အေျခခံပညာေရးကို ပုိင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ျပဳျပင္
ခိုင္ခိုင္ခံ႕ခံ႕တည္ေဆာက္

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးအေၾကာင္း ကမၻာႏွင့္ တစ္ဝန္း လူသိရွင္ၾကား ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈ အမ်ားအျပား ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ကိုယ္တုိင္ ႏုိင္ငံတကာ စင္ျမင့္တြင္ အေလးထား ေျပာဆိုခဲ့ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ စင္ကာပူႏုိင္ငံ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္စဥ္ကလည္းေကာင္း၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ခရီးစဥ္တြင္လည္းေကာင္း လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ ပညာရည္ ျမင့္မားေရးအတြက္ အကူအညီ ေတာင္းခံမႈမ်ား၊ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တုိင္လည္း ဥေရာပ ငါးႏုိင္ငံခရီး၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုခရီးတြင္လည္း ပညာေရး အကူအညီမ်ားရရွိရန္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။
စင္စစ္ ျမန္မာ့ ပညာေရးသည္ အေျခခံမွ စ၍ စနစ္တက် ထိထိမိမိ ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အဓိကျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရ မည္မွာ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းမ်ား၊ သင္ၾကားနည္း စနစ္မ်ားႏွင့္ လိုအပ္ ေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား (Infrastructure) ျပည့္စံုေရး၊ ဆရာ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိး ညီမွ်ေရး စသည္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ သာမန္အား ျဖင့္ ဤသို႔ သံုးသပ္ ႏုိင္ေသာ္လည္း အရင္းစစ္ အျမစ္ေျမက ဆိုသကဲ႔ သို႔ အေျခခံက်က် ေလ့လာ ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား ၏ ကိုယ္ရည္ကုိယ္ေသြး (Personality) ျမင့္မားမႈႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ စိတ္ထား Mind Set မ်ား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ရွိ က်င့္သံုးေနသည္မွာ မူလတန္း အဆင့္ တြင္ ငါးႏွစ္၊ အလယ္တန္း အဆင့္တြင္ ေလးႏွစ္၊ အထက္တန္း အဆင့္ တြင္ ၂ ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း ၁၁ ႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ မူလတန္းအဆင့္ ပညာသင္ႏွစ္ ငါးႏွစ္သည္ အဓိက အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ မိမိအတန္းႏွင့္ လုိက္ဖက္သည့္ အသိဉာဏ္ ပညာရရွိ ႏုိင္ေရးသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အဓိက တာဝန္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းငါးႏွစ္တာ ကာလ အတြင္း ေက်ညက္သင့္သည့္ သင္ခန္းစာမ်ား ကို မပိုင္ႏုိင္ ခဲ့လွ်င္ ကေလးသည္ အတန္း အသီးသီးတြင္ စာမလုိက္ ႏုိင္သည့္ အျဖစ္ႏွင့္ အႀကီးအက်ယ္ ရင္ဆုိင္ ရႏုိင္၏။ စာမလုိက္ႏုိင္ ၍ ကေလးမ်ားစြာ ေက်ာင္းျပင္ပသုိ႔ (အတန္း အသီးသီးမွ) ေရာက္ ရွိသြားသည္မွာ ႏိႈင္းဆမရေသာ ပညာေရး အေဟာသိကံ ျဖစ္မႈပင္ျဖစ္သည္။
မူလတန္း အဆင့္ ပညာေရးသည္ မိဘ အမ်ားစု ဂ႐ုစိုက္ေသာ အတန္းျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးႂကြယ္ဝ ခ်မ္းသာသူမ်ား အတြက္ သဲသဲလႈပ္ေနေသာ အတန္းလည္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိဘမ်ား တတ္ႏုိင္လွ်င္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကေလး အတြက္ အပံ့အပိုး ျပဳၾကပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ တတ္ႏုိင္သူႏွင့္ မတတ္ႏုိင္သူ မိဘမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ အေလးေပးမႈ ကြာျခားလာသည္ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႔ေနရ၏။
ဆရာ၊ ဆရာမ အခ်ဳိ႕သည္ မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ဘာသာရပ္ေကာင္း ကိုင္ရျခင္း၊ အတန္းပိုင္ ကိုင္ခြင့္ရသည့္အခါ ဉာဏ္ကစားသည္မ်ားလည္းရွိ၏။ မိမိအတန္းမွ ကေလးမ်ားအား မိသားစု အေၾကာင္းေရးခုိင္း၏။ မိဘႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသအခ်ာ ၾကည့္၏။ ရာထူးရာခံရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ စာရင္း၊ သေဘၤာသား၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ဆရာဝန္၊ တရားေရး စသည္တို႔၏ အမည္နာမကိုၾကည့္၏။ ၄င္းတို႔၏ သားသမီး မ်ားကို ေရွ႕နားတြင္ ထား၏။ မိဘမ်ားကို ေက်ာင္းသို႔ လာေစ၏။ ကေလး၏ ပညာေရး ေဆြးေႏြး၏။ အဆံုးသတ္ လုိက္ေသာ္ ဆရာမ၏ ဝိုင္းက်ဴရွင္ တြင္လူျပည့္သြား၏။ ယင္းကေလးမ်ားသည္ အခြင့္ထူးခံ ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ေမးခြန္းကိုသာ သင္၍ ေမးခြန္းကိုသာ ေျဖရ၏။ ဆရာမအား အၿပိဳင္အဆုိင္ ေပးႏုိင္သူက ပထမ ရ၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားလွစြာ ရွိ၏။
ယခုအခါတြင္ Reform Strategy ေခၚျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ သင္ၾကားမႈတြင္လည္း ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္းစနစ္မွ ေခတ္ႏွင့္ ညီသည့္ ကေလး ဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္း (Child Centre Approach) ကိုေျပာင္းလဲ သင္ၾကားရန္ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္၍ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၿပီျဖစ္၏။ လက္ရွိ အေနအထားတြင္ စာေမးပြဲမ်ားစြာ ေျဖေနရဆဲ ျဖစ္၏။ ဆရာ၊ ဆရာမ သင္သည့္အတုိင္း အာဂံုေဆာင္ ေနရဆဲျဖစ္၏။ ေမာင္ေရႊဂဲ၊ မေရႊဂဲေလးမ်ား ဘဝပင္ရွိေသး၏။ ဆရာမ က်ဴရွင္တက္၍ ဆရာမအား မ်ားမ်ား ပံ့ပိုးႏုိင္သူသာ အေတာ္ဆံုး ျဖစ္ေနေသး၏။ မ်က္ႏွာရဆဲျဖစ္၏။ ကမၻာဦးက သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္မ်ားကို တြယ္တာေနဆဲျဖစ္၏။
မၾကာေသးမီကပင္ ဆင္ဟြာ သတင္း တစ္ပုဒ္တြင္ ‘တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ရွန္ဟုိင္းၿမိဳ႕ ျမဴနီစီပယ္ ပညာေရး ေကာ္မရွင္က မူလတန္းျပႏွင့္ အလယ္တန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ပညာေရး ေကာလိပ္ေအာင္ လက္မွတ္တစ္ႀကိမ္ ရၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္သက္လံုး လုပ္ကိုင္ေနျခင္းကို အဆံုးသတ္ လုိက္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမတုိင္း ငါးႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ဘာသာရပ္ ငါးခုပါ၊ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲဝင္ေရာက္ေျဖဆို ေအာင္ျမင္မွသာ အလုပ္ ဆက္လက္ ခန္႔ထားႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စစ္ေဆးမည့္ ဘာသာရပ္ ငါးမ်ဳိးမွာ ဆရာအလုပ္၊ က်င့္ဝတ္နီတိ၊ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္၊ သင္ၾကားမႈ ပမာဏႏွင့္ ကေလးစိတ္ပညာတို႔ျဖစ္သည္။ ထိုဘာသာရပ္ ငါးမ်ဳိးကို ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိပါက အလုပ္မွ ထြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ထုိအစီအစဥ္ကို တစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ အားလံုးအတြက္ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာျဖစ္ လက္မွတ္တစ္ခုသည္ ငါးႏွစ္သာ သက္တမ္း ရွိမည့္ သေဘာပင္။ သတ္မွတ္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္မွ ဆက္လက္ အမႈထမ္းခြင့္ရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္လက္ အမႈထမ္းႏုိင္ဖို႔ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား သည္ စြမ္းရည္ အၿမဲ ထက္ျမက္ေနေအာင္ ေလ့က်င့္မႈ၊ ေလ့လာမႈ အၿမဲ ရွိေနရမည္ျဖစ္သည္။ ထာဝရ ေက်ာင္းသားႀကီး (Permanent Student) ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အၿမဲတမ္း သစ္လြင္ေတာက္ပေနသည့္ အေတြးအျမင္ ရွိသူမ်ား၊ တက္ႂကြ ႏုိးၾကားသူမ်ား၊ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္ျမင့္သူ ထက္ျမင့္သူမ်ား၊ ကေလး၏ သေဘာသဘာဝကို နားလည္၍ ဆရာက်င့္ဝတ္ႏွင့္ ျပည့္စံု သူမ်ားျဖင့္ ကေလးမ်ားကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ႏုိင္မည့္ အစီအမံ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဆရာျဖစ္ လက္မွတ္ တစ္ခုသည္ အသက္ ၆၀ ထိ လုပ္စားႏုိင္ပါသည္။ ထို႔ထက္ပို၍ ဆုိးသည္မွ ဆရာျဖစ္ လက္မွတ္မရွိဘဲ ဘြဲ႕တစ္ခုျဖင့္ပင္ လုပ္စားႏုိင္ပါသည္။ အသက္ႀကီးရင့္လာသည္ႏွင့္ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္မ်ား က်လာ၏။ နည္းစနစ္မ်ားက ေခတ္မမီ Parrot Teaching Parrot Learning က မတက္ႏုိင္။ က်င့္ဝတ္နီတိ ဆိုသည္မွာလည္း အသျပာ ေငြေၾကး လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ေတြ႔ထိေသာအခါ အရည္ေပ်ာ္ သြားတတ္၏။ ကေလးမ်ားသည္ စာေအာ္ဖတ္ျခင္း၊ က်က္ျခင္း အလုပ္သာ အမ်ားဆံုး လုပ္ရ၏။ ကေလး ကိုယ္တိုင္ စဥ္းစား ေတြးေခၚျခင္း Critical Thinking ၊ တီထြင္ဖန္တီးျခင္း Creative Thinking နည္းပါး၏။ ကေလး ကိုယ္တုိင္ ပါဝင္ပတ္သက္မႈ မရွိ။ စာေမးပြဲေအာင္ေရး တစ္ခုကိုသာ အၿမဲ စူးစုိက္ ေနရသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ စင္စစ္ ပညာေရးေလာကႀကီး တစ္ခုလံုး ေတာင့္တင္းခုိင္မာေစရန္အတြက္ အေျခခံ ပညာေရး က႑သည္ အဓိကက်က် ျပဳျပင္ရမည့္ အပုိင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ အေျခခံပညာေရး က႑အား မျပဳျပင္ မေျပာင္းလဲႏုိင္ဘဲႏွင့္ အလယ္တန္းဆင့္၊ အထက္တန္းဆင့္မွအစ အဆင့္ျမင့္ပညာအထိ စာသင္ႏွစ္မ်ားတုိး၍ သင္ၾကားေသာ္လည္း စူးရွ ထက္ျမက္ေသာ Capacity Building ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈ ထင္တုိင္းေပါက္ေျမာက္ရန္ ခက္ခဲႏိုင္ပါသည္။ စာမလုိက္ႏုိင္၍ ထြက္သြားေသာ ကေလးမ်ား၊ တုိးျမင့္လာေသာ စာသင္ႏွစ္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ မတတ္ႏိုင္၍ ထြက္ရေသာ ကေလး အေရအတြက္ တုိးပြားလာမႈေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးရႏုိင္သည့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုပါလိမ့္မည္။ (၄ တန္း၊ ၅ တန္း ေရာက္သည္ထိ စာေကာင္း ေကာင္းမေရးတတ္၊ မဖတ္တတ္သူမ်ား ဒရြတ္ဆြဲ၍ လုိက္ေနသူ အမ်ားအျပား ရွိေနပါသည္။)
အဓိကအားျဖင့္ အေျခခံပညာေရးကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာတြင္
- ႏုိင္ငံတကာ သင္႐ိုးမ်ားႏွင့္ တန္းညႇိျခင္း
- စစ္ေဆး အကဲျဖတ္သည့္ စနစ္ေျပာင္းျခင္း
- လိုအပ္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား တုိးခ်ဲ႕ျခင္း
- သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ား Teching Aids သံုးျခင္း
- သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈတြင္ ကေလးမ်ား ကိုယ္တုိင္ ပါဝင္ေစျခင္း
- ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား အခ်ဳိးမွ်တျခင္း စသည့္ အေျခခံက်သည့္ အခ်က္မ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ တစ္ေျပးညီ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစသင့္ပါသည္။ ယင္းတို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အတုိင္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ၏ Mild Set မ်ား၊ Personality မ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးပင္ ျဖစ္ သည္။ ဆင္ဟြာဌာနမွ ေဖာ္ျပသကဲ႔သို႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေသြးသစ္ေလာင္းသည့္ အစီအစဥ္မ်ဳိး စီစဥ္ ၾကမည္လား။ သို႔တည္းမဟုတ္ တန္းပိုင္စနစ္ ႀကီးစိုးမႈ၊ ဘာသာရပ္ဆရာ ႀကီးစုိးမႈကို ျပင္ၾကမည္လား၊ ေမးခြန္း ေပးသင္သည့္ စနစ္ကိုပဲ အျမစ္ျဖဳတ္မည္လား။ လာဘ္လာဘကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ မ်က္ႏွာသာေပး၊ အဆင့္ေပးသည့္ စနစ္ကို ျပင္မည္ လား။ စသည္ ... စသည္တို႔မွာ ပညာေရးေလာကအတြက္ စိန္ေခၚ မႈမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာေရး က႑ကိုပင္ ႏုိင္ေအာင္ မကိုင္ႏုိင္ေသးလွ်င္၊ ခုိင္ခံ့မႈ မရွိေသးလွ်င္ ယင္းက႑အေပၚတြင္ တည္မီွ ဖြံ႕ၿဖိဳးရမည့္ အထက္တန္း၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ စသည့္ အဆင့္မ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနဦး မည္သာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေတာင့္တင္း ခုိင္မာမႈမရွိေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ေပၚတြင္ မည္သို႔ေသာ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကမည္နည္း ဆိုသည္ကိုလည္း ေတြးဆေနမိ၏။
ခင္ေမာင္ေဌး(ပညာေရး)
source........ http://www.thevoicemyanmar.com/
No comments:
Post a Comment