ပ်ားေလးသမား
"ပ်ားအံုကိုေတြ႔တယ္ဆိုရင္ အေဖတို႔ ငါ့သားတို႔ ရြာမွာ ေကာင္မေလးေတြကေတာင္ ေတာထဲ ေတာင္ထဲ ယာထဲ ေခ်ာင္းထဲ သြားရင္း လာရင္း ဖြပ္စားေလ့ရွိတာ ငါ့သားအသိပဲ။ ပ်ားအံုကို ဖြပ္တက္ရံု၊ ဖြပ္ဝံ့ရံုနဲ႔ ပ်ားသမားျဖစ္ေရာလား။ ပ်ားသမားတိုင္း ပ်ားဖြပ္တက္ၾကေပမဲ့ ပ်ားဖြပ္တတ္တိုင္း ပ်ားသမား မဟုတ္ဘူး။ ပ်ားသမားဆိုတာ သာမန္ထက္ နား စြင့္ထားရတယ္။ မ်က္စိ ဖြင့္ထားရတယ္။ ေခါင္းကို အျမဲတမ္း အသံုးခ်ရတယ္။ ဒီလို စြင့္ထားတိုင္း ဖြင့္ထားတိုင္း ျမင္ေရာလား။ ၾကားေရာလားတဲ့ တစ္စတစ္စနဲ႔မွ အေလ့အက်င့္ အသိအျမင္ ရေအာင္ယူ၊ ျမင္တတ္ ၾကားတတ္ ဆံုးျဖတ္တတ္ဖို႔ ၾကိဳးစား၊ အဲဒါမွ ထံုးမီစံကိုက္ ပ်ားသမားျဖစ္တယ္။ ကဲ လက္ေတြ႔ စမ္းၾကည့္ရေအာင္။ ငါ့သား ခု ဘာေတြ ျမင္လဲ သိလဲ အေဖ့ကို ေျပာစမ္း"
ေျပာေျပာ ေမးေမး ေမးလာသူက အေဖ ျဖစ္သူ ငေတာ....
ရုတ္တရက္ အေမးခံလိုက္ရသူက ငလံုး။
သူတို႔ ယေန႔ ပ်ားရွာ စထြက္ခဲ့ၾကသည္။
သူတို႔ေဒသ ခ်ိဳင့္ၾကီးတစ္ဝိုက္မွာ ပ်ားေလး၊ ပ်ားၾကီးႏွင့္ သစ္ေခါင္းပ်ားတို႔ကို ပ်ားရည္အတြက္ ရွာေလ့ရွိသည္။
ပ်ားၾကီးႏွင့္ သစ္ေခါင္းပ်ားကို ေတာၾကီး ျမိဳင္ၾကီးမားထဲသုိ႔ ညအိပ္ ညေန စားအိုးစားခြက္ျဖင့္ လူစံု သြားကာ ရွာေဖြေလ့ရွိသည္။
ပ်ားေလးကို စိုက္ခင္းပ်ိဳးခင္းႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ကဇာခင္းတန္းမ်ား၊ ရြာဝန္းက်င္ႏွင့္ ညအိပ္သြားရေအာင္ မေဝးသည့္ သစ္ၾကီးဝါးၾကီးမ်ားရွိရာ ေနရာမ်ား၌ ရွာေဖြေလ့ ရွိသည္။ သည္သို႔ ပ်ားေလးကိုသာ အဓိကထား ရွာသူမ်ားကို ပ်ားေလးသမားဟု ေခၚသည္။
ပ်ားရွာရာ ေတာလိုက္ရာ၌ ငေတာသည္ သမၻာရင့္ ဝါရင့္သမား။ ပ်ားေလးပ်ားၾကီး သစ္ေခါင္းမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွာေဖြ ခဲ့သလို ေတာၾကီးျမိဳင္ၾကီးမ်ားမွ အစ ယာခင္း ခ်ံဳပုတ္ ခ်ံဳႏြယ္ အဆံုး ေျခရာထပ္ေအာင္ သြားခဲ့လာခဲ့ ပ်ားဖြပ္ခဲ့ေသာ ပ်ားသမား။
သားျဖစ္သူ ငလံုးသည္ ပ်ားရွာရာ၌ ပ်ံေတာင္သင္စ ပညာယူစ၊ ေလ့လာတပည့္ခံ ဆည္းပူးစ လူသစ္တန္း။
ငေတာ ရည္ရြယ္သည္က လူသစ္တန္း ပ်ားပညာသင္ သူ႔သား ငလံုးကိုပ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သိသင့္ သိအပ္ မွတ္သင့္ မွတ္အပ္သည္မ်ားကို အေျပာသက္သက္ျဖင့္ မေျပာလို။ အေဟာသက္သက္ျဖင့္ မေဟာလို၊ လက္ေတြ႔ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းမွ မွတ္သင့္သည္ကို မွတ္၊ သိသင့္သည္ကို သိေစခ်င္သည္။
ပ်ားေလးရွာနည္း၊ ပ်ားၾကီးရွာနည္း၊ သစ္ေခါင္းပ်ား ရွာနည္း၊ ပ်ားဖြပ္နည္း၊ ပ်ားရည္ယူနည္း၊ ဖေယာင္းခ်က္နည္းမွအစ ပ်ား၏ သဘာဝ၊ ရာသီဥတုႏွင့္ ပ်ားတို႔ ဆက္စက္မႈအထိ စနစ္တက် သိေစခ်င္သည္။ ျမင္ေစခ်င္သည္။ သံုးသပ္တတ္၊ ခ်ိန္ဆတတ္၊ ဆံုးျဖတ္တတ္ေစခ်င္သည္။
ပ်ား၏ ဓေလ့စရိုက္ကို မသိဘဲ ပ်ားသမားေကာင္းမျဖစ္ႏုိင္။
ပ်ားသမားေကာင္းျဖစ္ရန္ ျမင္တတ္ေသာ မ်က္စိ၊ ၾကားတတ္ေသာနား၊ ခ်ိန္ဆတတ္ေသာ ေခါင္း ရွိဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္းကို ေျပာဆိုလို၍ သူ႔သားကို ေကာက္ကာငင္ကာ ေပးလိုက္၏။
ငါ့သား ခုဘာေတြ ျမင္လဲ၊ သိလဲ၊ အေဖ့ကို ေျပာစမ္းဟု အေမး ခံရသူငလံုးက အေျဖေပးရန္အတြက္ သူ ေရာက္ေနရာ ယာေတာင္ျပင္ကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္သည္။
အခ်ိန္က ေဆာင္းရာသီ နံနက္ ဆြမ္းခံ ျပန္ခိ်န္။
တစ္ညလံုး စိုးမိုးမင္းမူခဲ့သည့္ ႏွင့္ထုအား ရွင္ေနမင္းၾကီးက ေရာင္ျခည္ အလင္းတန္းျဖင့္ ႏွိမ္နင္း ျဖိဳခြဲျပီး ေန႔သစ္ တစ္ေန႔ကို သူ ပိုင္စိုးေၾကာင္း ေၾကညာသည့္အလား အေအးဓာတ္ မွန္သမွ် လြင့္စဥ္ ေပ်ာက္ကြယ္ေစခ်ိန္။ ေနျခည္ ထြန္းလင္းေစခ်ိန္။
ငလံုး ၾကည့္ေလရာ ယာျပင္ရွိ စိုက္ပ်ိဳးခင္း အားလံုးသည္ မိုးေႏွာင္းေဆာင္းဝင္ အစိုရိပ္ ထင္က်န္ဆဲ ကာလ လည္းျဖစ္၊ ႏွင္းရည္ေသာက္သံုးရေသာ ကာလလည္းျဖစ္ရာ သီးခင္းရာ သီးႏွံခင္းအားလံုး ျမျမေမာင္းေမာင္း မိႈင္းမိႈင္းညိဳ႔ညိဳ႔ညိဳ။
ပဲစင္းငံုခင္းမ်ား၊ ႏွမ္းခင္းမ်ား၊ ငရုပ္ခင္းမ်ား၊ ေနၾကာခင္းမ်ား ပဲလြန္းခင္းမ်ားသည္ အပြင့္ ေဝေဝျဖာျဖာ။
အညာေဒသ သဘာဝ ေပါက္ပင္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ ထားေသာ ကဇာခင္တန္းရိုး၌ပင္လွ်င္ အပင္အားလံုး ခ်ံဳပုတ္ ခ်ံဳႏြယ္ အားလံုး ရႊန္းျမျမစိမ္း။
အစိမ္းေရာင္ အကိုင္းအခက္ အလက္မ်ား ေပၚ၌ ေငြပြင့္ ေငြဖူး ဖူးသလို ျမဴးၾကြဟန္ျဖင့္ ပြင့္ဖူးေနေသာ နဘူးပန္ုးခိုင္ လွလွေလးမ်ား၊ ပတၱျမား နားကပ္ကဲ့သို႔ သဏၭၭၭာန္ရွိေသာ ကေဇာင္းဖူး၊ ကေဇာင္းပြင့္မ်ား၊ ေမႊးပ်ံ႕ေသာ ရန႔ံထံုေနသည့္ ဆီးပြင့္မ်ား၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ဆီးဦးမွာ ဆီးသီး ႏု ကပ္သည္တိုင္ ေႏွာင္းက်န္ ဆီးပင္မ်ားက အမီလိုက္မည့္ သဏၭၭၭာန္ ပင္လံုးကၽြတ္ ဆီးပြင့္ တေဝေဝ။
ကေဇာင္ခ်ံဳႏွင့္ နဘူးခ်ံဳမ်ားအေပၚမွ ေခါင္းေထာင္ေနေသာ ကင္းပံုပြင့္မ်ား၊ ရႈေလရာ ဝန္းက်င္တစ္ခိုတြင္ ေတာပန္း ျမိဳင္ပန္း မွန္သမွ် အျပိဳင္အဆိုင္ ပြင့္ၾက ဖူးၾက တေဝေဝ။
ေဆာင္းေန႔သည္ ဆြမ္းခံျပန္ခ်ိန္မို႔ ပ်ပ်ေႏြးေႏြး။ ေနျခည္ ေႏြးေႏြးေအာက္တြင္ ပန္းမ်ိဳးစံု ရန႔ံ သင္းသင္းေမႊးေမႊး ဆီသို႔ အေျပးအလႊား လာေရာက္ ဝတ္ရည္ သယ္ယူၾကေသာ ပ်ားတို႔မွာ အုပ္လိုက္ အုပ္လိုက္ ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြး။
ဝင္လာေသာ ပ်ားမ်ားကလည္း အုပ္လိုက္ အုပ္လိုက္ ဝင္ဝင္လာသည္မွာ မရပ္မစဲ။
ဝတ္ရည္စုတ္ယူရာမွ ပ်ံသန္းေသာ အျပန္ပ်ားမ်ားကလညး အုပ္လိုက္ အုပ္လိုက္ တဖြဲဖြဲ။
သူ႔ကို ဤသို႔ ျမင္မျမင္ သူ႔အေဖ ေမးမည္ဟု ငလံုးထင္၏။
"က်ဳပ္ေတာ့ ပန္းေတြ အမ်ားၾကီးပြင့္တာ၊ ပ်ားေတြ အမ်ားၾကီး ဝင္လာတာ၊ ျပန္ထြက္သြားတာ ျမင္တယ္အေဖ"
ငလံုး အေျဖကို ငေတာ ျပံဳးသည္။
"ေနာက္ေတာ့ ဘာျမင္ေသးလဲကြ"
ငလံုး အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသည္။
ေနာက္ေကာ ဘာျမင္ေသးလဲကြတဲ့။
ဒါပဲ သူျမင္သည္၊ သည့္ထက္ သူပိုမျမင္။
"က်ဳပ္ျမင္တာေတာ့ ဒါပဲ၊ အေဖက အဲဒါအျပင္ ဘာေတြ ျမင္ေသးလို႔လဲဗ်"
ငေတာ ျပံဳး၍ လက္ညိဳးျပရင္း ေျပာသည္။
"အေဖလည္း မင္းလို သာမန္ သေဘာထားျပီး ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ ပ်ားေတြရယ္၊ ပန္းပြင့္တာေတြရယ္၊ ဒါပဲ ျမင္တာေပါ့ကြာ၊ ပ်ားသမားမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဟာဟို ကေဇာင္းပင္ အုပ္အုပ္ေတြ ထဲမွာ ကေဇာင္းပြင့္ ဝတ္ရည္ကို စုတ္ေနတဲ့ ပ်ားေတြဟာ အေရွ႕ဘက္လာျပီး၊ အေရွ႕ဘက္ကို ျပန္သြားတယ္။ ေဟာဟို ဆီးပင္ၾကီးက ဆီးပြင့္ေတြကို ဝတ္ရည္စုပ္ေနတဲ့ပ်ားေတြက ေျမာက္ဘက္က လာျပီး ေျမာက္ဘက္ကို ပ်ံသြားတယ္။ အေဖ သတိျပဳမိတာ ဟုတ္မဟုတ္ကို ပ်ားေတြပ်ံ ဝင္လာတုန္း၊ ျပန္ပ်ံထြက္သြားတုန္းမင္း ေစာင့္ၾကည့္ပါလား"
တည့္တည့္ေျပာမွ ငလံုး သတိျပဳမိသည္။
မ်က္လံုးခ်င္း တူပါလွ်က္ အၾကည့္ စူးရွပံုခ်င္း မတူ။
အၾကည့္စူးရွပံုခ်ငး္ မတူေတာ့ အသိ မတူ။
ယခု အသိတူရန္ အၾကည့္ကို သတိျပဳျပီး ေနေရာင္ခံ၍ ငလံုး ၾကည့္လိုက္သည္။ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္းပင္ သူ႔အေဖ ေျပာသည္တို႔ အားလံုးမွန္ကန္ေၾကာင္း သူ ေတြ႔ရသည္။
ကေဇာင္းပင္ အုပ္အုပ္ဆီသို႔ ကေဇာင္းပြင့္ ဝတ္ရည္ လာေရာက္ စုပ္ယူေသာ ပ်ားမ်ားသည္ အေရွ႕ဆီမွ လာျပီး အေရွ႕ဆီ ျပန္သည္။
ဆီးပင္အုပ္ဆီသို႔ ဆီးပြင့္ဝတ္ရည္ လာေရာက္ စုပ္ယူေသာ ပ်ားမ်ားသည္ ေျမာက္ဘက္က လာျပီး ေျမာက္ဘက္သို႔ ျပန္သည္။
"ဟုတ္တယ္ အေဖ၊ အေဖေျပာတာ ဟုတ္တယ္ဗ်၊ အဟီး က်ဳပ္ ခုမွ ဂရုစိုက္မိတာ"
"ကဲ ဟုတ္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို ပ်ံတယ္ဆိုတာ မင္းေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ျပီး အေဖ့ကို ေျပာ"
ငလံုးအဖို႔ ေတာေရးေတာရာ၌ သည္မွ် မအ မန။ ေတာလိုက္ေနက် မ်က္စိရွင္ နားပါးပီပီ သည္မွ် အရိပ္ျပလွ်င္ အေကာင္ ျမင္လြယ္သည္။
"အေရွ႕ဘက္မ်ားက အျမင့္ၾကီးေတာင္ ပ်ံတယ္ အေဖ။ ေျမာက္ဘက္ပ်ံတဲ့ပ်ားက နိမ့္နိမ့္ေလး၊ စိုက္ထားတဲ့ အပင္ေတြ ခ်ံဳေတြ လြတ္ရံုေလာက္သာပဲ ပ်ံတယ္"
"လာ အေရွ႕ဘက္ ပ်ံသြားတဲ့ ပ်ားကို ေျခရာခံျပီး ပ်ားအံု ရွာဖြပ္မယ္"
ငေတာ ေျပာေျပာဆိုဆို ေရွ႕မွ ထြက္သြားသည္။ ငလံုး ေနာက္ကေန၍ သူ႔အေဖေျခ မီေအာင္ လုိက္သည္။ သြားရင္း လာရင္း ပ်ံသန္းေနေသာ ပ်ားမ်ားကို ေနေရာင္ခံကာ ၾကည့္သည္။ ၾကည့္ရင္း ေရွ႕သြားရင္းမွ ငေတာက ေျပာသည္။
"ေရွ႕နားမွာ ပ်ားအံုေတြ႔ေတာ့မယ္ကြ"
" ဟာ အေဖ့ဟာ ျမန္လွခ်ည္လား"
ငလံုးမွာ အသံက အ့ံအားသင့္သံ။ ငေတာက သူ႔ကိုယ္သူ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ဟန္ အျပည့္အဝျဖင့္။
"မျမန္နဲ႔ေလကြ၊ ပညာေလ ပညာ။ ပ်ားရဲ႕ ပညာ၊ သူ႔ ပညာကို မသိေသးခင္ကေတာ့ မ်က္စိ လည္ခ်င္လည္မွာေပါ့။ မွားခ်င္မွားမွာေပါ့၊ တို႔ ခ်ိဳင့္ၾကီးရြာ၊ ခ်ိဳင့္ၾကီးေဒသမွာ ပ်ားေလးရယ္၊ ပ်ားၾကီးရယ္၊ သစ္ေခါင္းပ်ားရယ္၊ ဒီသံုးမ်ိဳးကို ပ်ားရည္အတြက္ အားကိုး ရွာေဖြေနၾကတာ မဟုတ္လား။ ပ်ားေလးျဖစ္ျဖစ္၊ ပ်ားၾကီးျဖစ္ျဖစ္၊ သစ္ေခါင္းပ်ားျဖစ္ျဖစ္၊ နိမ့္နိမ့္ ပ်ံသလား၊ ျမင့္ျမင့္ ပ်ံသလား၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္။ ဝတ္ရည္ စုပ္ရာက အျပန္မွာ မိုးေပၚ အျမင့္ၾကီးက ပ်ံတက္ျပီေဟ့ ဆိုရင္ ဒါ သူ႔ပ်ားအံုနဲ႔ သူ႔ေနရာ နီးတာမို႔ သူ႔ရန္သူဟာ သူ႔ကို အလြယ္တကူ ေျခရာခံ မရေအာင္ လွည့္စားတာပဲ၊ ပ်ားရဲ႕ မာယာ ပရိယာယ္ပဲ၊ အျမင့္ၾကီး ပ်ံျပတဲ့ ပ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူတစ္ေခၚ ႏွစ္ေခၚ အကြာအေဝးအတြင္းမွာ ပ်ားအံုကို ေတြ႔တတ္တာပဲ"
ငေတာ အေျပာ မလြဲ။
လူႏွစ္ေခၚခန္႔ အေဝး၌ ရွိေသာ ေညာင္ပင္ၾကီးေပၚ၌ အံုေနသည့္ ပ်ားအံုကို ငေတာတို႔ အလြယ္တကူ ေတြ႔သည္။
အျမင့္ပ်ံ ပ်ားအံုမွ ပ်ားရည္ကို ရေအာင္ ဖြပ္ခဲ့ျပီးျပီ။
အနိမ့္ပ်ံ ပ်ားအံုကေကာ ဘယ္မွာ ရွိမည္နည္း။
"ဟ ပ်ားသံေတြဟ"
ဆီးပင္ရိပ္၌ ေခတၱမွ် နားေနစဥ္ ငေတာႏႈတ္မွ လႊတ္ခနဲ ထြက္သြားေသာ စကား။
ငေတာတုိ႕ ပ်ားအံုရွစ္အံု ရအျပီး၌ တစ္မနက္ခင္းလံုးႏွင့္ တစ္ေန႕လယ္လံုး ရပ္တည္ရာ မရ ေလွ်ာက္သြားေနေသာ ေျခေထာက္လည္းေညာင္း၊ ခါးေတြလည္းေတာင့္၊ နားမွ ေလေတြ ထြက္ေတာ့ကာ တဝီဝီျမည္လာ၍ ငေတာတုိ႕ နားရ၏။
ငေတာက ဘူးသီးေျခာက္ေရဘူးမွ ေရကုိေသာက္ျပီး ကြမ္းထုပ္ ေျဖကာ ကြမ္းတစ္ရာဝါးသည္။ ကြမ္းတစ္ညက္ခန္႕ရွိမွ အပိုပါလာေသာ ပုဆိုးစုတ္ေလးကုိ ေျမၾကီးေပၚ ျဖန္႕ခင္းျပီး ဆီးပင္ၾကီးေအာက္ တံုးလံုးလွဲသည္။
ငလံုးက ေရ အဝေသာက္ျပီး လူငယ္ပီပီ ေျမၾကီးေပၚ ေက်ာဆန္႕ပကာ ေျခပစ္လက္ပစ္ ေနသည္။
ပ်ားရလုိေဇာျဖင့္ ဟုိေတာတုိး သည္ေတာတုိး ဟုိအပင္တက္ သည္အပင္တက္၊ ဟုိသြားသည္လာရွိစဥ္က ပင္ပန္းရမွန္းမသိ။ အနားယူလုိက္မွ ေတာင့္ေနေသာ ေျခသလံုး ကုိက္ေနေသာခါးႏွင့္ ေညာင္းေနေသာ ဇက္တုိ႕က သူတို႕ ဝန္ပိခဲ့ေၾကာင္း ျပသလာသည္။
ဆီးပင္ၾကီးမွာ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ ပတ္ပတ္လည္ခန္႕ ျဖန္႕မိုးထားသလုိျဖစ္ေနျပီး ဆယ့္ေလးငါးေတာင္ခန္႕ ျမင့္ရာ ေနေၾကာက္ပင္ မထုိး၊ နား၍ ေန၍ ေကာင္းသည္။
ဟုိ အေဝးဆီမွ ခ်ိဳးကူသံက ျငိမ့္ျငိမ့္ေညာင္းေညာင္း။
ကဇာခင္တန္းမွ ဘုတ္ပူသံက ၾကည္ႏူးစရာ အျပည္႕။
ခ်ိဳးကူသံ၊ ဘုတ္ပူသံ၊ ခါတုပ္သံ၊ ဆက္ရက္ငွက္တုိ႕ ျမည္သံမ်ားက ေတာ၏ ဂီတသဖြယ္ ေအးေအးျမျမ။
ပင္ပန္းထားေသာ ငေတာႏွင့္ ငလံုးသည္ ဆီးပင္ၾကီးရိပ္၌ ေမ်ာက္ေမွး သလုိ ေမွးခနဲ ေပ်ာ္သြားၾကသည္။
ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနရာမွ ငေတာနားထဲ အိပ္မက္ မက္သလုိ သိေမ့ သိေမ့ျဖင့္ ျဖစ္ကာ ပ်ားပ်ံသန္းသံေတြ အဆက္မျပတ္ ၾကားလာရသည္ဟု ထင္၏။
စိတ္ထဲ ထင္ရာမွ ဖ်တ္ခနဲ လန္႕ႏုိးသည္။
ဟုတ္သည္။ ပ်ားမ်ား ပ်ံသန္းလာသံမွာ ေသခ်ာသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ငေတာ ႏႈတ္မွ "ဟ ပ်ားသံေတြဟ" ဟု ရုတ္တရက္ ထြက္သြားသည္။
ၾကက္အိပ္ ၾကက္ႏုိး အိပ္ေနေသာ ေတာသမားပီပီ ငလံုးသည္လည္း သူ႕အေဖသံ ၾကားကတည္းက ဆက္ခနဲ ေခါင္းေထာင္ၾကည္႕သည္။
"ဟုတ္တယ္ေနာ္ အေဖ၊ ပ်ားေတြပ်ံသံပဲ၊ ပ်ံသံက အုပ္လုိက္ပ်ံသံဗ်"
"ငါ ထၾကည္႕စမ္းမယ္ကြာ"
ေျပာေျပာဆိုဆုိ ထေသာ ငေတာ၊ ထထၾကည္႕ၾကည္႕ ငေတာ ၾကည္႕သလုိ ငလံုးသည္လည္း ထလာျပီး ပ်ားပ်ံသန္းသံ ၾကားရာဆီသုိ႕ ၾကည္႕သည္။
ရုန္းရုန္း ရုန္းရုန္း၊ ရႈန္းရႈန္း ရႈန္းရႈန္း အသံမ်ား ငေတာတုိ႕ႏွင့္ နီးကပ္လာသည္။
ငေတာတုိ႕ေနရာ ဆီးပင္ၾကီး၏ လက္ဝဲဘက္၌ ရွိေသာ ေညာင္ပင္ကန္ေတာဆီမွ ပ်ားအုပ္ၾကီး တစ္အုပ္သည္ ပ်ားေကာင္ေရ ေသာင္းသိန္းခ်ီကာ ငေတာတုိ႕ နားေနရာ ဆီးပင္ၾကီးဆီသုိ႕ ဦးတည္လာေနျပီ။
ဆီးပင္ၾကီး အေရာက္၌ ေတာင္ဘက္သုိ႕ ဆက္လက္ပ်ံသန္းေလမည္လားဟု ငေတာတို႕ ထင္မွတ္သည္႕တုိင္ ပ်ားအုပ္ၾကီးသည္ ဆက္၍ မပ်ံသန္း။
ဆီးပင္ၾကီးအေပၚသာ ရုန္းရုန္း ရုန္းရုန္း၊ ရႈန္းရႈန္း ရႈန္းရႈန္း ျဖင့္ ပ်ားအုပ္ၾကီး ခ်ာလည္ ခ်ာလည္၊ စုရံုး စုရံုး၊ လံုးေထြး လံုးေထြး။
ဆူညံစြာ အသံေပးေနေသာ ပ်ားအုပ္ၾကီးသည္ ဆီးပင္ၾကီး၏ေခါင္ကုိင္းကုိ စတင္စြဲသည္။ ပ်ားအံုတည္မည္႕ သေဘာျဖစ္သည္။
ဆီးပင္ၾကီး ေခါင္ကုိင္း တည္႕တည္႕ကို ပ်ားအံုတည္ကာ စတင္စြဲသည္မွာ ထူးဆန္းေသာ ကိစၥ မဟုတ္၍ ငေတာႏွင့္ ငလံုးတုိ႕ မတ္တတ္ရပ္ၾကည္႕ရာမွ ျပန္ထုိင္ၾကသည္။
ဘာမွ်မၾကာ၊ ကြမ္းတစ္ရာညက္ခန္႕ အၾကာတြင္ ရုန္းရုန္း ရုန္းရုန္း၊ ရႈန္းရႈန္း ရႈန္းရႈန္း အသံမ်ား ထပ္မံ၍ ဆူဆူညံညံ ၾကားရျပန္သည္။ ပ်ားေကာင္ေတြ ပ်ားအံုလုပ္ရန္ စတင္စြဲေနေသာ ဆီးပင္ၾကီး ေခါင္ကုိင္း တည္႕တည္႕ကုိ ေနရာမၾကိဳက္ေသးသျဖင့္ အံုေျပာင္းရန္ ေနရာေရႊ႕ေတာ့မည္လားဟု ငလံုး ေမာ့ၾကည္႕လုိက္ရာ မယံုႏုိင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကုိ ေတြ႕ရသည္။
ဆီးပင္ၾကီး၏ လက္ယာဘက္၌ရွိေသာ အုိဓိေတာဆီမွ တရၾကမ္းပ်ံသန္းလာေသာ ပ်ားအုပ္ၾကီး တစ္အုပ္သည္ ဆီးပင္ၾကီးဆီ တည္႕တည္႕ ဦးတည္လာသည္။ ဝီဝီသံ ရုန္းရုန္းသံ ရႈန္းရႈန္းသံတုိ႕က ဆတက္ထမ္း တိုး၍ တုိး၍ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္။
လက္ယာဘက္ အုိဓိေတာဆီမွ ပ်ံသန္းလာသည္႕ ပ်ားအုပ္ၾကီးက ဆီးပင္ၾကီး၏ ေခါင္ကုိင္း ေတာင္ဘက္၌ရွိေသာ လက္ေမာင္းခန္႕ တုတ္သည္႕ ဆီးကုိင္းၾကီး တစ္ကုိင္းကုိ စတင္ဝင္စြဲသည္။
လက္ဝဲဘက္ ေညာင္ပင္ကန္ေတာဆီမွ လာ၍ ေခါင္ကုိင္း တည္႕တည္႕၌ အံုစြဲေသာ ပ်ားအုပ္ၾကီး။
လက္ယာဘက္ အုိဓိေတာဆီမွ လာ၍ ေခါင္ကိုင္း၏ ေတာင္ဘက္ကုိင္း၌ အံုစြဲေသာ ပ်ားအုပ္ၾကီး။
ပ်ားမ်ားသည္ အံုလုပ္ရန္ ေနရာကို စတင္ စြဲဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း ပ်ားအားလံုး သူ႕ပ်ားအံု ကုိယ့္ပ်ားအံု အသားေသ အရွိန္ရ ပံုမွန္ တည္ျပီးေသာ ေနရာကဲ့သို႕ မဟုတ္။
အခ်ိဳ႕ပ်ားမ်ားက ဆီးကုိင္း တြယ္ကပ္လ်က္။
အခ်ိဳ႕ပ်ားမ်ားက ဆီးပင္ေပၚ ပ်ံသန္းလ်က္။
ဝီဝီသံ ရုန္းရုန္းသံ ရႈန္းရႈန္းသံတုိ႕က က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္။
လက္ဝဲဘက္ ပ်ားမ်ားက ဘက္ယာဘက္ ပ်ားမ်ားကုိ စတင္တုိက္ခုိက္သည္လား။
လက္ယာဘက္ ပ်ားမ်ားက လက္ဝဲဘက္ ပ်ားမ်ားကုိ စတင္တိုက္ခုိက္သည္လား။
ျပဳိင္တူ စတင္ တုိက္ခုိက္သည္လား
ဆီးပင္ၾကီးေအာက္၌ ရွိေနေသာ ငေတာတုိ႕ မသိလုိက္။
"ဟာ ပ်ားေတြ၊ တစ္အုပ္နဲ႕ တစ္အုပ္ တုိက္ကုန္ၾကျပီ။ ကုိက္ကုန္ၾကျပီ" ဟု ငလံုးက ေအာ္မွ ငေတာေရာ ငလံုးပါ အျပင္ထြက္၍ ျပိဳင္တူ ၾကည္႕မိၾကသည္။
ဆီးပင္ၾကီးထက္၌ ပ်ားအုပ္ ႏွစ္အုပ္ တုိက္ပြဲက အရွိန္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္။
ပ်ားအုပ္ ပ်ားအုပ္ခ်င္း လံုးလံုးေထြးေထြး ျဖစ္သြားလုိက္၊ ကြဲကြဲသြားလုိက္၊ ျပန္၍ ျပန္၍ လံုးလံုးေထြးေထြး ျဖစ္သြားလိုက္၊ ကြဲကြဲသြားလုိက္၊ ျပန္၍ ျပန္၍ လံုးေထြးလံုးေထြး ျဖစ္သြားလုိက္ႏွင့္ ပ်ားတစ္အုပ္ႏွင့္ တစ္အုပ္၊ ပ်ားတစ္ေကာင္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ အေသအေက် ကုိက္ၾကခဲၾကသံမွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။
အဆိပ္ရွိေသာ အဆိပ္ပုိင္ရွင္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ၾကသည္႕ ပြဲ။
လက္ဝဲပ်ားႏွင့္ လက္ယာပ်ားတုိ႕ ကုိက္ၾက တိုက္ၾကသည္႕ ပြဲ။
တုိက္ပြဲ၏ ရလဒ္အျဖစ္ ဆီးပင္ၾကီး ေအာက္ရွိ ေျမျပင္ေပၚသို႕ ပ်ားေကာင္ေခါင္းျပတ္မ်ား၊ ေျချပတ္မ်ား၊ အေတာင္ျပတ္မ်ား၊ ကုိယ္လက္အဂၤါျပတ္မ်ား က်လာသည္မွာ တစ္စထက္တစ္စ ပုိမ်ားလာသည္။
ဆီးပင္ၾကီး အထက္၌ ပ်ံသန္းရင္း တုိက္ၾကခုိက္ၾက ကုိက္ၾကသံကုိ ဆီးကုိင္းႏွစ္ကုိင္းတြင္ စြဲေနေသာ ပ်ားမ်ားက နားလည္ဟန္ရွိသည္။
ဆီးကုိင္းကုိ အံုဖြဲ႕ရန္ စတင္ၾကိဳးစားေနေသာ ပ်ားမ်ားက အံုဖြဲ႕ရန္ ၾကိဳးစားေနမႈအား စြန္႕ပစ္ျပီး အရွိန္ျပင္းစြာျဖင့္ ထပ်ံလာၾကသည္။ လံုးေထြး တုိက္ခုိက္ေနၾကေသာ ပ်ားအုပ္ၾကီးထဲ တုိးဝင္ကာ သူတို႕ပါ တုိက္သည္။ ကုိက္သည္။
တုိက္ခုိက္ေနေသာ ပ်ားမ်ားကုိ လက္ဝဲပ်ားေရာ လက္ယာပ်ားေရာ ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာမွ စစ္ကူေပးသလုိ ဇြတ္ဝင္ကူသည္။
တုိက္ပြဲ အရွိန္ကား ေရွ႕ပ်ား ေနာက္ပ်ား ကူပ်ားတုိ႕ျဖင့္ ေပါင္းစုမိကာ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္သြားျပီး သူေသ ငါေသ အတင္းတုိက္ခုိက္ေနၾက၊ ကုိက္ေနၾကသည္မွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိပင္။
ဝါရင့္ သမၻာရင့္ ပ်ားသမားၾကီး ငေတာသည္ ပ်ားအုပ္ၾကီး ႏွစ္အုပ္ တုိက္ခုိက္ေနၾကသည္ကုိ ဝမ္းနည္းပမ္းနည္းျဖင့္ ေၾကကြဲစြာ ၾကည္႕ေနမိ၏။
သူလည္း မတားႏုိင္၊ မဆီးႏုိင္။
သူ၏ ပ်ားသင္ဆရာမ်ား။
ေရွးေရွးက ဝါရင့္ ပ်ားသမားၾကီးမ်ား၏ ဆံုးမစကားကုိ ယခုမွ ငေတာ ပုိ၍ ပုိ၍ သေဘာေပါက္ကာ ပုိ၍ ပုိ၍ သတိရမိသည္။
သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္၌ ျဖစ္ေစ၊ ခ်ံဳၾကီးတစ္ခ်ံဳ၌ ျဖစ္ေစ၊ ပ်ားအံု တစ္အံုမကဘဲ ႏွစ္အံု သံုးအံု ေလးအံု ငါးအံု ေျခာက္အံု ခုနစ္အံုမွစ၍ ဆယ္အံု ဆယ့္ႏွစ္အံု အထိ အတူယွဥ္တြဲလ်က္ ရွိေနေသာ ပ်ားအံုမ်ားကုိ စည္ကားေသာ ပ်ားအံု သုိ႕မဟုတ္ ပ်ားစည္ သုိ႕မဟုတ္ မဂၤလာအံုဟု အယူအဆရွိျပီး ေရွးေရွး ပ်ားသမားၾကီးမ်ား ငေတာတုိ႕ ပ်ားသင္ဆရာမ်ားက ဘယ္ေသာ အခါမွ မဖြပ္။
သည္လုိ မဂၤလာအံု စုေပါင္းတည္ရွိေနေသာ ပ်ားစည္ရွိသည္႕ သစ္ပင္ကုိ သုိ႕မဟုတ္ ခ်ံဳေပါက္ရာေတာသည္ စည္ကားတတ္သည္။ က်က္သေရ မဂၤလာအျဖာျဖာရွိသည္ဟု ဆ၇ာစဥ္ဆက္ ပ်ားသမားၾကီး အစဥ္အဆက္ အယူအဆရွိၾကသည္။
မိမိ ဝမ္းစာ မိမိ ေအးခ်မ္းစြာ ရွာေဖြေရး။
ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထုိင္ေရး။
တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ပ်က္စီးလိုစိတ္၊ ေခ်မႈန္း သုတ္သင္လုိစိတ္ မေမြးျမဴဘဲ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ နားလည္မႈရွိကာ ႏွစ္ဖက္ ေရရွည္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရး ဝေျပာစည္ပင္ေရးကုိ ရည္ညႊန္းသည္ဟု ေရွးေရွး ပ်ားသမားၾကီးမ်ား၊ ဆရာ့ ဆရာၾကီးမ်ားက အယူအစြဲရွိေသာေၾကာင့္ ပ်ားအံု တစ္အံုမက ယွဥ္တြဲ ေတြ႕ရွိလာေသာ အပင္ၾကီးမ်ား ခ်ံဳၾကီးမ်ားကုိ တန္ဖိုးထား ေလးစားျမတ္ႏိုးၾက၏။
သည္သေဘာကုိ ငေတာ ဆရာမ်ား၊ ေရွးေရွး ပ်ားသမားမ်ားက ဆုိဆံုးမ ထုတ္ေဖာ္ ညႊန္ျပစဥ္က အရြယ္ငယ္ေသး၍၊ အေတြ႕အၾကံဳ ႏုနယ္ေသး၍၊ မရင့္က်က္ေသး၍၊ အျမင္မက်ယ္ေသး၍၊ ငေတာ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း မစဥ္းစား မသံုးသပ္ႏိုင္ခဲ့။ ယခု အျဖစ္ကဲ့သို႔ ေၾကကြဲစရာ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ေရာက္မည္ဟု မထင္မွတ္ခဲ့။
တစ္ပင္တည္း တစ္ခ်ံဳတည္း စံုစြဲေနေသာ ပ်ားမ်ားသည္ ကိုယ့္ဝတ္ရည္ကိုယ္သယ္ကာ၊ ကိုယ့္ပ်ားအံု ကိုယ္ျပန္ဝင္ကာ ကိုယ့္ပ်ားပို႔မွာ ကိုယ့္အစာကို ကိုယ္စုၾကသည္။ ပ်ားအံုမွား ဝင္ေသာပ်ား ရွိခဲလွသည္။ ပ်ားမွာ တစ္အံုမွ ပ်ားႏွင့္ အျခားအံုမွ ပ်ား ကိုယ္နံ႔ မတူသလို ပ်ားအံုခ်င္းလည္း အနံ႔ မတူ။
အနံ႔ မတူပဲ ကြဲျပားျခားနားသည့္ ၾကားထဲမွပင္ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ေသာ ပ်ားတစ္ေကာင္တေလက ပ်ားအံုမွားဝင္တတ္၏။ မွားဝင္သမွ် ပ်ားကို မူလ အံုပိုင္ရွင္က က်ဴးေက်ာ္သူဟု သတ္မွတ္ျပီး ဝိုင္းဝန္း ကိုက္သတ္ၾကသည္။ မွားဝင္ေသာ ပ်ားကိုသာ ကိုက္သတ္ၾကသည္။ ပ်ားတစ္ေကာင္ မွားဝင္၍ မ်ားရွိရွိသမွ်ကို မည္းမည္းျမင္ရာ မကိုက္၊ မတို္က္။
မွားဝင္ေသာ ပ်ားကို တိုက္ခိုက္ျပီးက ပံုမွန္အတိုင္းပင္ သြားၾကလာၾကေနၾက ထိုင္ၾကေၾကာင္းကို ငေတာ ၾကားဖူး ၾကံဳဖူး ေတြ႔ဖူးသည္။
ယခု ပ်ားမ်ားမွာမူ အံုလိုက္က်င္းလိုက္ သဲသဲမဲမဲ ကိုက္ၾက တုိက္ၾကသည္မွာ အေသအေက်။ ငေတာ မေတြ႕႔ဖူး မၾကံဳဖူး။
တစ္ေကာင္ခ်င္း ေဒါသထြက္၍ ကိုက္မိရာက ေနာက္မွ တစ္ျပံဳ တစ္မၾကီး လိုက္ပါလာကာ ကိုက္ၾက သတ္ၾက ျဖတ္ၾက ေလသလား။ အားလံုးအားလံုး ရွိရွိသမွ် ပ်ားတို႔ ေဒါသ ဟူးဟူးထြက္ကာ ေတြ႔မေရွာင္ ျမင္ျမင္သမွ်ကို အားရပါးရ အျငိဳးက်ျဖင့္ ကိုက္ၾကေလသလား။
လက္ဝဲပ်ားေရာ၊ လက္ယာပ်ားေရာ မူလ စြဲေနရာ ေဟာင္းမွ ပ်ားဖြပ္သမားက ပ်ားအံုကို ဖြပ္၍ ေမာင္းႏွင္ ထုတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ေနမထူး ေသမထူး သေဘာထားကာ သူေသ ကိုယ္ေသ ကိုက္ၾကေလသလား။
ပ်ားဟူသည္ တစ္အံုပ်က္က တစ္အံုတည္ကာ ဇြဲ လံု႔လ ဝီရိယ ၾကီးမား ထက္သန္လွသည္ဟု လူသားတို႔ကပင္လွ်င္ ထံုးယူ စံျပဳ ေနရသည္။ ပ်ားသတၱဝါတို႔၏မ်ိဳးရိုး ပင္ကို အရည္အခ်င္းမ်ားကို ေမ့ေလွ်ာ့ေနၾကျပီး ဘဝပ်က္သည္အထိမီးကုန္ ယမ္းကုန္ တိုက္ၾက ခိုက္ၾက ကိုက္ၾကေလသလား။
ဘာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ဟု ေသခ်ာေသာ အေျဖ ငေတာ မသိ။
သူတို႔ မ်က္ျမင္ ဒိ႒ ၾကံဳေတြ႔ေနသည္မွာ လက္ဝဲဘက္မွ လာေသာ ပ်ားမ်ားသည္လည္း ေသေက်ပ်က္စီး၍ ေအာက္သို႔ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ က်ေန၏။
လက္ယာဘက္မွ လာေသာ ပ်ားမ်ားသည္လည္း ေသေက်ပ်က္စီး၍ ေအာင္သို႔ တဖြဲဖြဲ က်ေန၏။
မည္သူက ႏုိုင္ပါသနညး္။
မည္သူက ရံႈးပါသနည္း။
သိလိုစိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္လာျပီး ငေတာႏွင့္ ငလံုးတို႔ ေမာ့ၾကည့္လိုက္မိ၏။
မူလ စတင္စြဲရာ လက္ဝဲဘက္မွ ပ်ားအံု ေနရာတြင္လည္း ပ်ား တစ္ေကာင္မွ် မရွိေတာ့။
ဆီးပင္ထက္၌ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ သဲသဲမဲမဲ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေသာ ပ်ားလံုးပ်ားေထြးၾကီးလည္း ဘာမွ မရွိေတာ့။
ဆီးပင္ အကိုင္းအခက္မ်ား ေပၚ၌ တင္က်န္ေနေသာ ပ်ားေသမ်ား၊ ပ်ားနာမ်ား၊ ခႏၱာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္း အစအနမ်ား ဆီးပင္ေအာက္ရွိ ေျမျပင္တစ္ခုလံုး ပ်ားမ်ား၏ ခႏၱာကိုယ္ကို ျဖတ္ေတာက္၍ လြင့္ၾကဲ ပစ္ထားသလို ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာ ပ်ားေခါင္းမ်ား၊ ပ်ားေတာင္ပံမ်ား၊ ပ်ားေျချပတ္မ်ား၊ ပ်ားလက္ျပတ္မ်ား၊ ပ်ားကိုယ္တစ္ျခမ္းပဲ့မ်ား အက်ဳိးအေၾကမ်ား။
ထိုအက်ိဳးအေၾက၊ အပဲ့၊ အရြဲ႕၊ အျပတ္အသတ္၊ အေသ အေပ်ာက္မ်ားသည္ လက္ဝဲဘက္ ေညာင္ပင္ကန္ေတာ ဆီမွ ပ်ံသန္းလာေသာ ပ်ားမ်ား၏ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားလား။
လက္ယာဘက္ အိုဓိေတာမွ ပ်ံသန္းလာေသာ ပ်ားမ်ား၏ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားလား။
ငေတာလညး္ လံုးဝမသိ။
ငလံုးလည္း လံုးဝမသိ။
တြင္းၾကီး၀မ္းေမာင္
No comments:
Post a Comment