Wednesday, November 7, 2012

႐ိုးကုမၸဏီ၊ အယ္လ္ဖင္စတုန္းႏွင့္
တ႐ုတ္တန္းလမ္းမႀကီးေပၚက ေနာက္ဆက္တြဲစာမ်က္ႏွာ...




ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ႀကီးေဒၚ၏ စကားမ်ားကို အလြန္စိတ္ဝင္စားခဲ့သည္။ ႀကီးေဒၚက ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုးႏွင့္ မႏၲေလးအရပ္တကာ၊ ျပတကာ ေစ်းလွည့္ေရာင္းေနသူ …။ ““နာရီစင္က အေရွ႕တက္ေတာ့ မာရဂ်မ္းတိုက္ေက်ာ္အၿပီး ကာတစ္တိုက္ေဘးမွာ ခဏနားရေသးတယ္။ မထူးပါဘူးေလဆိုၿပီး ေရွ႕ဆက္ေတာ့ ႐ိုးကုမၸဏီအတက္မွာ ကိုဘရင္ ရထားလံုးနဲ႔ ေတြ႕တာ …။

သူက ေၾကးနန္း႐ုံးကလာတာတဲ့။ ေရႊတိုက္႐ုံထဲလည္း ဝင္စရာရွိေသး တာတဲ့။ ဒါေပမယ့္မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ က်ဳပ္ကို ဓာတ္စက္႐ုံဘက္လိုက္ပို႔ဦးေတာ္ … လို႔ ေျပာရတယ္။”” ဒါက ဦးေလးကို ႀကီးေဒၚေျပာလိုက္ေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ … မၾကာခင္မွာပဲ ႀကီးေဒၚအနား မခြာႏိုင္ေတာ့ …၊ မာရဂ်မ္းတိုက္၊ ကာတစ္တိုက္၊ ႐ိုးကုမၸဏီ၊ ေၾကးနန္း႐ုံး၊ ရထားလံုး၊ ေရႊတိုက္႐ုံ၊ ဓာတ္စက္႐ုံ … ဆိုတာေတြ တတြတ္တြတ္ ေမးျမန္းေတာ့သည္။ ႀကီးေဒၚကေတာ့ သာမန္အရပ္သူႀကီးပါ …။ ကုန္တိုက္ပဲ၊ ဘယေဆးဆိုင္ပဲ၊ ဓာတ္ရွင္႐ုံပဲ၊ လမ္းမီးေပးတာပဲ စသည္ေလာက္သာ ေျပာႏိုင္သည္။ ေနာက္မွ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၿပီး ထိုေနရာ ထိုအေၾကာင္းေတြ အေတာ္အတန္ သိလာျခင္းျဖစ္၏။

ဥပမာဆိုပါေတာ့ … ေရႊတိုက္႐ုံဆိုတာ ႀကီးေဒၚထံမွ ၾကားဖူးတာႏွင့္ ဓာတ္ရွင္႐ုံေလဟုဆို႐ုံႏွင့္မၿပီးေသး … ယခင္က ေရႊတိုက္ဝန္မင္း ေနထိုင္ခဲ့၍ ေရႊတိုက္ဝင္းအမည္တြင္ေၾကာင္း၊ ဝင္းႀကီးအတြင္း ဦးစိန္ကတံုး ဇာတ္ကရြက္ထည္႐ုံႀကီးထိုး၍ ကျပခဲ့သလို … အျခားဇာတ္ပြဲမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား “မနီလာ႐ိႈး” ဆပ္ကပ္ပြဲႀကီးမ်ားလည္း သြပ္မိုးသြပ္ကာ ေရႊတိုက္ဇာတ္႐ုံႀကီး၌ သြင္းခဲ့ဖူးေၾကာင္းႏွင့္ စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္က ေၾကးနန္း႐ုံဘက္ လွည့္ၿပီး အယ္လ္ဖင္စတုန္း ဓာတ္ရွင္႐ုံရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ …၊ အယ္လ္ဖင္စတုန္းမွာ ေအဝမ္းက ျမားနတ္ေမာင္ဓာတ္ရွင္ကားျပေနစဥ္မွာ …။ ေဟာ … သည္မွာပဲ ေရႊတုိက္႐ုံဆိုတာ သိခ်င္တာေလးႏွင့္ လိုက္ရင္း ႐ိုက္ရင္း … သမိုင္းႏွင့္ခ်ီလာေတာ့သည္။

(က)
မႏၲေလးတြင္ အေဆာက္အဦးမ်ားႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ေနရပ္လိပ္စာကိုမွတ္သားၾကသည္။ ေရွးသေရာအခါက ဘယ္သူမွ အိမ္နံပါတ္၊ အကြက္နံပါတ္ ႏွင့္စကားမေျပာၾက။ ယုတ္စြအဆံုး စာတိုက္မွ လိပ္စာေပး၍စာထည့္လွ်င္ပင္ အိမ္နံပါတ္၊ လမ္းနံပါတ္သံုးေလ့မရွိ။ ရပ္ကြက္ႀကီးနာမည္ေျပာမည္။ အနီးဆံုး အေဆာက္အဦးႀကီးအမည္ေျပာမည္။ ဥပမာ-ဆိုပါစို႔။ ကိုဖိုးရင္၊ ဂုႏၲန္ဝင္း၊ နဂါးေဆးလိပ္႐ံုႀကီးအနီး လက္ဆည္ကန္ရပ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ အိမ္နံပါတ္ေတြ၊ ရပ္ကြက္နံပါတ္ေတြျဖစ္ကုန္သည္။

မႏၲေလးမွာ အေဆာက္အဦးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး နဂါးေဆးလိပ္လို၊ ကာတစ္ တုိက္လို၊ မာရဂ်မ္းတိုက္ႀကီးလို အထင္ကရေတြလည္းရွိမည္။ ဓမၼဗိမာန္လို၊ မလြန္သာသနာ့ဗိမာန္လို သာသနိကအေဆာက္အဦးေတြလည္းရွိသည္။ တခ်ိဳ႕ အေဆာက္အဦးေတြက လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းေတြႏွင့္ဆက္စပ္ေန၏။

အိမ္ေတာ္ရာဘုရားဝင္းအတြင္းရွိ (၁၄)ခန္းဇရပ္ႀကီးဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ ေရးႀကိဳးပမ္းမႈအတြက္၊ ဘာသာသာသနာအတြက္၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရဟန္းသံဃာရပ္မိရပ္ဖမ်ားစုစည္းညီညြတ္ၾကရာေနရာျဖစ္သည္။

ေဟာ.. ဓမၼဗိမာန္ဆိုပါေတာ့။ အေနာက္က်ံဳးလမ္းမွာရွိေသာ ဓမၼဗိမာန္ကား တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာစာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ အာ႐ံုစိုက္စရာေကာင္းလွသည့္ စာတမ္းအသီးသီး ဖတ္ၾကားခဲ့ရာေနရာျဖစ္၏။ မႏၲေလးစာေပမ်ိဳးဆက္မ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းအေမြေပးခဲ့ရာေနရာလည္းျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့မရွိေတာ့ …

ယခင္က ၃၁ လမ္းႏွင့္ ၃၂ လမ္းၾကား၊ ၈၂ လမ္းႏွင့္ ၈၃ လမ္းၾကားမွာ ေနသူရိန္ဇာတ္႐ံုႀကီးရွိခဲ့ဖူးသတဲ့။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေနသူရိန္ညီလာခံေတြ၊ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး လူငယ္မ်ားကာယဗလႏွင့္စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခုိင္ေရးအတြက္ ပြဲလမ္းႀကီးေတြက်င္းပခဲ့သည့္ေနရာႀကီးျဖစ္ သည္။ အိုလံပစ္တို႔၊ ယဥ္တစ္ကိုယ္မယ္တို႔၊ လွၾကစမ္းပါဗ်ာတို႔ … စသည့္သီခ်င္းမ်ား ေမြးဖြားခဲ့ရာေနရာျဖစ္သည္။

သည္ဖက္ .. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းေပၚၾကည့္ပါဦး။ ယခုရတနာပံုသတင္းစာတုိက္ေရွ႕က (ယခင္ ဟံသာဝတီသတင္းစာတုိက္ေနရာ) ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အဦးႀကီးက ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အထက္ဗမာ(ျမန္မာ)ျပည္၊ ဖ.ဆ.ပ.လ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႀကီး႐ံုးစိုက္ခဲ့ရာ ေနရာျဖစ္သည္။

သူႏွင့္မလွမ္းမကမ္း .. ေက်ာက္ေသြးတန္းက ယခုအႏုပညာ စားေတာ္ဆက္ ဖြင့္လွစ္ထားရာ တုိက္ႀကီးက ေရႊေမာင္းတုိက္တဲ့။ ေလဘာတီမျမရင္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္နာမည္ႀကီးစဥ္က တစ္ၿမိဳ႕လံုး “မျမရင္၊ မျမရင္” ဟု တသသျဖစ္ေနခ်ိန္ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္၏ကားေပၚ မျမရင္ကို တင္ေဆာင္သြားသျဖင့္ အခဲမေက်ႏုိင္ေသာလူငယ္မ်ားသည္ ေရႊေမာင္းတုိက္ေရွ႕စု႐ံုးကာ ထိုကားကို ပုလင္းျဖင့္ပစ္ေပါက္ခဲ့သည္ဟု ဖတ္မွတ္ဖူးသည္။ ဒါဆိုေတာ့လည္း ေရႊေမာင္းတိုက္က ရာဇဝင္ရွိျပန္သည္။

အခု .. ေက်ာက္ေသြးတန္းတစ္ဝိုက္က ဘာသာေရးစာအုပ္မ်ား ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝသည့္ ပိဋကတ္ေတာ ္ျပန္႔ပြားေရး ပံုႏွိပ္တိုက္လည္းမရွိေတာ့ ..။ မႏၲေလး၏ပြဲလမ္းတုိင္းတြင္ မပါမၿပီးသည့္ပြဲထိုင္ကိတ္မုန္႔တုိက္လည္းမရွိေတာ့ …။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၏ တုိက္မရွိေတာ့ …။

ဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာက်န္းမာစြာေနထုိင္လ်က္ရွိသည့္ လူထုသတင္းစာတိုက္က ယခင္ပံုစံအတုိင္း တည္ရွိေနသည္။ လူထုသတင္းစာသည္ အထင္ကရျဖစ္ခဲ့၏။ ျမန္မာသတင္းစာသမုိင္းတြင္ တစ္ေနရာက မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ေနသည့္ သတင္းစာျဖစ္သည္။ မ

ဟာမုနိဘုရားႀကီးေျမာက္မုခ္ ဗိုလ္ဗထူးလမ္းေပၚ “မဟာမုနိဘုရားႀကီးဗုဒၶျပတုိက္” ဟူေသာ အေဆာက္အဦးကား ယခုအထိရွိေသးသည္။ ဒီအေဆာက္အဦးက ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္ …။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို မတ္လ (၂၇)ရက္ေန႔ထက္ ေစာစီးစြာ မတ္လ (၈)ရက္ကတည္းက စစ္ေၾကညာတုိက္ပြဲဝင္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္မွဴးဗထူး၏ အထက္ျမန္မာျပည္စစ္႐ံုးခ်ဳပ္၊ ႐ံုးစိုက္ခဲ့ရာ အေဆာက္အဦးျဖစ္သည္။ ထိုအေဆာက္အဦးေပၚမွပင္ ဗိုလ္မွဴးဗထူးက စစ္မိန္႔ကိုလက္မွတ္ထိုးခဲ့သည္ဆို၏။ 

(ခ)
၁၉၃၈ ခု ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ (၁၃ဝဝျပည့္ ျပာသိုလဆန္း ၁ဝ) ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နယ္ေျမရွိ ဗုဒၶံသရဏံပန္းပြင့္နီရဲရဲ မ်ားၾကားမွ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားေရးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ေထာက္ခံေသာအားျဖင့္ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ဆန္း ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္ (၁၃ဝဝ ျပည့္ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ ၆ ရက္) ေန႔တြင္ မဟာေလာကရံသီ အိမ္ေတာ္ရာေစတီေတာ္ ပရိဝုဏ္အတြင္း (၁၄) ခန္းဇရပ္ႀကီး၌ ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသားၿမိဳ႕လူထုပရိသတ္ႏွစ္ေသာင္း ေက်ာ္စုစည္းကာ နယ္ခ်ဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ တံု႔ျပန္ခဲ့ၾကသည္။

၁၄ ခန္းဇရပ္ႀကီး၌ နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ စတင္စုေဝးၾကၿပီး မြန္းလြဲ ၂ နာရီအခ်ိန္၌ ေျမာက္ဘက္ ၂၆ ဘီလမ္းအတိုင္း အေရွ႕ပုလိပ္႐ုံး (ယခုစည္ပင္သာယာ႐ုံး) သို႔ ဦးတည္ခဲ့ရာ ႐ုိးကုမၸဏီတိုက္ေရွ႕ (ယခုဘဏ္ ၁) တြင္တစ္ႀကိမ္၊ အင္ပီရီယယ္ဘဏ္ေရွ႕တြင္ (ယခု ေဟာင္ေကာင္စတိုး) ေရွ႕တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ေၾကးနန္း႐ုံး (ယခု ဆက္သြယ္ေရး႐ုံး) ေတာင္ဘက္တြင္တစ္ႀကိမ္ အဂၤလိပ္စစ္ပုလိပ္က ပစ္ခဲ့ခတ္ခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က အေျခအေန အရပ္ရပ္၏ သတင္းဓာတ္ပံုမ်ားကား ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္ သတင္းစာအသီးသီး၌ မၾကာခဏ ၾကည့္႐ႈခဲ့ရ သည္။ အထူးသျဖင့္ နာရီစင္ေနာက္ခံႏွင့္ သံုးေရာင္ျခယ္အလံမ်ား …။ မွ်ားနတ္ေမာင္ဟူေသာ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ အယ္လ္ဖင္ စတုန္း ႐ုပ္ရွင္႐ုံေရွ႕လမ္းမႀကီးေပၚမွ တုန္လႈပ္ဖြယ္ျမင္ကြင္းမ်ား …။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိမီေသာအခါ ထိုေနရာတြင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမရွိေတာ့။ သူ႔ေနာက္ေက်ာ ေရႊတိုက္ဝင္းထဲမွာပင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမရွိေတာ့ …။ ၿပိဳက်ေနေသာ ေရႊတိုက္႐ုပ္ရွင္႐ုံကိုေတာ့ ျမင္ဖူးခဲ့ေသးသည္။ ထားပါေတာ့ …။

၂၆ ဘီလမ္းေပၚမွ သမိုင္းဝင္ဓာတ္ပံုမ်ားကို ထိုစဥ္ထိုကာလ သတင္းစာမ်ား၌ အမွတ္တရ ျပန္လည္ေဖာ္ျပမႈမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္႐ႈဖူးေနရာ မွ ၁၉၇၉ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္တိုင္ ရာျပည့္ကြင္းႀကီး၌ ၆ ရက္ ၆ လီ က်င္းပခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ဥကၠဌခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက (အဂၢမဟာပ႑ိတ) ၏ စ်ာပနပြဲတြင္ ဓာတ္ပံုပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ခမ္းနားစြာ ျပသထားသည္ကို ေသခ်ာေစ့ငွစြာ ၾကည္႐ႈဖူးၿပီး ရင္ထဲ၌ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ စြဲဝင္သြားခဲ့သည္။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကသည္ စစ္ေျမျပင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ မႏၲေလးတြင္ ျမန္မာတို႔၏ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ရာ မဟာမုနိ႐ုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို စစ္ေဘး၊ မီးေဘး၊ လူသူေဘးမွ ကင္းေဝးလြတ္ၿငိမ္းေအာင္ ရဟန္းပ်ဳိမ်ားႏွင့္အတူ စြမ္းစြမ္းတမံ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ျပည္သူလူထုေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္အတူ ရဟန္းပ်ဳိအဖြဲ႕ႀကီးက ေရွ႕တန္းမွပါဝင္ကာ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈမ်ား၌လည္း ဦးေဆာင္ျပဳခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္းျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္၏စ်ာပနတြင္ ေဘာ္သားၾကာကလာပ္မီးေလာင္တိုက္ႀကီး၊ စဥ္ရွင္ႀကီးပန္းျပာသာဒ္၊ သိုင္းျပာသာဒ္၊ လိုက္ျပသာဒ္၊ စံေက်ာင္းမ႑ပ္ႀကီး၊ ဧည့္ခံမ႑ပ္မ်ားႏွင့္အတူ ဇာတ္၊ အၿငိမ့္၊ ႐ုပ္ရွင္ပေဒသာကပြဲ၊ ႐ုပ္ရွင္ပြဲ၊ ပေလးဘြိဳင္တီးဝိုင္း၊ ျမန္မာ့လက္ေဝွ႕ပြဲမ်ား၊ ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ အေတာင္ ၂ဝ ေက်ာ္အျမင့္ သိုင္းျပာသာဒ္ ကစားပြဲႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏိုင္ငံေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းဓာတ္ပံု ပန္းခ်ီကားႀကီးမ်ားလည္း တခမ္းတနား ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေၾကးနန္း႐ုံဆိုေသာ …၊ ေရႊတိုက္႐ုံဆိုေသာ ႀကီးေဒၚ၏ အသံုးအႏႈန္းေလးမွ … စိတ္ဝင္စားစြာ ေလ့လာလိုက္မိေတာ့ ၂၆ ဘီလမ္းမႀကီး ေပၚမွ ရတနာပံုေခတ္ ၿမိဳ႕ဝန္ဦးသာအိုး ဝင္းေနရာ (ယခု ဘဏ္ ၁ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဟာ္တယ္ဝင္း) ဘဏ္ ၁ ေနရာမွ နာရီစင္အထိ တည္ရွိခဲ့ဖူးေသာ ႐ိုးကုမၸဏီႏွင့္ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ားေနရာ၊ အဟူဂ်ာဓာတ္ပံုတိုက္ေနရာ၊ တိုကီဝါဓာတ္ပံုတိုက္ေနရာ၊ ခန္႔ခန္႔ႀကီး ဓာတ္ပံုတိုက္ေနရာ၊ အင္ပရီရယ္ဘဏ္တိုက္ေနရာ၊ အဝိန္ကိုး အခ်ံဳကိုး ကုမၸဏီေနရာမ်ားအထိ သိရွိရေတာ့၏။ ဒါက စီးပြားေရးမ်က္ႏွာစာ …။

ထိုမွတဆင့္ ဘာသာေရးႏိုင္ငံေရးမ်က္ႏွာစာအေနႏွင့္မူ အယ္လ္ဖင္စတုန္း႐ုပ္ရွင္႐ံုမွသည္ ဆယ့္ေလးခန္းဇရပ္အလယ္ ရဟန္းပ်ဳိအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အထိ သမိုင္းေၾကာင္းက ရွည္လ်ားသြားေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ သမိုင္းကားမဆံုးေသး…။ ၂၆ ဘီလမ္းကို ၁၃ဝဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးၿပီးကတည္းက အာဇာနည္လမ္းဟု အမည္တြင္ခဲ့တာ ဘယ္လိုမွ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့…

ယခု ကြန္ကရစ္အထပ္ျမင့္၊ အလ်ဳမီနီယမ္ႏွင့္ စတိန္းလက္စတီး၊ အလွဆင္ ေခတ္မီအေဆာက္အဦးႀကီးမ်ားၾကားမွ တစ္ထပ္တိုက္ ေသးေသးေလး တစ္လံုးလည္း ထိုလမ္းမႀကီးေပၚမွာရွိသည္။ ထိုတိုက္ေလး၏ နဖူးစည္းထိပ္မွာ ေရႊထီးတစ္လက္ပံုကို အဂၤေတသားျဖင့္ ထြင္းထား၏။ မႏၲေလးသားမ်ားက ေရႊထီးတိုက္ဟု ေခၚၾကသည္။

၁၃ဝဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုကာလက ထိုေရႊထီးတိုက္မွ ဦးဘအို – ေဒၚခင္မ်ဳိးတို႔၏ သမီးမ်ားျဖစ္ေသာမသန္းရင္၊ မတင္လွႏွင့္ မမတို႔က အပ်ဳိေပါက္ေလးမ်ားေပမင့္ ဒဏ္ရာရရဟန္းသံဃာ၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ၿမိဳ႕လူထုကို စြမ္းစြမ္းတမံ အကူအညီေပးခဲ့ၾကေၾကာင္း မႏၲေလးသားတိုင္း၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ အမွတ္ရခဲ့ဖူးသည္။ ေဟာ … သာမန္တစ္ထပ္အုတ္တိုက္ကေလးကေကာ … သူ႔ေနာက္ေျပာင္းျပန္ လိုက္ၾကည့္ေသာအခါ သမိုင္းတစ္ဆစ္တစ္ေကြ႕က ေပၚလာျပန္၏။ 

ငယ္စဥ္က ၾကားခဲ့ဖူးေသာ ႀကီးေဒၚ၏ စကားမ်ားထဲမွ … မႏၲေလး၏ ေနရာဌာနအခ်ဳိ႕သည္ အခုေတာ့ အသက္သံုးဆယ့္ငါး ေလးဆယ္ မႏၲေလးသားမ်ားပင္ ၾကားဖူးသိဖူးႏိုင္ေတာ့မည္မထင္ …။ ထိုထို အေဆာက္အဦးမ်ားမွ တခ်ဳိ႕သည္ကား ႏွစ္ဘဝသံုးဘဝပင္ ေျပာင္းေပေရာ့မည္။ က်န္ေကာင္းက်န္ရာလည္း က်န္ေပမေပါ႔။

အေဆာက္အဦးက်န္သလို သမိုင္းလည္း မေမ့မေလ်ာ့က်န္ရစ္ေစခ်င္၏။ သမိုင္းက်န္ေသာ္လည္း အေဆာက္အဦးမွ်ပင္ မက်န္ရစ္ ပါက ပစၥဳပၸန္မႏၲေလးသားမ်ား တာဝန္မဲ့ရာ က်ေခ်ဦးမည္။ ဤုသို႔ဆိုလွ်င္ … မူလကုသိုလ္ရွင္အစဥ္အဆက္တို႔ ျပဳျပင္မႈမ်ားျဖင့္ အသြင္အျပင္ ေျပာင္းလဲေနေသာ အိမ္ေတာ္ရာ ၁၄ ခန္းဇရပ္ႀကီးကား အေဆာက္ အဦးက်န္သလို သူျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ႏိုင္ငံေရး ဘာသာေရး သမိုင္းမ်ားစြာကိုလည္း ဇရပ္ႀကီး ဥပစာတြင္ ေမာ္ကြန္းကမၸည္းေက်ာက္စာ
ေရးထိုးမွတ္တမ္းမတင္အပ္ ေလသေလာ။

အေဆာက္အဦးမရွိေတာ့ေသာ္လည္း ခံ့ညားထည္ဝါလွသည့္ ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ေက်ာ္ မႏၲေလးေစ်းခ်ဳိေတာ္ႀကီးသမိုင္းကိုလည္း က်န္ေကာင္းက်န္ရာ နာရီစင္ႀကီးအေျခမွာ ေမာ္ကြန္းေရးထိုးမထားသင့္ပါသေလာ။

နယ္ခ်ဲ႕လက္နက္ေအာက္၌ သံုးေရာင္ျခယ္အလံမလဲစတမ္း မိမိတို႔ဆႏၵကို အသက္ေသခံျပဆိုသြားခဲ့သည့္ ၂၆ ဘီလမ္းမႀကီးေပၚက ယခင္ အယ္လ္ဖင္စတုန္း႐ုပ္ရွင္႐ုံေရွ႕ (ယခု လမ္း ၈ဝ ႏွင့္ ၈၁ ၾကား) ေနရာကို အာဇာနည္လမ္းဟူေသာ ကမၸည္းႏွင့္အတူ ေႏွာင္းလူတို႔အတြက္ အမွတ္အသားမျပဳ သင့္ပါသေလာ …။


(ဂ)
သမုိင္းဆိုင္ရာ အထင္ကရေတြရွိခဲ့သည့္ ၂၆ ဘီလမ္းကို “အာဇာနည္လမ္း” ဟု အထင္ကရမွတ္မွတ္သားသားရွိေစခဲ့သည့္ မစိုးရိမ္မီးပြိဳင့္မွ လမ္း ၈ဝ အတုိင္းေတာင္ကို ေရွ႕႐ႈလိုက္ေတာ့ ျမင္ျမင္သမွ်အရာအားလံုးသည္ အသစ္အဆန္းခ်ည္းျဖစ္ကုန္သည္။

မစိုးရိမ္႐ုပ္ရွင္႐ံုႀကီးပဲၾကည့္ပါဦး …၊ ယခင္က သီေပါ႐ံုဟူ၍ မႏၲေလးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ျပဇာတ္မ်ား၊ ကပြဲမ်ား ကျပေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည့္အျပင္ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားကိုပါ တစ္ေလွ်ာက္လံုးျပသခဲ့ေသာ မစိုးရိမ္႐ုပ္႐ွင္႐ံုသည္ မ်က္ႏွာဖံုးအသစ္ႏွင့္ေရွ႕တိုးထြက္လာသည္။ ယခင္လက္ေဟာင္းဟူ၍ နာမည္ေက်ာ္ “ပြဲကေတာ္အုပ္ေဆး” တုိက္ကိုေတာ့ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ ျပဳဖြယ္ရာ က်န္ပါေသး၏။

ထို႔အတူ အာဇာနည္လမ္းႏွင့္လမ္း ၈ဝ ေထာင့္က ရတနာပံုပရိေဘာဂတုိက္သည္လည္း အားမာန္အျပည့္ျဖင့္ က်န္းမာေနဆဲျဖစ္တာ ဝမ္းသာရသည္။ ပို၍တန္ဖိုးထားဖြယ္ရာျမင္ကြင္းက အသားစားေရွာင္ၾကဥ္ေရးအသင္းႀကီး၏ သားသတ္လြတ္စားေရးလံႈ႔ေဆာ္သည့္ ပိုစတာဆုိင္းဘုတ္ကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ထားျခငး ္ျဖစ္သည္။ “တိရစၦာန္မ်ားကို မစားျခင္းျဖင့္ သူတို႔အားၾကင္နာပါ” (Bekind to Animal by eating them) ဟူ၍ျဖစ္၏။

ထိုဆုိင္းဘုတ္ဝါေလးက ႏုိင္ငံတကာအထိ ေပါက္ေရာက္ထင္ရွားခဲ့သည္။ လမ္း ၈ဝ သည္ အာဇာနည္လမ္းႏွင့္ ၂၇ လမ္းၾကား အေျပာင္းအလဲသိပ္မရွိလွေသာ္လည္း ၂၇ လမ္းေက်ာ္သည္ႏွင ့္ထူးျခားသစ္လြင္ျမင့္မားလာ သည္။

ေရႊနဂါး႐ုပ္ရွင္႐ံုမရွိေတာ့ …။ ဒဂုန္ဓာတ္ပံုတုိက္မရွိေတာ့ …။ ဒဂုန္ႏုိ႔ေအးဘားမရွိေတာ့…။ ပန္းခ်ီဦးဘသက္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕မအသင္းသားေတြ ထုိင္တတ္သည့္ “ဒို႔ညီေနာင္ကေဖး” လည္း မရွိေတာ့ …။ ထို႔အတူ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ေရႊမန္းလက္ဖက္ရည္ဆုိင္လည္းမရွိေတာ့ …။ ၂၇ လမ္းႏွင့္ တ႐ုတ္တန္းလမ္းေထာင့္က မႏၲေလးသားေတြ မွတ္မွတ္ရရရွိခဲ့သည့္ “ပတ္ကားေလး” စားေသာက္ဆုိင္ကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တစ္ျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြား သည္။





ထိုေနရာကစၿပီး လမ္း ၈ဝ (ဝါ)တ႐ုတ္တန္းလမ္းသည္
ေရႊဆုိင္ႀကီးမ်ား၊ ေခတ္ေပၚပလက္တီနန္လက္ဝတ္ရတနာဆိုင္ႀကီးမ်ား၊ စတိုးဆုိင္ႀကီးမ်ား၊ Blazon ကဲ့သို႔ ကုန္ပေဒသာတုိက္ႀကီးမ်ား ဟည္းထေနေတာ့သည္။

ယခုအခ်ိန္အထိ အရည္အေသြးမီ၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္၊ မေျပာင္းမလဲခံ့ညားက်က္ သေရရွိစြာသံုးစြဲေနေသာ ျမန္မာသားေရဖိနပ္မ်ားကို စတင္ဆန္းသစ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ ေစာင္းေကာက္ ဦးလွေက်ာ္၏ အေမြအႏွစ္ေစာင္းေကာက္တုိက္ႀကီး လည္းလက္ေျပာင္းသြားေခ်ၿပီ …။

တကယ္ေတာ့ ထိုေနရာတစ္ဝိုက္သည္ ေရွးေခတ္မႏၲေလးကာလသားမ်ား ညပိုင္းလမ္းေလွ်ာက္၊ တီးမႈတ္၊ စားေသာက္၊ အပန္းေျဖရာေနရာ ျဖစ္သည္။ က်ံဳးေထာင့္မွာ သီေပါ႐ံုမွာ ဇာတ္ပြဲရွိသည္။ အေနာက္ဘက္ အယ္လ္ဖင္စတုန္း႐ံုမွာ ဓာတ္ရွင္ျပသေနသည္။ မလွမ္းမကမ္းမွာ တ႐ုတ္စီေကာက္၏ “ေတေလ” ထမင္းဆုိင္ရွိသည္။ ၂၉ လမ္းေထာင့္မွာ အီစမန္အင္၏ေရခဲမုန္႔ဆုိင္ႏွင့္ ဦးေထာ္၏ ဗဟိုလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ရွိသည္။ ေတာင္ဘက္ ၃၂ လမ္းေထာင့္မွာ “ရင္ႏူး” ၏ ေရခဲေရေက်ာက္ေက်ာဆုိင္ရွိသည္။ အခု … တ႐ုတ္တန္းလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ၃၂ လမ္းအထိကလည္း သစ္သီးဆုိင္ေတြ၊ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ စားေသာက္ကုန္အမ်ိဳးမ်ိဳး လက္လီလက္ကားေရာင္းခ်ေသာဆုိင္ႀကီးေတြ၊ အလွကုန္ဆုိင္ႀကီးေတြ၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ လူသံုးကုန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေရာင္းခ်ေသာ ဆုိင္ႀကီး ေတြ ေဟာတစ္ဆုိင္ …၊ ေဟာ .. တစ္ဆိုင္ေပၚလာသည္။


(ဃ)
မစိုးရိမ္မီးပြိဳင့္က ေတာင္ခ်ိဳးၿပီး တ႐ုတ္တန္းလမ္းမႀကီးေပၚမနက္တစ္ေခါက္၊ ညေနအျပန္ တစ္ေခါက္ နိစၥဓူဝျဖတ္သန္းေနရာတာ (၂)ႏွစ္နီးပါး ရွိၿပီ။ ၃၁ လမ္းႏွင့္ ၃၂ လမ္းၾကား ယူနန္ဘံုေက်ာင္းက အသစ္တည္ေဆာက္ထားေသာ အမိုးေကာ့ႏွင့္တ႐ုတ္႐ိုးရာဟန္ ဧရာမမုခ္ဦးႀကီးေအာက္က ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္သန္း၏ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းကိုယ့္ၾကငွာန္းႏွင့္ မႏၲေလးက်ံဳးၿမိဳ႕႐ိုးျပာသာဒ္မ်ား၊ ပန္းခ်ီကားႀကီးႏွင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ပုဂံ႐ႈခင္းပန္းခ်ီကားႀကီးမ်ားကို ေမ့ေမ့ေမာေမာၾကည့္မိသည္။

ထို႔အတူ … လမ္းအေရွ႕ဘက္က ေစ်းဆုိင္ခန္းေတြေနာက္ ျမဳပ္ကြယ္ေနသည့္ မႏၲေလး ပံုစံေရွးေဟင္းနံကပ္ႏွစ္ထပ္ တုိက္ကေလးကိုလည္း လည္ဆန္႔ဦးေမာ့၍ ခက္ခက္ခဲခဲၾကည့္မိေနသည္။

အခုလို ထိုအေဆာက္အဦးေလးေရွ႕မွာ ေစ်းဆုိင္ခန္း ေတြပိတ္မေနစဥ္ကာလက အေဆာက္အဦးေရွ႕ အုတ္တမံတလင္းခင္းထားေသာ ကြက္လပ္ေလးတြင္ ႀကိမ္ခံုေလးတစ္လံုးႏွင့္ထုိင္ေနတတ္ေသာ ခံ့ခံ့ညားညား မဟာနဖူးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦးကို ျမင္ရေလ့ရွိသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ တူမေတြ …၊ ေျမးေတြႏွင့္ စကားေျပာခ်င္ေျပာေနတတ္သည္။ မႏၲေလး၏ တ႐ုတ္တန္းလမ္းမႀကီးေပၚက ျမန္မာဆန္ဆန္ႏွစ္ထပ္နံကပ္တိုက္ေရွ႕မွာ ထုိင္ေနတတ္သည့္ ခံ့ခံ့ညားညား အမ်ိဳးသမီးကား ဆရာမႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္း  ျဖစ္သည္။

ဆရာမႀကီးကား ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈသာမက ႏုိင္ငံေရးမ်က္ႏွာစာမွာအထိ မွတ္မွတ္ရရထင္ရွားခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဆရာမႀကီးမွာ မႏၲေလး ကဥၥနမဟီတ႐ုတ္တန္းမွာ ေမြးဖြားခဲ့သျဖင့္ ပီဘိမႏၲေလးသူစစ္စစ္ျဖစ္သည္။

၁၉၃ဝ တြင္ ဗဟိုအမ်ိဳးသားအထက္တန္းေက်ာင္းက ပါဠိႏွင့္သခ်ာၤဘာသာဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၈ ခုတြင္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ရရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၃၆ ခုမွ ၁၉၄၂ ခုထိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါဠိဌာန နည္းျပ၊ ၁၉၄၇ ခုမွ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္အထိ မႏၲေလးတကၠသိုလ္တြင္ လက္ေထာက္ကထိက၊ ကထိကႏွင့္ ပါဠိပါေမာကၡအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။

စစ္ႀကီးအတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံအာရွလူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ံုးဌာနခ်ဳပ္ အမ်ိဳးသမီးဥကၠ႒ႏွင့္ ၁၉၄၅ ခု ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးအဖြဲ႕တြင္ ပထမဆံုးအမ်ိဳးသမီး အမႈေဆာင္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့သူျဖစ္၏။ ဆရာဒဂုန္တာရာကေတာ့ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ က်ိဳက္လတ္အမ်ိဳးသားေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ေနစဥ္ ေမလ၌ ရန္ကုန္ဂ်ဴဗလီေဟာ၌ ပထမဆံုးက်င္းပ ေသာ ဗမာ(ျမန္မာ)ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားညီလာခံႀကီးသို႔ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္တက္ေရာက္စဥ္ တပင္တုိင္အကကို ကျပခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသူမအုန္းကို မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေနခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။

တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဘက္တြင္သာမက သုခုမဘက္မွာပါ ထူးခြၽန္ ခဲ့ျခင္းမွာ “မႏၲေလးသူ” တုိင္း၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာပင္ျဖစ္သည္။ မထူးခြၽန္မွေနေရာ …။ မအုန္းပညာသင္ၾကားခဲ့ေသာ မႏၲေလးဗဟိုအမ်ိဳးသား အထက္တန္းေက်ာင္းဆိုတာက ပညာေရးသာမက ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလကၡဏာသုခုမပညာကိုပါ ထဲထဲဝင္ဝင္ရွိေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည့္ “ေက်ာင္းေကာင္း” လည္းျဖစ္သည္။

ဗဟိုအမ်ိဳးသားေက်ာင္းတြင္ အႏုပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီးေရႊျပည္ဦးဘတင္သာမက ပန္တ်ာေက်ာင္းႏွင့္လူမႈဝန္ထမ္းအရာရွိ သခင္ေအး ေမာင္ေလးဦးစီးၿပီး ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို သုခုမပညာမ်ားသင္ယူေစခဲ့သည္။

အမ်ိဳးသားေန႔ေရာက္တုိင္း ျပင္ပပညာရွင္မ်ားမပါဘဲ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုယ္တုိင္ကျပခဲ့ၾကသည္။ ဆရာမႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္း အမ်ိဳးသားေက်ာင္းသူ ဘဝက ဆီစက္ပိုင္ဦးစိမ္းညိဳဇနီး အမာစိန္၊ မ်က္ပါးရပ္ ေရႊဆုိင္းလုပ္ငန္း ေရႊႏွင္းဆီ မတင္ညြန္႕၊ အခြန္ဦးစီးမွဴး ဦးစံထြန္းဇနီး မီးစလြယ္သိုင္းၾကည္ၾကည္၊ ပိဋိကတ္ေတာ္ျပန္႔ပြားေရးခင္မမ၊ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဗိုလ္ ေဇယ်ဇနီး မခင္တင့္တို႔ႏွင့္အတူ တပင္တုိင္ကဖက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

မေအးၾကည္၊ မေအးရင္၊ မျမတင္တို႔က ျပဇာတ္ကၾကတာတဲ့ …။ မအုန္း … တပင္တိုင္အကေကာင္းတာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဂုဏ္ေရာင္႐ုပ္ရွင္႐ံုတြင္ ေက်ာင္းရံပံုေငြပြဲတစ္ပြဲက်င္းပရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက မအုန္းအတြက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပင္ သီးသန္႔စပ္ေပးၿပီး ကျပေစခဲ့သည္။

“ထိပ္တန္းသို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ .. ေရာက္ဖို႔ျမင္ရန္အေရးဝယ္ လူထု၏နိမ့္ျမင့္ပညာ ဉာဏ္ရည္လုိက္လို႔ျမင္ႏုိင္တယ္ … ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္ျမန္မာျပည္ဖြား တုိင္းရင္းသားေမာင္မယ္ သင္ၾကားအားထုတ္ႀကိဳးကုတ္ပညာ … မလင့္မီအခါဝယ္ ႀကီးလာေတာ့ တုိင္းျပည္အက်ိဳး … ထမ္းပိုးႏုိင္မယ္ .. ေနာက္ေနာင္ဝယ္ …” တဲ့။

(င)
၁၉၇၅ ခုတြင္ ကြၽန္ေတာ္ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ … မိဘသဖြယ္ဦးထိပ္ထားရေသာ ကြၽန္ေတာ့ငယ္ဆရာမ ေဒၚလွလွသန္းႏွင့္ခင္ပြန္း ဦးရဲညြန္႕တို႔က ေဗာဓိကုန္းၿမိဳင္သာယာျခံမွာေနၾကသည္။ ၿမိဳင္သာယာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဝင္ခလုတ္ .. ထြက္ခလုတ္ ..။ ရွိမွန္းမသိ၊ မရွိမွန္းမသိ .. အခ်ိန္မေရြးဆရာမထမင္းအိုးကို ဝင္လွန္သည္။ ရွိသမွ်ဟင္းေတြ ခူးခတ္စားသည္။ ျခံမွာ ညအိပ္ခ်ိန္အိပ္ၾကသည္။ တံခါးမရွိ ဓားမရွိ။

ဦးရဲညြန္႔ေရာ ဆရာမပါ သားဆိုးေတြအေပၚ အမ်က္မသိုဘဲ တၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ေက်နပ္ေနတတ္သည္။ မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၃)ရက္ေန႔ …၊ မႏၲေလး ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ပင္မေဆာင္ႀကီးေရွ႕ ကတၱရာလမ္းေဘးက ကုကၠိဳပင္ႀကီးေတြမွာ ရြက္ႏုစိမ္းစိမ္းေဝေနသည္။ မနက္ ၉ နာရီ စာသင္ခန္းေတြထဲ ေရာက္ေနဆဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ေႏြဦး၏အေရွ႕ေလႏွင့္အတူ ခ်ိဳးကူသံေတြ တက္တက္ၾကြၾကြၾကားလိုက္ရေတာ့ အဓိပတိေဆာင္ႀကီးေရွ႕ အုတ္ေလွကားေတြေပၚကေန ေႏြရနံ႔ႏွင့္ ခ်ိဳးကူသံကို ပူးေပါင္းခံစားလိုၾကသည့္ဆႏၵျဖင့္ … စာသင္ခန္းျပင္ထြက္ခဲ့ၾက၏။

ပါလာေသာ စက္ဘီးေတြကို ေက်ာင္းထဲမွာ မထားေတာ့ဘဲ စိတ္ခ်ရေသာေနရာတစ္ေနရာသို႔ ထားရစ္ဖို႔ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ စာသင္ခန္းျပင္ပထြက္ကာ ေႏြဦး၏ ရြက္ေၾကြမ်ားႏွင့္အတူ စိတ္သြားတုိင္းကိုယဏ္ပါဖို႔အတြက္ အေႏွာင္အဖြဲ႕စက္ဘီးေတြကို ေဗာဓိကုန္းက “ၿမိဳင္သာယာ” ျခံမွာ ထားရစ္ခဲ့ရန္ ျခံတံခါးကို တြန္းဖြင့္ဝင္ေတာ့ … တံခါးႏွင့္ မနီးမေဝးသစ္သားတဲကေလးထဲက ေျမးထိန္းေနေသာ အသက္ ၅ဝ အရြယ္အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦးက ခ်က္ခ်င္းထလာၿပီး စက္ဘီးေတြထားဖို႔ ေနရာညႊန္သည္။

“မင္းတို႔ဆရာမ ေက်ာင္းသြားတယ္ကြယ့္၊ ေမာင္ရဲညြန္႔ကေတာ့ ျခံထဲမွာရွိမွာပါ၊ ထားခဲ့ၾက ..၊ ထားခဲ့ၾက ..၊ မင္းတို႔စက္ဘီးေတြ စိတ္ခ်ပါကြယ္၊ အႏၲရာယ္ကင္းေဘးရွင္းပါေစကြယ္ …” တဲ့။ ေနာက္ရက္ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ စက္ဘီးေတြသြားယူေတာ့ လည္း မေန႔ကေတြ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ဆီးႀကိဳသည္။ ေသာက္ေရေအးေအးေတြ ကိုယ္တုိင္ခပ္တိုက္သည္။ စကားေတြေျပာသည္။ ဆရာမလည္းရွိေနေတာ့… ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးမွာ ဆရာမႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္းမွန္းသိရ၏။

အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းသူႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္း …။ အားနာလိုက္တာေလ …။ ဆရာမခင္ပြန္း ဦးရဲညြန္႔က ဆရာမႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္း၏ တူအရင္းျဖစ္သည္။ သည္တစ္ႀကိမ္ပဲ ဆရာမႀကီး အမ္ေအေဒၚအုန္းႏွင့္နီးနီးကပ္ကပ္ဆက္ဆံလိုက္ရဖူး၏။ ေအးျမျခင္းႏွင့္အတူ ေႏြးေထြးသြားသည္။ ေနာက္ … ၁၂ ႏွစ္ၾကာ ၾသဂုတ္လဆန္းပိုင္း ေန႔တစ္ေန႔တြင္ စာေရးဆရာ ညီပုေလးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ဆရာမႀကီးကို တ႐ုတ္တန္းအိမ္မွာ သြားေတြ႕ျဖစ္သည္။

ကိုညီပုေလးက သူ႔ကိုယ္သူမိတ္ဆက္ေတာ့ ဝမ္းပန္းတသာႀကိဳဆို၏။ အေမလူထုေဒၚအမာ ေရးေပးလိုက္ေသာ စာကို တူမေလးက ဖတ္ျပေတာ့ … အားရဝမ္းသာလက္မွတ္ထိုးေပးလိုက္သည္။ ထုိစဥ္ကလည္း ေအးျမျခင္းႏွင့္အတူ ေႏြးေထြးမႈကို နင့္နင့္နဲနဲရရွိလိုက္၏။ ကြၽန္ေတာ္ … နိစၥဓူဝ တ႐ုတ္တန္းလမ္းမႀကီးေပၚ ျဖတ္သြားတုိင္း ဆုိင္ခန္းေလးေတြႏွင့္ပိတ္ဆီးေနသည့္ ဆရာမႀကီးအမ္ေအေဒၚအုန္း၏
အိမ္ကို ရွာေဖြၾကည့္႐ႈေနမိသည္။
                                                                                                                                         ဆူးငွက္

No comments:

Post a Comment