဆီးပါတယ္။ စကား၀ါ ေတြလဲ ပါသြားမွာေပါ့။
တခ်ဳိ႕လဲ နဂါးေမာက္စုိက္ခင္းေတြ၀င္လာတယ္။ အဲဒီစကား ငွက္ေပ်ာေတြဖ်က္ခံရတယ္။ ပုပၸါးရဲ႕ေဂဟစနစ္ေတြ ပ်က္ရွာၿပီ။ ေက်ာက္ပန္း ေတာင္းၿမိဳ႕နဲ႔ ရြာေတြကို ေရေပးေနတဲ့ ေရထြက္ေပါက္ေတြလဲ ေလ်ာ့နဲသြားၿပီ။ လံုးလံုးကြယ္ေပ်ာက္ ေရဒုကၡေရာက္ၾကေတာ့မယ္။
စိမ္းလန္းစုိေျပမႈေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြ၊ ပုပၸါးေတာင္ရဲ႕အထိမ္းအမွတ္စကား၀ါပင္ေတြကုန္ေတာ့မယ္ေလ။ ပုပၸါးနတ္ေတာင္ဟာ အေခါင္မျမင့္ႏုိင္ေတာ့။ စံုေတာလဲမျပား၊ နံ႔ရွားလဲမႀကိဳင္၊ အခါတိုင္လဲပြင့္ေတာ့မယ္မဟုတ္။ )
(မိုးမခ မီဒီယာ)
No comments:
Post a Comment