Sunday, February 3, 2013

ပါရမီရွင္ ခင္ဝမ္းသို႔ တမ္းခ်င္းဆုေတာင္း



    ခင္ဝမ္း
    မင္းကိုငါသိခဲ့တာ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ကတည္းက။
    အဲဒီတုန္းက မင္းက ပန္းခ်ီဆရာ ခင္ဝမ္းမဟုတ္။ သီခ်င္းေရးဆရာ ခင္ဝမ္းမဟုတ္။ အဆိုေက်ာ္ ခင္ဝမ္းမဟုတ္။ မဟုတ္ မဟုတ္ မဟုတ္။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ခင္ဝမ္း။ ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္မွာ သိပ္ဟုတ္ေတာ့မယ့္ ခင္ဝမ္းအျဖစ္ သေႏၾၶြတည္ေနတာကိုေတာ့ ငါ ရိပ္ဖမ္း သံဖမ္း သိခဲ့ရ။

    တကၠသိုလ္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း မင္းနဲ႔ငါ ခင္ခဲ့တယ္။ ငါသာမဟုတ္ပါဘူး ၁၉၆၅ ကေန ၁၉၆၉ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ မင္းကို ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံတကၠသိုလ္မွာ မသိတဲ့သူ ရွားပါတယ္။ "လူရႊင္ေတာ္ ခင္ဝမ္း" အေနနဲ႔ေလ။ ေတြ႔သမွ်လူကို မင္းအမ်ိဳးစံု ေျပာင္ေနာက္တတ္တယ္။ သတၱေဗဒက ခင္ဝမ္းဆိုရင္ လူေပ်ာ္လူေနာက္" ေကာလိပ္ဂ်င္" အေနနဲ႔ တကၠသိုလ္ ဝန္းက်င္မွာ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။

    အျပင္မွာ ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေနတတ္တဲ့မင္းကို အနီးကပ္ ေပါင္းၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အင္မတန္ စာဖတ္တဲ့သူမွန္း သိလိုက္ရတယ္။ မင္းရဲ႔ အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ စာအုပ္ေတြအျပည့္။ စာကိုသဲသဲမဲမဲဖတ္သလို စာေရးေတာ့လည္း အေျဖာင့္။ ပထမဆံုး မင္းရဲ႔စာကို ငါတို႔ သတၱေဗဒ မဂၢဇင္းမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ တကၠသိုလ္ ဘုန္းနိုင္ရဲ႔ စာသားေတြကို အေရက်ိဳေသာက္၊ နဝေဒးရတု၊ နတ္ရွင္ေနာင္ ရတုေတြကိုပါ အလြတ္ က်က္ခဲ့တဲ့ မင္းဟာ စကားေျပသစ္တစ္ရပ္ကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ မင္းရဲ႔ ပထမဆံုးလက္ရာ မွာတင္ အကဲျဖတ္လို႔ ရခဲ့တယ္။

    ေနာက္ေတာ့ မင္းက ေမာင္သိန္းလြင္ရဲ႔ ေရးဟန္ကို အတုခိုးျပန္ေရာ။ ဘဝသရုပ္ေဖၚ ေရးတဲ့ ေမာင္သိန္းလြင္ရဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ေရးဟန္မဟုတ္ဘူး။ ေရွ႔ပိုင္းက ကဗ်ာလကၤာ စကားေျပ ပံုစံမ်ိဳး။ မွတ္မိေသးတယ္။ ေမာင္သိန္းလြင္ရဲ႔ "လြမ္းပြင့္ေၾကြ႔ေၾကြ႔ တေဖြ႔ေဖြ႔" ဝတၱဳ။" ေျဖသာေၾကြလာ ႏွင့္ႏွင့္ေစ" ဝတၱဳေတြထဲက စာသားေတြက္ု အလြတ္ရြတ္ျပခဲ့ႏိုင္တာေတြ။

    စကားေျပမွာသာမဟုတ္ဘူး။ မင္းက ပထမ ဂီတာတီးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မင္းဘာသာမင္း မယ္ဒလင္ ဝယ္လာျပီး ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ (ဆရာမရွိဘဲ) စမ္းတီးရင္းနဲ႔ တစ္ပတ္ေလာက္အတြင္းမွာ မယ္ဒလင္ ေကာင္းေကာင္း တီးတတ္လာတာ ငါတို႔ေရွ႔မွာတင္ပဲ။စႏၵယား က်ေတာ့လည္းယုဒသန္ရိပ္သာမွာ တစ္နာရီ ငါးက်ပ္ေပးျပီး စမ္းတီးတာ ဟုတ္လို႔ပဲ။ ပန္းခ်ီက်ေတာ့လည္း ဘာသင္တန္းမွ မတက္၊ ဘယ္ဆရာဆီမွာမွ မသင္ဘဲ စုတ္တံေတြဝယ္၊ ေဆးေတြဝယ္ျပီး ဆြဲလိုက္တာ ေျဖာင့္လို႔။ မင္းရဲ႔ေရွ႔က ဆရာၾကီးေတြကိုေတာင္ ေက်ာသြားေသး။

    သီခ်င္းဆိုတာက်ေတာ့ မဟန္ဘူးေဟ့။ မင္းအသံၾကီးက ေျခက္ကပ္ကပ္ ကြဲအက္အက္ ၾကီးမို႔ ငါနဲ႔ ေမာင္လီလြတ္ကပဲ ဝိုင္းဆိုေပးခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ မင္းအသံကိုပဲ လူေတြက ၾကိဳက္လွတယ္ဆိုျပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ၾကီး ျဖစ္သြားတယ္ေလ။

    ေျပာစရာ တစ္ခုက်န္ေသးတယ္။ မိုးေဝမဂၢဇင္းမွာ မင္း "စံၾကည္ေက်ာ့" ဆိုတဲ့ ကေလာင္နံမည္ယူၿပီး ဘာသာျပန္ေရးခဲ့တာလည္း အေတာ္ေကာင္းတယ္ကြာ။ အႏုပညာမွာေတာ့ မင္းက တကယ့္ကို စြယ္စံုပဲ။ လူကေတာ့ နည္းနည္းေၾကာင္တယ္ ေျပာရမွာေပါ့။ လူမႈေရး နားမလည္တာတို႔၊ ပိုက္ဆံကို မကပ္သင့္တဲ့ ေနရာမွာကပ္ၿပီး မကုန္သင့္တဲ့ေနရာက်ေတာ့ အလြန္အက်ြံ ျဖဳန္းပစ္တာတို႔၊ ခင္ပြန္းတာဝန္၊ ဖခင္တာဝန္မေက်တာတို႔။ ဒါေပမယ့္ မင္းကို ငါ သိပ္အားက်တယ္။ အဂၤလိပ္လို ေျပာရရင္ I'envy you (မင္းကိုငါ မနာလိုဘူး) ငါက တျခား ေနရာေတြမွာ သိပ္မဆိုးလွေပမယ့္ အႏုပညာပိုင္းက်ရင္ေတာ့ မင္းေျခအစံုက ေျမတစ္မႈန္ေတာင္မွ မျဖစ္ေျမာက္တဲ့သူကိုး။

    မင္းကိုငါ အခ်စ္ဆံုးပါ။ မင္းရဲ႔ အခ်စ္ဆံုးေတြထဲမွာလည္း ငါတစ္ေယာက္ အေသအခ်ာ ပါတယ္ဆိုတာ ငါ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ မင္းကို အခုလူေတြ တတမ္းတမ္း တတတ ျဖစ္ေနၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး မင္းရဲ႔ သူငယ္ခ်င္း အရင္းအျခာ ျဖစ္ရတာ ငါ သိပ္ဂုဏ္ယူတာပါပဲ။

    မင္းဟာ သက္တမ္းတိုတိုပဲ လူ႔ျပည္မွာေနခဲ့ေပမယ့္ မင္းလုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး မင္းလုပ္ျပခဲ့တယ္။ ပန္းခ်ီမွာ ၾကည့္မလား၊ ဂီတမွာၾကည့္မလား။ မင္းက ဘဝကို အႏိုင္နဲ႔ ပိုင္းသြားခဲ့တယ္။ မင္းလုပ္ခ်င္တာေတြကို အသာေလး ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လုပ္ျပသြားခဲ့တယ္။ မင္းဘာမွ သိပ္ ပင္ပင္ပန္းပန္းႀကီး မရင္းႏွီးခဲ့ရဘူး။ မင္းဟာ ပါရမီရွင္ပဲ။ မင္းလိုလူမ်ိဳး ေနရာမွားေမြးလာတာကိုေတာ့ ငါ ယူၾကံဳးမရ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

    တကယ္ေတာ့ မင္းအရည္အခ်င္းဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္၊ ျမန္မာေက်ာ္ မဟုတ္ဘူးကြ ကမBာေက်ာ္ရမယ့္သူ။ ေအးကြာ ကမBာေက်ာ္ ခင္ဝမ္းရဲ႔ သူငယ္ခ်င္း မျဖစ္ရတာေတာ့ ငါ့ကိုယ္ငါလည္း ဝမ္းနည္းမိတယ္။ သံသရာကို ယံုၾကည္တဲ့ ငါ့အေနနဲ႔ကေတာ့ မင္းျဖည့္ခဲ့တဲ့ ဒီဘဝရဲ႔ ပါရမီေတြေၾကာင့္ ေနာင္ဘဝမွာ မင္းကမBာေက်ာ္မွာေသခ်ာတယ္။ အဲဒီအခါမွလည္း ငါဟာ မင္းရဲ႔ ကမBာေက်ာ္ အႏုပညာရွင္ ဘဝမွာ ပါရမီျဖည့္ႏိုင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ခ်င္ေသးရဲ႔။
    ေရႊေရာင္ေတာက္ခဲ့တဲ့ ေကာလိပ္ရက္မ်ားက သူငယ္ခ်င္း ခုႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္....။

          ဟိန္းလတ္
         ၁၊ ၂၊ ၂ဝဝ၂
(၃၊ ၂၊ ၂ဝဝ၂ ေန႔က ျပည္ၿမိဳ႔တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ခင္ဝမ္းကြယ္လြန္ျခင္း ၂ ႏွစ္ျပည့္ အခမ္းအနားသို႔ ေပးပို႔သည့္ သဝဏ္လႊာ)
(ခရမ္းႏုေရာင္ႏွင္းမွ)

ေကာလိပ္ေန႕ရက္မ်ား

No comments:

Post a Comment